|
|
#301 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Ramses - tips til den ikke-grillmatglade: pakk inn dobbelt ostesmørbrød i aluminiumsfolie, så kan det legges ved kullene og grillesmvarmt og godt |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Går det ikke veldig mye penger på sånne fancy matpakker? Jeg ser for meg at hvis jeg skulle lagd slike hver dag, hadde det vistes på matbudsjettet mitt...
|
|
|
#304 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Om han hadde vært hjemme så hadde han jo også fått mat, så jeg tror ikke budsjettet blir så mye høyere pga. matpakken.
|
|
|
|
#305 |
|
Superaktiv
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Åh, jeg pleier ikke å gi barna mat når de er hjemme jeg skjønner du.
|
|
|
#306 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg har for en gangs skyld vært på REMA og handlet og der fant jeg sånne fine små bokser fra Bendit så lillebror har fått egen fruktboks.
|
|
|
|
#307 |
|
Drømmer
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg synes ikke det koster noe mer nei. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Ringskrømt
|
Jeg sender med brødskive i tillegg. Det som forundrer meg er hvor småspiste andre barn er. Storesøster har i dag med seg 5 brødskiver, fullkornpasta og frukt. Stort sett snakker vi 7 skiver + frukt, og hun spiser alt.
|
|
|
#309 |
|
Superaktiv
7 skiver?
|
|
|
#311 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg tror ikke vi bruker mer penger fordi matpakkene er varierte. Det er stort sett mat og frukt vi ville kjøpt inn uansett, og det brukes jo opp.
|
|
|
|
#312 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Hun spiser frokost hjemme, men kornblanding, så det varer ikke så lenge. 2 skiver i første friminutt, gjerne, 3 til lunsj, og så 2 igjen rundt klokka to. Er egentlig ikke så mye det spredd utover en dag?
|
|
|
#314 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Oi! 7 skiver!
|
|
|
#315 |
|
I mål
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg synes ikke det blir spesielt dyrt, men jeg sender bare med brødskiver (av og til polarbrød) grønnsaker og frukt, samt middagsrester. Og det er ikke de mengdene at det blir veldig dyrt. Det dyreste vi kjøper er blåbær i ny og ne, men jeg hadde aldri kjøpt masse friske bær hele tiden, det blir for dyrt. Hardkokt egg er jo billig, jeg sender også med fiskepudding som jeg kjøper på sånn rull, den er nesten gratis. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
Ringskrømt
|
Pluggen har med 3 skiver i tillegg til det andre han spiser, og det er sjelden annet enn litt skorperester igjen i matboksen. Storesøster er ikke spesielt glad i middag, hun liker 3-4 ting, bare, men brødmat og frukt simpelthen elsker hun. Lørdags morgen får de gjerne nugatti på skiva, og da spiser de opp et helt brød til frokost. Jeg tuller ikke.
|
|
|
#318 |
|
Ringskrømt
|
Pasta er noe hun har med en gang i måneden, kanskje, så jeg er ikke bekymret. Matboksene mine barn får er sunne, så jeg har ikke noen problemer med å sende med litt rosiner eller en fullkornkjeks en gang i blant.
|
|
|
#319 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig mye søtt og usunt? Hvor i tråden ser du det? Mitt inntrykk er at de fleste har fokus på sunn mat. Hvis man velger fullkornspasta trenger ikke den å være så ille. Antagelig blir den vel på lik linje med mye av kjøpbrødet der ute. Sånn fiskepudding bruker vi også endel, men den er ikke særlig sunn altså. Minimalt med fisk, men mest mel og melk tror jeg.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 22-09-11 kl 11:16. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg blir litt sånn
|