Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-11, 13:56   #201
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er det mulig? I går fikk vi en bok fra skolen med tips om spennende, gode og sunne matpakker. Så regner ikke med surmuling fra den kanten.

Barnehagen til Pluggen sier også at han sitter leeenge med maten og koser seg, men mitt inntrykk er at de ser på det som utelukkende positivt.

Gammel 12-09-11, 19:10   #202
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er morgendagens lunsj til Pluggen. Stekt karbonade og agurk i polarbrød, en brødskive med skinkeost, et egg, fruktmos, kiwi, og en mix blåbær, jordbær og druer!

Gammel 12-09-11, 19:48   #203
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde kalkunkjøttboller til middag i dag, og når jeg spurte om Knerten kunne tenke seg et par slike i matboksen spurte han med stjerner i blikket om de kunne være frokostboller? Jada, sa jeg, han kunne få dem som frokostboller og han kunne få frokostpasta.

Så da får jeg vel holde det, i alle fall.

Gammel 12-09-11, 19:54   #204
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Her er morgendagens lunsj til Pluggen. Stekt karbonade og agurk i polarbrød, en brødskive med skinkeost, et egg, fruktmos, kiwi, og en mix blåbær, jordbær og druer!

Spiser han alt det der? Eller er det til flere måltider?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:01   #205
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

fruktmos

/

Det er forøvrig favorittfruktmosen til min jente.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:17   #206
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Podens matboks i morgen, de skal på Bjørnehuletur så han har fått med Riskjeks i tillegg til fiskekake, brødskive med skinkeost, gulrot og agurk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:21   #207
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Spiser han alt det der? Eller er det til flere måltider?

Matboksen er omtrent tom når jeg får den tilbake. Er kanskje en halv skive igjen. Han er fryktelig glad i mat, og spiser mye for tiden.

Gammel 12-09-11, 20:22   #208
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg må ha en sånn matboks tror jeg, hvor var det du hadde kjøpt den Ramses?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:01   #209
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Pakker alltid tett i plast hvis jeg lager kvelden før - blir det ikke tørt i kanten når det ligger fritt?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:29   #210
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

KJøpte den her!

Gammel 12-09-11, 21:35   #211
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

I dag har mannen lagd matpakke til Kosegrisen. En skive med skinkeost, og en med leverpostei. Og det var det. Hun hadde spist den med skinkeost, og så en bit av leverposteiskiva. Den ungen er altså ikke glad i brødskiver, så jeg skal helt klart fortsette med litt mer spennende matpakker!

Gammel 13-09-11, 06:04   #212
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Hvor kjøpes den? Så fin!

Mine har også slike, men med ToyStory, ICarly og Barbie. Kjempebra til varme måltider, supper, pasta, kjøttboller eller det du måtte finne på. Du får kjøpt dem flere steder på nett, for eksempel Amazon, Target.com eller her http://www.thermos.com/product_catal...0&ViewAll=true

Gammel 13-09-11, 06:35   #213
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Forslag jeg kommer på i farta (som kanskje allerede er nevnt):

-wraps med kjøttpålegg, ost og salat (grove pannekaker fungerer også)
-flerfargete pastaskruer med kyllingbiter, paprika, cherry tomater, evt. litt dressing
-gulrot, agurk, selleri i staver, sukkererter eller andre grønnsaksfavoritter
-mini kjøttboller eller pølser på spyd med ris eller pasta
-nudler (kokt uten krydderpakken), tilsatt kylling, gulrøtter, mais
-oppskåret frukt i forskjellige farger (melon, appelsin, kiwi)
-ostepinner el. babybel med grove kjeks eller hjemmebakte knekkebrød
-varier brødskivene med rundstykker, lomper, polarbrød
-send med smurte brødskiver med smør-på-selv-pålegg. F.eks porsjonspakninger med leverpostei (leverpostei som begynner å bli brun rundt kanten er ikke så fristende i matpakka), små bokser med lokk med hjemmelaget syltetøy, banan og en plastkniv
-kokte egg
-Kyllingnuggets

Gammel 13-09-11, 08:14   #214
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så kul den virker! Jeg tror vi må ha en sånn, altså. Hva er den termosen, forresten?

Beklagar, har ikkje fulgt med her Det er ei slik flaske, kjøpt på Barnas Hus i Bergen.

I går fekk eg ein forsendelse frå Ebay - kjøpte mange små "picks" og små gaflar i plast i fine fargar for ein slikk og ingenting. Fekk også to små fryseelement (pose), former til egg og diverse småtteri

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:29   #215
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skulle kanskje hatt litt slikt.

Det viser seg at Knerten har blitt veldig glad i egg.
Jeg spiser egentlilg bare stekt egg, pisket og stekt på begge sider. Ja, og kalde, kokte egg på skiva av og til, mest glad i hviten og lager det ikke til for min del akkurat.
Min mann spiser også stekte egg, men er litt mer glad i kokte, kalde egg på skiva enn meg da.

Knerten har bare fått kokt egg av besteforeldrene, og de ser vi jo ikke mange ganger i året, vi tenker ikke på å koke egg rett og slett. Men gjorde det i helga, for vi ble jo nylig minnet på det da mine foreldre var her. Knerten elsker egg. Varmt, kokt egg, enten det er hardkokt eller litt bløtere, og kalde på skiva. Han liker egg. Så kokt egg i matboksen hadde nok vært en hit ja, det skal jeg tenke på.

og smågafler og sånn hadde vært kjekt. men jeg blir så overveldet når jeg ser på ebay, der er titusen ting, og jeg vet ikke hvor jeg skal velge å handle...

Uansett, dagens matboks inneholder "pastasalat" med tomat, agurk, paprika og pasta. Frokostkjøttboller, som altså er kalkunkjøttboller fra butikken. Og ei skive med prim, etter Knerten sitt eget ønske. Han spiste ei med makrell i tomat før han gikk, så han spiser neppe den som er i matboksen, men han mente han ville ha den. Så da fikk han den med.

Gammel 13-09-11, 08:40   #216
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De har sånne ting på amazon.com også, både matbokser, gafler, eggformer m.v. Amazon er kanskje litt enklere å forholde seg til (?).

Selv om det kjennes rart for meg, jeg tenker lissom på amazon som en bokbutikk

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:44   #217
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Dagens matboks inneholdt en brødskive med makrell i tomat, en liten boks med 3 tørkede aprikoser og en liten boks med 2 baconkjøttboller.

Gammel 13-09-11, 08:46   #218
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går litt i gjentakelser her:

Fiskekake, ost og salat i grovt hamburgerbrød
Hardkokt egg
Kiwi og druer
Ost- og skinkeruller

Gammel 13-09-11, 08:51   #219
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det viser seg at Knerten har blitt veldig glad i egg.
Jeg spiser egentlilg bare stekt egg, pisket og stekt på begge sider. Ja, og kalde, kokte egg på skiva av og til, mest glad i hviten og lager det ikke til for min del akkurat.
Min mann spiser også stekte egg, men er litt mer glad i kokte, kalde egg på skiva enn meg da.

Knerten har bare fått kokt egg av besteforeldrene, og de ser vi jo ikke mange ganger i året, vi tenker ikke på å koke egg rett og slett. Men gjorde det i helga, for vi ble jo nylig minnet på det da mine foreldre var her. Knerten elsker egg. Varmt, kokt egg, enten det er hardkokt eller litt bløtere, og kalde på skiva. Han liker egg. Så kokt egg i matboksen hadde nok vært en hit ja, det skal jeg tenke på.

Egget er det første som forsvinner fra matboksen, sier de ansatte. Og det ser jeg her hjemme også, har vi egg er det ingenting annet som frister før eggene er oppspist!

Gammel 13-09-11, 08:52   #220
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi koker mange egg om gangen, og har i kjøleskapet. De holder seg fint noen dager.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.