Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Food swaps - syns du det høres interessant ut?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 00:11   #41
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Food swaps - syns du det høres interessant ut?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvis man skulle dempet prestasjonsangsten noe, kunne man kanskje hatt en mailrunde først om hva folk ønsker seg og hva folk kan bidra med? Eller vil det ødelegge noe av konseptet?

Jeg liker sånt, selv om jeg som polarjenta hadde fått litt angst rett før. Forslaget til Turban Smukk ville økt gleden for min del, men jeg tror hvem man inviterer kan være like viktig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:13   #42
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om noen hadde invitert meg, hadde jeg helt sikkert gledestrålende sagt ja, for deretter angre meg når det begynte å nærme seg.
Jeg er ingen matlager eller baker, så egentlig bør jeg jo takke nei til sånt.

Gammel 03-09-11, 00:10   #43
Jorun_
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2011
Jorun_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Food swap hadde vært helt storartet syns jeg! Noen som har prøvd det i praksis/hørt om det i Norge?

Jorun_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:23   #44
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nix, aldri i verden.

Gammel 03-09-11, 00:33   #45
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært snakk om kun rene råvarer, f. eks grønnsaker, egg o.l. så hadde jeg vært med.

Bearbeidet mat, nope,- av hygienegrunner.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:40   #46
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, det kunne vært gøy, det. Har ingen hygienenerve. Her i hippieland er det pot luck dinners stadig vekk, da spiser jeg jo mat alle andre har laget og det er gøy å smake på nye ting!

Gammel 03-09-11, 08:53   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som nevner hygiene, spiser dere aldri borte?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:19   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere som nevner hygiene, spiser dere aldri borte?

Det er svært, svært sjelden, og da hos mennesker jeg kjenner godt.

Gammel 03-09-11, 10:46   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner du de så godt at du er hundre prosent sikker på at de alltid vasker seg på hendene når de har vært på do?
Betyr det at hvis du var min kollega og jeg hadde invitert deg på middag etter å ha jobbet med det i tre uker, ville du sagt nei til invitasjonen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:52   #50
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kjenner du de så godt at du er hundre prosent sikker på at de alltid vasker seg på hendene når de har vært på do?
Betyr det at hvis du var min kollega og jeg hadde invitert deg på middag etter å ha jobbet med det i tre uker, ville du sagt nei til invitasjonen?

Den hygienefrykten er, i likhet med andre frykter og fobier ikke alltid like fornuftig og rasjonell, men jeg har mine klare formeninger om hva jeg spiser, og fra hvem.
Hvis det er maten du mener du hadde jobbet med i 3 uker, så nei, den ville jeg ikke spist

Gammel 03-09-11, 11:01   #51
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde helt klart vært med på food swaps. Det er ikke på slike ting hygienegenet mitt slår inn.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 15:29   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, irrasjonell frykt har jeg respekt for altså, særlig når man innser selv at den er irrasjonell. Hilsen hun som kaster kluten etter å ha vasket do.

Gammel 03-09-11, 15:52   #53
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er svært, svært sjelden, og da hos mennesker jeg kjenner godt.

Så kjedelig å ha det sånn! Er ikke det hemmende sosialt?

Gammel 03-09-11, 16:12   #54
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Så kjedelig å ha det sånn! Er ikke det hemmende sosialt?

Nesjda. Jeg er ekstremt allergisk i tillegg, så man har jo alltids noe å skylde på.
Det ironiske er at jeg er en racer på å lage mat til andre, både på jobb, til selskaper og andre tilstelninger. Jeg har ennå ikke møtt noen som har lusket unna matfatet.

I perioder "bor" jeg på jobb, og da får jeg levert mat fra en restaurant/caterer, og kjøkkensjefen der er vel informert om både paranoia og allergi, så han leverer perfekt bestandig.

Gammel 03-09-11, 18:57   #55
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt poenget med foodswap egentlig? For du bytter noe du lager med noe andre har laget? Mer praktisk å bare lage det man helst vil ha selv da?

Gammel 03-09-11, 19:02   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på Esme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:09   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Tja, det er jo ikke alt jeg er like flink til, eller gidder å lage. Ikke alt jeg har tilgang på heller, som hjemmelagte egg, eller voldsomme mengder epler som det er laget eplemos av f.eks.

I utgangspunktet kan jeg jo lage eller kjøpe alt selv, men jeg syns allikevel dette er et interessant konsept.

Hvis man i tillegg bytter alt hjemmelaget, ikke bare mat, slik det etterhvert ble snakket om er det hvertfall en hel haug jeg ikke gidder/kan lage.

Sist redigert av Tallulah : 03-09-11 kl 19:14.
Gammel 03-09-11, 19:09   #58
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skjønner ikke helt poenget med foodswap egentlig? For du bytter noe du lager med noe andre har laget? Mer praktisk å bare lage det man helst vil ha selv da?

Men hvis du er råflink på å lage ripsgele, mens jeg kanskje lager en utrolig god konfekt men er helt uten evner til å lage ripsgele, så er det jo da lurt at vi to kan bytte tjenester, så får vi begge to noe godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.