|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?
Nå avviser ikke jeg barn hos oss så fremst det passer med besøk fordi vi bare vil være familien i hus av en eller annen grunn. Jeg ekskluderer ikke enkelt-barn. Jeg hadde synes det var underlig og sært hvis barnet mitt kom i retur med beskjed om at det ikke passet med flere på besøk når det allerede var barn tilstede. Jeg er vant til at de sendes ut hvis det blir for mange, og fordi mine barn vet at vi praktiserer det sånn, er det aldri noe problem å inkludere flere i leken heller. Jeg hadde ikke gjort noe nummer av det, men snakket med barnet mitt om at ulike voksne har ulike måter å gjøre ting på. Jeg liker at barn ikke føler seg utenfor og er uten noen å leke med, og gjør mitt for at det ikke skal skje i mitt nærmiljø.
|
|
|
#42 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Dette har du og jeg diskutert før, Safran, og vi er nok veldig uenige i dette med inkludering og synet på at ALLE voksne har et ansvar som går utover egen familie. Jeg hadde invitert inn uansett, og sørget for å kommunisert for alle parter at det er hyggeligst for alle å leke sammen. For meg er det helt fjernt å tenke at ikke alle skal inkluderes alltid, men jeg ser det jo da helst fra den som står utenfor sitt ståsted, og tenker at den vonde følelsen utenforskapet gir, trumfer det meste.
|
|
|
#44 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?Det er jo ikke her snakk om å avvise ofte, bare denne ene gangen for å gi dem en bedre start...Synes Safrans oppsummering er god.
|
|
|
#45 |
|
Eklektisk
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg hadde invitert inn, lyttet til/observert leken litt og funnet på en mer "styrt" (av meg) aktivitet om det gikk skeis. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner ikke disse foreldrene det gjelder, og jeg vet heller ikke om det er barna eller foreldrene som avviser han. Men jeg vet at min 2. klassing kan være litt slitsom å leke med, han er veldig oppmerksomhetskrevende. Men jeg vet at jeg får så utrolig vondt av han når han kommer skuffet hjem igjen gang på gang... Det er ikke så mange unger i nabolaget her, og nå etter sommerferien er det ingen som vil ha besøk av han, eller komme hit på besøk.
|
|
|
#47 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ta "sorgene på forskudd", hvorfor ikke ha tvilen til gode? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?Nei, vi avviser ikke andre barn, men blir de flere enn 2-3, så blir de sendt ut. Sist redigert av Liljekonvall : 02-09-11 kl 22:50. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Men altså. Hvis det er feks tre barn inne, og det ringer på en til, krever dere da at de som er der fra før skal avbryte det de driver med og gå ut til siste enten de vil eller ikke? Eller er det lov for barnet å si nei til å leke med noen som ringer på? |
|
|
|
#50 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er det ikke lov å si nei til venner som ringer på. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
awesom
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg avviser ikke. Vårt hus er som regel fullt av unger.
|
|
|
#52 |
|
maler
|
Spesielt da må jo fjerdemann få bli med. Hvis ikke blir jo han mutters alene igjen i gata. Men i HI sitt tilfelle der det var den sterke som ringte på og "den svake" som var der på tilvenning, synes jeg det er greit å si at det ikke passer. Det er sjelden det er en sånn situasjon.
|
|
|
#53 |
|
awesom
|
Mine unger er av typen "Jo flere venner her, jo bedre er det". De er ekstremt inkluderende. Derfor har jeg egentlig aldri hatt den problemstillingen. Jeg har hørt storebror komme med formaninger til venner her noen ganger av typen "Hvis dere ikke oppfører dere nå, så får dere faktiskt bare gå hjem".
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Min mener også at flest mulig er supert, altså. Men det hender det ikke er aktuelt for meg å ha ti barn inne. Dermed hender det at han ønsker å si nei hvis han driver med noe inne og det ringer på flere fordi de da må ut istedenfor å fortsette å være inne. |
|
|
|
#55 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg mener selvsagt at det må gå an å si nei til barn som ringer på. Hadde vi ikke gjort det av og til, hadde det rabla for meg. :bor i svært barnerikt strøk: Det er også fullstendig i orden for meg om det ikke passer at mine barn får komme inn til andre. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
maler
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Ok, jeg innser at det kommer an på hvor og hvordan man bor.
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Her er det svære tuer med tiåringer overalt. De kommer jo en og en hit, men jeg synes ikke det er mitt ansvar at de ser ut til å foretrekke å treffes via min unge og kun det. De må kunne ringe på hos hverandre litt også. |
|
|
|
#58 |
|
awesom
|
Jeg er forsåvidt helt enig med deg. Det er ikke sånn at absolutt alle får være her inne til enhver tid. Det hender jeg slenger ut hele gjengen. Som regel med en vennlig, men bestemt formaning om at nå er det på tide med litt frisk luft.
|
|
|
#59 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg snakker for meg altså, men er selvsagt ikke så firkantet at det ikke kan være fler enn 3 barn inne. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Men får da deres barn ikke lov til å velge å leke inne med den ene/de ti kompisene som passet i leken? De må inkludere enhver som ringer på døra? |
|
![]() |
|
|