|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Men til forsvar for alle som ikke kan løpe i trappa. Folk kaster seg inn i busser, tog, trikker og bryr seg ikke om de med krykker, rullator, og barnevogn kom med. Busssjåfører, tikkevognførere og andre førere kunne vært langt flinkere til å hjelpe de med behov. Rydde plass til både folk og bagasje.
|
|
|
|
#22 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg syns ikke NOEN har prioritet for heis, sånn i utgangspunktet - uansett slabbedask, barnevogn o.a. Man kan SPØRRE, og kan da gå foran hvis de sier ja til det, men det er ikke noen RETT (medmindre man her akutt syk o.l.). Og sier de at det ikke passer, så får man vente på tur. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg tenker at barnevogner har prioritet etter gamle og funksjonshemmede, men før folk med to kofferter og friske armer og bein. De kan velge å gå i trappa, det er litt verre for de med barnevogn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Synes slett ikke barnevogner har noe prioritet. Okay, så kan folk som er friske gå trappa, men har man f.eks. med masse bagasje (en koffert kan fort vekk være veldig tung, dah!!) kan det være like slitsomt og vanskelig (og kanskje mer også) å dra på som en barnevogn. Selv opplevde jeg det å ha barnevogn som noe positivt, for jeg slapp å drasse og dra på masse. Man plasserer det man kan i barnevognen og dytter den lett rundt. Seriøst.. de med barnevogn bruker søren søkke ikke mye energi på å stå og vente på lik linje som andre. De trenger ikke engang passe på barnet sitt. De kan bare plassere det i vognen, og vips, vet man hvor det er!
|
|
|
#25 |
|
Borte
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg syns det høres ut som ei frekk kjerring med barnevogn og stort ego fremfor et generelt trekk ved alle som triller vogn eller et utslag av barnevognmafia.
|
|
|
#26 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Oi, javel ja.
|
|
|
#27 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Er man frisk nok til å være ute å reise, så er man frisk nok til å stå i kø. Køen er som køen er, man respekterer plassen man har og venter på tur. Selvsagt, er gamlemor på tur og ser ut som hun har tenkt å falle om over rullatoren sin, så slipper man henne foran ..
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?
Nå vil vel de fleste av oss pent stå i kø og ikke overhøvle noen foran oss i køa fordi vi mener de burde gått trappa. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg fikk passet mitt påskrevet av noen som ventet på en heis på Colorline, vi fikk første rett fordi mellomste gikk på krykker ( 10 år og kneskadd). Jeg måtte selvsagt følge han i heisen, så sto det noen andre der og skulle presse seg først med rullator og ei med vogn. Da døren åpnet seg sto det en vakt i den heisen og hun vinket oss inn sammen med ei gammel dame med krykke. De ble så sinte de andre, bannet og svarta oss opp og ned |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg mener helt alvorlig at det er usosialt å ta opp plass i heiskø hvis man like gjerne kan gå. Også skjønner jeg virkelig ikke at man gidder. :er ikke redd for å slite, men hater kø:
|
|
|
#31 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg har snakket til fjasete preungdom som har herjelekt seg opp og ned i kjøpesenterets eneste heis, mens køen av barnevogner og andre ble stadig lengre. Sånn til vanlig synes jeg at dersom man har en frisk kropp å gå med og ingen hjul eller tunge ting å dra på, bør man overlate heisen til andre. Men man kan jo stort sett ikke gjøre mer med saken enn å prøve å etterleve det selv, og bringe det videre til egne barn. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?
Enig. Vi har ikke vogn lenger, men har som regel handlevogn full av varer når vi skal ned til bilen på kjøpesenteret, og da må vi ta heis. Men vi gjør det alltid sånn (i hvert fall om det er mye folk) at en av oss voksne går inn i heisen med handlevognen, så tar vi andre trappen ned ved siden av.
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg irriterer meg grønn over folk som ikke har noe å bære på og viser alle tegn til å være spreke og som fyller opp heiser på bekostning av folk med vogner, rullatorer eller krykker. Og ja, jeg snakker til dem også.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Sist jeg skulle sjekke inn på fly med en kø som var lang som et vondt år (jeg fatter ikke hva de brukte tiden på, de tok ca 2 kunder i kvarteret), var det en familie med barnevogn som gikk forbi hele køen. Du skjønner, de hadde baby, så de kunne ikke stå i kø. Dette hadde de fått gehør for hos reiseleder. I køen sto det mengder av folk med 1-2-åringer uten vogn (man vet jo hvor enkle de er å ha med å gjøre i kø), eldre mennesker og selvfølgelig andre. Det å ikke kunne vente med baby når man har to foreldre og ei bagvogn er jo bare tullball. Det er jo noe av det enklere i verden. Da kan den ene voksne trille rundt mens den andre voksne passer køplassen. Men noen vet å bruke babyforeldrestatusen for det det er verdt.
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er virkelig helt utrolig ...
|
|
|
#36 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg synes det er helt ok at foreldre i følge med små barn får gå ombord først? Det opplyses vel fremdeles om på PA på de fleste flyselskap?
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Det er veldig ok å kunne gå ombord først når man reiser med småbarn. Særlig når man reiser alene.
|
|
|
#38 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jøsses? Blir litt satt ut her.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Ja, det er ok. Men her var det snakk om å slippe en bagvognbaby foran alle ettåringene. (charter, det var vel ingen som ikke reiste med små barn omtrent).
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
![]() |
|
|