Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frukt og grønt hver dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 23:19   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt og grønt hver dag?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Mange som viser hvor flinke de er til å spise frukt og grønt her, og kanskje bare meg som sliter med det. Å ha grønnsaker til middag er ikke så vanskelig, men resten av dagen er det verre med. Det er ikke måltider nok til å få i seg 550 gram hver dag, jeg må spise noe annet også utenom middag.

Så: Har noen av dere forslag til hvordan jeg kan lage frukt-/grønnsaksmåltider nok til å ende med 550 gram per dag? Det eneste jeg klarer å spise rått av grønnsaker er gulrøtter, agurk, paprika, squash.

Jeg kan ikke bruke noe særlig tid på å kutte og skrelle eller spise noe som krever mye tyggeenergi. Jeg kan heller ikke drikke mer enn et glass juice hver dag.

De fleste har vel svart på på om de spiser grønt hver dag, ikke om de spiser nok eller mer enn 550 gram.

Det kan sikkert være mange dager jeg ikke spiser "nok", altså. Men jeg harbgodt næringsopptak, og med unntak av etter denne vinteren med masse halsinfeksjoner har jeg alltid scoret fint på alle blodprøver, så jeg antar det er nok likevel.

Gammel 15-06-11, 00:03   #82
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja altså, jeg driver jo ikke og veier grønnsakene, så om det er 550 gram er jommen ikke godt å si. Jeg svarte på om jeg spiser frukt og grønt hver dag, og det gjør jeg. Noen dager mer enn andre, men hver dag.

Gammel 15-06-11, 20:19   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veier ingenting, og satser på at et variert kosthold er bra nok.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:31   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg veier ingenting, og satser på at et variert kosthold er bra nok.

Nå leste jeg bakfra og tenkte først at du må ha slanket deg noe enormt i det siste. Ikke at jeg trodde du var tjukk på noen måte, men å veie ingenting?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:35   #85
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veier mye mer enn ingenting. Men MATEN veier jeg ikke!

Gammel 15-06-11, 21:45   #86
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser ikke frukt eller grønt hver dag, nei. Har et altfor kjipt og dårlig kosthold.

Gammel 15-06-11, 21:53   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også stusset der. Du er slank og fin, men det var mer det å skryte vulgært og uhemmet av det som ikke var helt deg.

Gammel 15-06-11, 22:28   #88
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Tror formuleringsevnen min er litt nedsatt etter et par uker med bare kjapp iPhone-skriving.

Gammel 21-06-11, 13:10   #89
Aqua
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg var en real kjøtt og potet jente, men har gradvis glidd mer og mer inn som vegetarianer og trives egentlig der, spiser litt kylling innimellom, men det er absolutt grønt og frukt hver dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.