|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Her også, jeg har 0 restriksjoner på 17. mai og endel andre festdager (feks. julaften, da er det faktisk snop til frokost!).
|
|
|
#142 |
|
Søt og rar
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har egentlig ingen restriksjoner på 17. mai, annet enn hva vi har tilgjengelig selvfølgelig.. Det er ikke mengden av søtsaker som plager meg, men mer mangelen på normal mat i løpet av dagen.
|
|
|
#143 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?17. mai er det fri flyt her også, så mye is og kaker de orker. Vi fyller fryseren med is og de kan spise så mye de orker. Godt det bare er en dag i året
|
|
|
#144 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?De får så mye de vil, men de yngste får ikke akkurat hva de vil, på grunn av matallergi. Ingen av de spiste mye snop, tror jeg. Jentene spiste en is hver, de gikk med tre poser potetskuer delt på fire (og en sulten mor |
|
|
|
|
|
#145 |
|
I mål
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg lurer litt på hva som defineres med fri flyt, kjenner jeg. Hvis det er sånn at man fyller fryseren med is og de får spise hele tiden, har vi ikke det. Hvis det er sånn at de får det meste av det de ber om, har vi det. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Ingen av mine spiste forresten is i går, det var liksom ikke været til det. Lillebror gnafset pølse og mellomsøster gikk rundt og mumset fra godteposen hun hadde fisket. Hva storebror spiste (utenom frokost og rømmegrøt) aner jeg ikke.
|
|
|
|
#147 |
|
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?I går spiste Storebror:
|
|
|
|
#148 |
|
Yes, we can!!
|
Du er da veldig merkelig!
Ah, her var det bare "dingser" som premier: mobilholdere med Telenorlogo, andre dingser med andre logoer... Tydeligvis mange foreldre i komiteen med god tilgang på sponsorgaver! Vi kom hjem med bilen full av ræl.
|
|
|
#149 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Her er det helt klart stor forskjell på hverdag og fest! |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Hadde ingen regler i går men eldste spiste kun et stykke sjokoladekake, et glass brus, jordbær, bringebær og to pølser i tillegg til vanlig mat. Minste spiste én is, en halv pølse, bringebær, blåbær og jordbær samt vanlig mat. De kunne godt fått mer, men dette var det de ba om. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
I mål
|
Vi også. Dvs, heldigvis kun storebror som deltok og fikk premier, men hans ræl holdt. Har nettopp kastet en utrolig syntetisk buff med Glava-reklame. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Glamorøs
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vår "fri flyt" består å få det han ber om. Han begrenser det ganske bra selv, kan godt hende vi hadde hatt litt mer restriksjoner om han var totalt bunnløs på kakefronten.
|
|
|
#153 |
|
Bedreviter
|
Der er vi også. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg hadde sagt at de skulle få spise så mye is de orket på 17 mai. Jeg tror de glemte det av
|
|
|
|
#155 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vanlig frokost Sist redigert av Dronningen : 19-05-11 kl 00:32. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
I mål
|
Isåfall har vi også fri flyt, men her begrenser han det også selv. Det eneste han fikk nei til var nok enda en båtis rett før legging når han nettopp ikke orket siste rest av den forrige. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Fri flyt er ikke noe problem her heller.
|
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Fri flyt her betyr at det er massivt med is i fryseren og en kake. Så får de beskjed om å hive innpå hva de vil. Godteri utover dette pleier vi ikke å ha 17. mai. I tillegg får de noen penger som de kan bruke på arrangementet på skolen, den ene pleier spare disse (festbremsen) den andre svir av rubb og stubb, gjerne på spill og sånt. Ingen av dem prioriterer is så høyt der siden de har hjemme, og når de først er hjemme så ble det ikke mer enn en der heller så tror jeg de glemte det. |
|
|
|
#159 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Så mange is man orker, er policyen her 17. mai. Eldste er mildt sagt gal etter is, og det er deilig for oss voksne å si ja hver gang hun spør. Eller, jeg burde kanskje bruke preteritum her, for i år kom hun i 18-tida på at hun bare hadde spist to is hele dagen. For å slå rekorden fra i fjor (som var på hele 9 is...) gikk hun løs på en pakke med mini Mr.Freeze og spiste 8 sånne i løpet av kvelden.
|
|
|
#160 |
|
Borte
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Morsomt å se hva dere legger i fri flyt. Vi praktiserer også bare at de får det de ber om. Ti is ville aldri skjedd her.
|
![]() |
|
|