Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

De er tilbake. Har du hatt seilersko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Har du hatt seilersko?
Ja, jeg har hatt og jeg vil ha igjen 14 7,95%
Ja, jeg har hatt og jeg vil ikke ha igjen 131 74,43%
Nei, jeg har ikke hatt men jeg vil ha nå 1 0,57%
Nei, jeg har ikke hatt og jeg vil ikke ha igjen 27 15,34%
Bingo! 3 1,70%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 01:00   #81
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De er tilbake. Har du hatt seilersko?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg hadde brune. Skal ikke ha det igjen. Når jeg tenker meg om så er det en annen skomote som er tilbake, "Månestråle-støvletter", sånne hvite med frynser.

(Rekk opp hånden de som husker, og leste, Sølvpilen).

Jeg hadde aldri støvletter, men jeg hadde mokasiner. De så jeg igjen i skobutikkene i Nice i helgen.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har hatt blå seilersko en gang i min ungdom. Jeg har ingen planer om å anskaffe meg seilersko igjen.

Mannen derimot hadde et par brune seilersko da vi møttes. De skoene "bodde" han i omtrent. Det var vanskelig å få ham til å slutte å bruke dem. Jeg håper ikke han oppdager at seilersko er in igjen. Da vil han nok løpe til butikken og skaffe seg nye.

Jeg har lett etter seilersko til far i Barcelona i 2004. Vi fant ingen, selv etter å ha trålet mengder av skobutikker. Derimot fant vi de i Budapest året etter. Far var overlykkelig siden de gamle var utslitt.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg lurer forresten på om jeg ikke husker to runder med docksides - en sent på 80-tallet da jeg hadde slike og en på 70-tallet da min kule storesøster hadde dem men jeg selvfølgelig ikke fikk. Kan det stemme?

Jeg hadde hvite Docksides i 1975/76. Det var 17.maiskoene mine det året. Rosa knestrømper med flettemønster, rosa storpolo, offwhite plisséskjørt og et langt hvitt skjerf i "helsetrøye"-mønster.
Snakk om å være lekker!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kan sikkert stemme, husker mamma ble nostalgisk da de kom i motebildet på 80-tallet og hun var 13 år i 1970.

Jeg har hatt to par hvite, et par lysebrune, alle Docksides, og i andre runde på nittitallet en gang hadde jeg flere par grove Timberlands noen med GoreTex og noen uten.

Det kan nok hende at det blir et par Timberlands igjen. Det er praktiske sko.

Gammel 05-05-11, 01:01   #82
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jada, med sånn krull på skinnsnorene og alt.
Ikke igjen, nei.

Det hadde jeg også

Gammel 05-05-11, 01:46   #83
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jo, det heter de.....

Se der ja... lekkert...

Gammel 05-05-11, 02:08   #84
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt aurlandssko, men aldri seilersko. Så kul var jeg ikke, gitt... Jeg husker jentene i klassen over hadde seilersko OG kapteinslue OG rosa lipgloss. De var bare sååå store og kule.

Gammel 05-05-11, 02:26   #85
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 17:05.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 02:38   #86
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nei, har ikke hatt. Synes de var stygge da de var populære på 80 tallet. Fortsatt ikke noen favoritt hva utseende angår, så jeg tviler på at de blir å finne på min fot i denne runden heller.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 07:47   #87
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

80-tallet! Klart jeg hadde Sebago Docksides. Brune, både semskede og glatte, samt marineblå. Og Adidas Olympic joggesko hvite med sorte striper, Mephisto, Aurlandsko, jesus-sandaler, og selvsagt Isba-støvler og selskinn om vinteren.
Nei, jeg vil aldri ha seilersko igjen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:24   #88
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

80-tallet! Klart jeg hadde Sebago Docksides. Brune, både semskede og glatte, samt marineblå. Og Adidas Olympic joggesko hvite med sorte striper, Mephisto, Aurlandsko, jesus-sandaler, og selvsagt Isba-støvler og selskinn om vinteren.
Nei, jeg vil aldri ha seilersko igjen.

. Bortsett fra at vi kledde oss helt sprøtt, så var 80-tallet en herlig periode ja . Var det ikke mokkasiner med remser....slike indianermokkasiner på 80-tallet også mon tro ? Både lave mokkasiner og slike halvhøye ? Jeg husker jeg hadde hvite lave mokkasiner med "perlemennesker" som pynt.....de elsket jeg !

Hehe...jeg fant jeg fant:

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:30   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! De mokkasinene kunne jeg revurdert. :hippie:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:54   #90
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jepp, hadde blå og minnes at jeg var ganske så stolt av de. Nå derimot grøsser jeg ved synest av seilersko og skal så absolutt ikke ha noen nye.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:56   #91
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg hadde et par brune i min pure ungdom. Gud, for en fryd det var å eie slike sko, sist de var på moten....
Men akk nei,jeg kommer ikke til å følge moten denne gangen nei.

Gammel 05-05-11, 10:27   #92
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Perlemokkasiner, de hadde jeg glemt! De var jo inmari trendy, særlig i hvitt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:43   #93
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

jeg hadde lyseblå seilersko i sin tid. Har ingen planer om følge moten denne gangen, nei

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:14   #94
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var ikke min stil da eller nå. Jeg mener ikke noe spesielt om dem, egentlig.

Gammel 05-05-11, 11:18   #95
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

. Bortsett fra at vi kledde oss helt sprøtt, så var 80-tallet en herlig periode ja . Var det ikke mokkasiner med remser....slike indianermokkasiner på 80-tallet også mon tro ? Både lave mokkasiner og slike halvhøye ? Jeg husker jeg hadde hvite lave mokkasiner med "perlemennesker" som pynt.....de elsket jeg !

Hehe...jeg fant jeg fant:

Disse hadde jeg også - hvite og svarte faktisk. Jeg tror jammen datteren min har hatt sånne også jeg når jeg tenker meg om, og hun er da ikke så gammel.

Månestrålestøvletter har jeg også hatt og cowboy boots - og de var skrekkelig dyre! Snakeskin - kjøpt på Victoria Sko i Oslo - de måtte jeg punge ut en månedslønn ca får å få meg. (og de har jeg jammen enda de også ) Alt vende tilbage. MC-jakken er jo også på vei tilbake.

MC-jakken min har jeg enda den også For den har jeg MANGE autografer på fra min ville ungdomstid hvor alle rockekonserter skulle overværes.

Gammel 05-05-11, 11:41   #96
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, brune. Med krøll på lissetuppen selvfølgelig. Om eg ikkje får anfall av akutt galskap, tviler eg på om eg kjøper det igjen. Brune seilersko og fillete bukser med innsydde blonder og ballgenser. Og kreppa hår.

Temmelig sikker på at eg blir innlagt før eg blir så gal igjen.

Gammel 05-05-11, 12:12   #97
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde brune seilersko, hvite indianermokkasiner og brune aurlandsko med mynt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:23   #98
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Pønken tok meg heldigvis før de kom

Gammel 05-05-11, 12:52   #99
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 17:05.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:01   #100
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Det er klart jeg hadde seilersko - jeg var ung og lovende på 80-tallet. I det forrige årtusen that is.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.

Sist redigert av scilla : 05-05-11 kl 13:02. Årsak: skrivefeil
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.