Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kan dere anbefale meg en familiefilm?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 17:56   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale meg en familiefilm?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei, hva skal jeg si? Han blir ikke vanligvis redd, og Heksene er helt akseptabel. men altså ikke Huttetuene. Vi slo av etter ca en halvtime, da følte han så stort ubehag at vi ga opp og den fenget heller ikke meg på noen som helst måte. Mulig jeg hadde opplevd den annerledes om jeg så hele filmen.

Huttetuene er på et vis foruroligende på en helt annen måte enn annen barnefilm, men det opplever jeg kommer sterkere mot slutten. Huttetuene er jo veldig unpredictable, og det er en temmelig mye dypere og psykologisk film enn annen barnefilm. Heksene er mer "rett fram skummel", og er nok lettere å avskrive som eventyr.
Jeg syns det var en nydelig film, men det var også ubehagelig å se hvor store huttetuene er i forhold til Max, og at de kjempelett bare kan skvosje ham, enten om de ikke er forsiktige, eller om de får følelsen av at de kan. Symbolikken filmen ligger i virkelig tykke lag, og som forelder var mye av det ganske hjerteskjærende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:58   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Keeper'n til Liverpool så vi forleden, den var helt strålende gøyal! Store og små lo høyt mange ganger!

Nanny McPhee x2 har vært superslager her.

Gammel 17-03-11, 18:14   #43
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Huttetuene er på et vis foruroligende på en helt annen måte enn annen barnefilm, men det opplever jeg kommer sterkere mot slutten. Huttetuene er jo veldig unpredictable, og det er en temmelig mye dypere og psykologisk film enn annen barnefilm. Heksene er mer "rett fram skummel", og er nok lettere å avskrive som eventyr.
Jeg syns det var en nydelig film, men det var også ubehagelig å se hvor store huttetuene er i forhold til Max, og at de kjempelett bare kan skvosje ham, enten om de ikke er forsiktige, eller om de får følelsen av at de kan. Symbolikken filmen ligger i virkelig tykke lag, og som forelder var mye av det ganske hjerteskjærende.

Herregud som jeg gråt av den filmen. Vel, både jeg og Ungen. Og det hjalp jo ikke på at jeg kunne relatere mye av filmen til eget liv - å forlate noen som betyr så mye, og Max som bare vil at alle skal være glade og venner...

Jeg har så lyst til å se den en gang til, men jeg vet ikke om jeg klarer. Jeg kan aldri huske at en film har truffet meg så pang i hjertet før. Fine fine fine filmen.

Gammel 17-03-11, 19:44   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charlie og sjokoladefabrikken finnes dubbet på norsk. Den var en stor hit her i hjemmet.

Har dere sett Arthur og Minimoyene? Det er vel kommet 3 stykker nå, tror jeg. De passer for både liten og stor, og er dubbet til norsk.

Gammel 17-03-11, 20:18   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg hiver på et tips etter å ha oppdaget at Spirit har inspirert store og små i en vennefamilie også, i tillegg til å være en favoritt her og hos søsteren min. DreamWorks-produsert tegnefilm, med villhester, indianere, dramatikk og til og med inspirasjon til å møte livet med åpenhet og "bære eller briste"-holdning. (Anmeldelse)

I tillegg hadde E.T. holdt seg godt (og hadde jo også Star Wars referanser) og fascinerte dypt her. Den har faktisk norsk lydspor også. Fås feks på Platekompaniet.

Spirit er så fin ...

Gammel 17-03-11, 20:25   #46
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Spirit er så fin ...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 20:32   #47
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det lages altfor få gode hestefilmer.

Gammel 17-03-11, 21:10   #48
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Horton Hears a Who! er bare helt fantastisk da, både for store og små. Best på orginalspråk selvfølgelig, men det finnes en dubba versjon også, og den er veldig bra den også

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:37   #49
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Huttetuene er på et vis foruroligende på en helt annen måte enn annen barnefilm, men det opplever jeg kommer sterkere mot slutten. Huttetuene er jo veldig unpredictable, og det er en temmelig mye dypere og psykologisk film enn annen barnefilm.

Ja, her beskriver du det godt. Jeg har aldri sett han reagere med et slikt ubehag på noe som helst annet han har sett.

Gammel 17-03-11, 21:38   #50
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Horton Hears a Who! er bare helt fantastisk da, både for store og små. Best på orginalspråk selvfølgelig, men det finnes en dubba versjon også, og den er veldig bra den også

Jaaaa, den er superfin. Jeg måtte selvsagt gråte litt av den også. Når alle skulle rope i kor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.