Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 22:24   #21
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Næsj, men man må planlegge litt. Om man bestiller i god tid, og kan reise på litt ugunstige tidspunkt så er det ikke noe problem å få andre billetter til svært god pris heller.

Ja, det er nok riktig.

Sommerferien planlegges gjerne i god tid, mens en helgetur kanskje bestemmes noen uker i forkant. Og når man skal planlegge rundt både jobb og barnevakt er det ikke alltid mulig å være superfleksible.

Men absolutt noe å tenke på - planlegge neste storbytur noen måneder i forveien, kanskje?

Dog - hvem kjøper de to billetene vi ikke kjøpte t/r London til 9000? Eller med BA til 7600?

Gammel 27-02-11, 22:30   #22
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Masse folk som må reise til London på kort varsel og da betaler de full pris. Det er jo massevis med avganger til London fra OSL hver dag (14 fly?) og veldig få ledige seter. En av de mest trafikkerte ruter fra Gardermoen.

Jeg flyr mye til London (mange ganger per år) og flyr bare SAS og British Airways. Svært sjelden jeg betaler mer en 800kr en vei men man må jo bestille i litt god tid som allerede nevnt.

Sist redigert av Lisa : 27-02-11 kl 23:03.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:42   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Dog - hvem kjøper de to billetene vi ikke kjøpte t/r London til 9000? Eller med BA til 7600?

Folk som må til London f.eks. i jobbsammenheng.

Jeg syns ikke det er noe problem å planlegge helgeturer i god tid, og de gangene jeg ikke har mulighet til det, så må jeg jo bare finne meg i å ikke ha råd til å reise til London eller New York, men kanskje heller ta toget til Gøteborg, eller en kortere flytur til København eller Stockholm. Jeg syns ikke det er en menneskerett å ikke få billige billetter 2 uker før man skal reise, på de aller mest attraktive datoene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:42   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Svært sjelden jeg betaler mer en 800kr en vei men man må jo bestille i litt god tid som allerede nevnt.

Hvor lenge før er "god tid"?

Under 1000 kr. per vei er jeg absolutt villig til å betale for å fly med SAS og BA.

Gammel 27-02-11, 22:43   #25
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestiller gjerne 6-7 mnd før avreise.

Billettene til London er bestilt pga konsert den helgen. Vi betalte heller ikke mye for ett 4 stjerners hotell i Nothing Hill denne helgen, tiltross for at 90.000x2 skal på samme konsert, regner med at det er ett par tilreisende den helgen.

Gammel 27-02-11, 22:50   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi bestiller gjerne 6-7 mnd før avreise.

Billettene til London er bestilt pga konsert den helgen. Vi betalte heller ikke mye for ett 4 stjerners hotell i Nothing Hill denne helgen, tiltross for at 90.000x2 skal på samme konsert, regner med at det er ett par tilreisende den helgen.

Samme her. (Kanskje vi skal på samme konsert?)

Vi betaler ca 900 kr pr. pers med Norwegian, men da fra lørdag til tirsdag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:54   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Samme her. (Kanskje vi skal på samme konsert?)

Vi betaler ca 900 kr pr. pers med Norwegian, men da fra lørdag til tirsdag.

Take That *jeg håper bare Robbie Williams holder ut så lenge...*

Gammel 27-02-11, 23:03   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det nok ikke samme konsert, selv om jeg gjerne skulle satt Robbie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:08   #29
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor lenge før er "god tid"?

Under 1000 kr. per vei er jeg absolutt villig til å betale for å fly med SAS og BA.

Vi reiser til London i mars og de billettene bestilte jeg forrige helg. Da betalte jeg 612 kr ut og litt over 800 kr tilbake, dog ikke på fredag og søndag. Men ofte finner jeg disse prisene 6-7 uker i forveien! Samme med BA, de har en god del billetter til 750 kr en vei.

Gammel 27-02-11, 23:28   #30
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg syns ikke det er noe problem å planlegge helgeturer i god tid, og de gangene jeg ikke har mulighet til det, så må jeg jo bare finne meg i å ikke ha råd til å reise til London eller New York, men kanskje heller ta toget til Gøteborg, eller en kortere flytur til København eller Stockholm. Jeg syns ikke det er en menneskerett å ikke få billige billetter 2 uker før man skal reise, på de aller mest attraktive datoene.

Det synes ikke jeg heller, altså!

Undrer meg bare litt over prisforskjeller, that's all.

Gammel 27-02-11, 23:40   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det synes ikke jeg heller, altså!

Undrer meg bare litt over prisforskjeller, that's all.

Ja, du kan så si. Så vidt jeg husker så har sjefen for Ryan Air sagt at de etterhvert også må skru opp prisene sine, fordi det koster faktisk mer å fly enn det man betaler der.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:40   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Ja, du kan så si. Så vidt jeg husker så har sjefen for Ryan Air sagt at de etterhvert også må skru opp prisene sine, fordi det koster faktisk mer å fly enn det man betaler der.

Ja, det er nok bare et spørsmål om tid.

Gammel 27-02-11, 23:42   #33
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer Ryanair til London i sommer, er de så ille altså?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:52   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg vurderer Ryanair til London i sommer, er de så ille altså?

Neida. Det er selvfølgelig luksusproblematikk, men man må være oppdatert på alle mulige regler, for de håndheves nådeløst. Og det er greit det, men det er altså en litt kjip atmosfære når man reiser med RA. Min teori er at fordi de ansatte har både dårlige ansettelsesvilkår og i tillegg får så mye kjeft av kunder (for det gjør de virkelig) blir mange av dem litt sure/mutte i holdningen. Også er det liksom noe ugenerøst med hele greia - jeg lo da jeg hørte at de hadde planer om å ta betaling for å gå på do også (men det er ikke blitt gjennomført da, skulle tatt seg ut!).

Jeg synes rett og slett det er hyggeligere å reise med andre flyselskap. Men det er ikke verre enn at jeg snart skal på ny tur med dem.

Gammel 28-02-11, 00:00   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ikke noe Ryan Air her heller. Vi var i London for en uke siden, da reiste vi med Norwegian og betalte vel nærmere 2500 for to inkludert bagasje. Eller mindre, jeg bestite billettene i desember og husker ikke så nøye. Bestiller alltid i god tid, men det er selvsagt enklere å gjøre når en ikke er avhengig av barnevakt osv. (enda) Et annet godt tips er som flere sier å ikke dra akkurat i helgen, men drøye en dag. Skulle vi dratt hjem søndag kveld hadde bare den ene billetten kostet over 2000.

Gammel 28-02-11, 00:15   #36
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av fløyel, her.

take that *jeg håper bare robbie williams holder ut så lenge...*

heldiggris!!!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 01:01   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har enda ikke reist med RA, faktisk. Jeg blir sur bare jeg nærmer meg sidene deres, og det er så mye hassle med dem at jeg ender med å drite i det. Komme seg til Torp, flyplassen i andre enden er nesten alltid pokkerivold, de har bare de mest ugunstige slot-tidene (klokken 00:30 fra Pisa, anyone?). Og at det er umulig å vite hva de fordømte billettene faktisk koster.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 07:50   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvordan i alle dager greide du å få RA opp i 2700 til London?

Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:28   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller ikke det er en menneskerett å få billige flybilletter, bare så det er sagt, men jeg reiser til England flere ganger i året, og da vi har da som regel noen få alternative reisedager, og vi planlegger flere måneder i forveien. Med unntak av to ganger på 12 år, har Ryan Air ikke bare vært billigere, men ekstremt mye billigere. Og det selv etter at alle tulleavgiftene deres er lagt til. Svigers liker ikke å hente oss på Stansted, så de sier alltid at de kan betale forskjellen i prisen mellom Ryan Air og et selskap som tar oss til Heathrow, men når prisene gang på gang på gang viser en forskjell på mellom fire og seks tusen for oss, så blir det Ryan Air som vinner. Og jeg er ikke prinsippfast nok til å kaste flere tusenlapper ut vinduet hver gang jeg tar meg en englandstur, det må jeg innrømme. Men bortsett fra det prinsipielle, så seg jeg ikke problemet med Ryan Air sånn rent reisemessig. Så lenge man har vent seg til de noe snåle og tungvinte reglene, så er de helt greie å reise med.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:14   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Sålenge man er inne i gamet så er RA greit det altså. Det er ikke kos og fint og deilig og litt følelse av luksus sånn som det kan være med andre selskaper - det bære mer preg av lokalbuss. Men prisforskjellen er så vanvittig at det er det verdt for meg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.