Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er greia med Nespresso?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 19:09   #101
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Neimen, hva er du sier? Fyller vi ikke alle Elins bilde av dobbeltmoralistiske happymuffinser som gjemmer Toro i skapet?

Åh,akk og ve... Godeste Harriet Vane får nok en mulighet til å spy sin edder og galle over Elin. Går du ikke lei innimellom? Du kommenterer meg kun i dårlige ordelag. Det har visst gått inflasjon i det hos deg. Spennende.

Gammel 28-01-11, 19:17   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, ikke bare kanskje...eller kanskje de har fornuft nok til å holde kjeft? De kan jo med stor risikere å røpe seg selv som uopplyste og/eller ikke så rent lite inkonsekvente?

Du virkelig fryder deg over å kunne tenke ille om folk du.

Jeg har for øvrig aldri sagt at jeg boikotter, eller at jeg ikke gjør det, for den saks skyld.

Sist redigert av Tallulah : 28-01-11 kl 19:30.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:23   #103
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en sånn Nespressomaskin på jobben. En dobbel en men den er jammen treg altså

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:36   #104
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du virkelig fryder deg over å kunne tenke ille om folk du.

.

Nei, jeg fryder meg ikke. Jeg bare synes det må være fryktelig slitsomt å være sånn i opposisjon. Fordømme Nestlè, rakke ned på Toro for deretter å forherlige seg selv, og skryte uhemmet over egen forteffelighet i forhold til kildesortering, engangsbleier og gud vet hva. Det må da være slitsomt å ikke gi litt slæck til seg selv og andre, og bare innrømme at man kanskje ikke er så gjennomført politisk korrekt, men kanskje bare litt... som de fleste av oss.

Gammel 28-01-11, 19:45   #105
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meh.

Gammel 28-01-11, 19:45   #106
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jepp, jeg kjøpte nettopp en eller annen organisk, koffeinfri pulverkaffe fra Ultra. Et merke jeg kjenner fra England, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

Takk!

Gammel 28-01-11, 19:55   #107
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

(…) eller kanskje de har fornuft nok til å holde kjeft?

Det skulle jeg i så fall ønske flere hadde.

Ben "tu stultus est" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:55   #108
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det som slo meg umiddelbart når jeg oppdaget dette kommersielle fremstøtet er at det skjer i en by der melkeskummet har flyti som sevje over kaffebegerkantene i 15 år, med fersk og delig kaffe fra hele verden, stadig økende kunnskap og et kritisk marked som handler kaffe over disk i alle mulige former. Så kaster man seg på denne pulverkaffemagnatens påfunn fordi maskina er stilig og det er praktisk?

Altså, jeg skriker i frustrasjon av mye av det du skriver men noen ganger er dine betrakninger så fordømt presise

Men muslimene da Brutus, tror du de lar seg lure? Tviler sterkt på at du finner Nespresso maskiner i deres hjem. Men så drikker de vel ikke kaffe heller, ei heller er de så opptatte av miljøet .... men dette vet jo du alt om :fasinert over at du ikke drar inn islam:

Sist redigert av Lisa : 28-01-11 kl 23:24.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:43   #109
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg kjøpte nettopp en eller annen organisk, koffeinfri pulverkaffe fra Ultra. Et merke jeg kjenner fra England, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

Det var Clipper, som Tallulah nevnte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 23:05   #110
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det var Clipper, som Tallulah nevnte.

Den er god, da skal jeg på jakt etter den! Takk igjen, til begge.

Gammel 29-01-11, 00:00   #111
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Altså, jeg skriker i frustrasjon av mye av det du skriver men noen ganger er dine betrakninger så fordømt presise

Men muslimene da Brutus, tror du de lar seg lure? Tviler sterkt på at du finner Nespresso maskiner i deres hjem. Men så drikker de vel ikke kaffe heller, ei heller er de så opptatte av miljøet .... men dette vet jo du alt om :fasinert over at du ikke drar inn islam:

Skal du kjøre meg opp?

Gammel 29-01-11, 01:17   #112
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter fremdeles Nestlé, og selvsagt kjøper jeg ikke Nespressomaskin da. Unødvendig søppel er det også. Jeg har en maskin som maler bønnene før hver kaffekopp, og som lager nydelig kaffe.

Gammel 29-01-11, 10:01   #113
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det som slo meg umiddelbart når jeg oppdaget dette kommersielle fremstøtet er at det skjer i en by der melkeskummet har flyti som sevje over kaffebegerkantene i 15 år, med fersk og delig kaffe fra hele verden, stadig økende kunnskap og et kritisk marked som handler kaffe over disk i alle mulige former. Så kaster man seg på denne pulverkaffemagnatens påfunn fordi maskina er stilig og det er praktisk?

Nei, det er da vel ikke inkonsekvent? Kaffeinteressen har gjort at man ikke lenger ønsker moccamaster og pulverkaffe, og som hjemmekaffe er Nespresso et litt mer feinschmecker-nært valg som er affordable og tilgjengelig og lettvint, med både variasjon i smaker og muligheter for å til og med steame melk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:05   #114
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg boikotter fremdeles Nestlé, og selvsagt kjøper jeg ikke Nespressomaskin da. Unødvendig søppel er det også.

Jeg lurer litt på en sånn maskin av typen du har. Klarer bare ikke bestemme meg for om det er noe vi egentlig trenger - vi har både moccamaster og presskanner (en stor og en liten) og kaffekvern.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 16:45   #115
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Kaffeinteressen har gjort at man ikke lenger ønsker moccamaster og pulverkaffe, .

Nå snakker vi en fortsatt ganske liten gruppe i samfunnet som er oppriktig kaffe-interessert. Moccamaster og pulverkaffe er nok det som selger best og mest fortsatt blant den generasjonen før oss, og jeg tror også dette med kaffemaskiner er et mer urbant fenomen enn noe annet fortsatt. Min egen mor synes kaffen fra min kaffemaskin smaker dritt... det gjør den alldeles ikke, men hun irriterer seg over melkeskum, for sterk, for svak osv. og sverger til sin bulldoser-store Moccamaster med svensk Löfbergs lila-kaffe . Nordmenn drikker MYE kaffe ja, men mesteparten blir nok brygget på ordinære kaffetraktere ja.

Gammel 29-01-11, 17:48   #116
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå snakker vi en fortsatt ganske liten gruppe i samfunnet som er oppriktig kaffe-interessert. Moccamaster og pulverkaffe er nok det som selger best og mest fortsatt blant den generasjonen før oss, og jeg tror også dette med kaffemaskiner er et mer urbant fenomen enn noe annet fortsatt. Min egen mor synes kaffen fra min kaffemaskin smaker dritt... det gjør den alldeles ikke, men hun irriterer seg over melkeskum, for sterk, for svak osv. og sverger til sin bulldoser-store Moccamaster med svensk Löfbergs lila-kaffe . Nordmenn drikker MYE kaffe ja, men mesteparten blir nok brygget på ordinære kaffetraktere ja.

Nja, jeg synes det brer seg ganske mye blant generasjonen over meg også jeg? Min mor ønsket seg iallefall en slik maskin til bursdagen av oss, og fikk det. Hun drikker kun koffeinfri kaffe, og synes maskina er genial ift det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:50   #117
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke at FP er helt representativ når det gjelder kaffemaskiner - Moccamasteren kommer til å leve lenge i mange mange norske hjem fremdeles.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:20   #118
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nja, jeg synes det brer seg ganske mye blant generasjonen over meg også jeg? Min mor ønsket seg iallefall en slik maskin til bursdagen av oss, og fikk det. Hun drikker kun koffeinfri kaffe, og synes maskina er genial ift det.

Selvsagt finnes det de som kjøper kaffemaskin som er eldre enn 55. Jeg tror allikevel det finnes FLEST vanlige kaffetraktere i Hvermansen sine hjem.

Gammel 29-01-11, 18:21   #119
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tror ikke at FP er helt representativ når det gjelder kaffemaskiner - Moccamasteren kommer til å leve lenge i mange mange norske hjem fremdeles.

Tror du har rett.

Gammel 29-01-11, 20:26   #120
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nei, det er da vel ikke inkonsekvent? Kaffeinteressen har gjort at man ikke lenger ønsker moccamaster og pulverkaffe, og som hjemmekaffe er Nespresso et litt mer feinschmecker-nært valg som er affordable og tilgjengelig og lettvint, med både variasjon i smaker og muligheter for å til og med steame melk.

Jeg hadde skjønt det om det ble distribuert i dagligvarehandelen over hele landet til en edruelig pris. Denne konseptsjappa har funnet veien inn i Oslos mest eksklusive high end bekledningsvarehus og det er tydelig at man vil assosieres med eksklusivitet. Det er et langt skritt fra pulver og bleier i mine øyne. Greia her er vel mer hokus pokus merkevarebygging enn kaffe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.