|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er det med USA?
DEN kjøper jeg altså. Alt styret med bestillinger av billetter, hotell, innenriksfly, seteplassering, passbestilling, ESTA-skjemautfylling og sånt er noe jeg elsker å holde på med, og nå er det trist at jeg ikke kan gjøre stort mer. Skal kjøpe en NY-guide i morgen og lese den i filler. Og jeg gruer meg allerede til sorgfølelsen jeg alltid får når jeg kommer hjem fra reise... |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Man kan dele maten eller man kan ta med hjem og spise resten som lunsj dagen etter. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er det med USA?Ja, hva er det med USA? Jeg hadde aldri noe intenst ønske om å dra til USA før vi flyttet hit. Og jeg pleier å si at jeg har fått bekreftet alle fordommene jeg hadde på forhånd. Pluss et par jeg ikke ante jeg hadde.
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Hva er det med USA?Ja, Mindy, det er vel mye religiøsitet der du bor. Her er det ikke like mye og det er jeg veldig glad for. Det er veldig få som snakker om hvilken kirke de tilhører. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Peppy!
|
Det er en av de få tingene jeg sliter med i USA. Jeg blir utrolig dårlig av maten. For mye loff og fett for meg altså. Min mann gumler i seg, og er så fornøyd, mens jeg får det rett og slett ikke i meg. Nå er jeg i New York, og vi har spist lunsj på en restaurant. Jeg øynet en sjanse til å få i meg litt grønnsaker, og bestilte asparges til maten. Og fikk de dynket i smør. Til frokost prøvde jeg meg på havregrøt, men den var søtet og uspiselig. Så nå lever jeg på digre kaffe latter fra Starbucks. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Personlig pessimist
|
Du må være mer spesifikk!
|
|
|
|
#49 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er det med USA?Pelen - her er standardfrasen til mange når de hører du er ny i byn "have you found yourself a church yet?" vet mange av de norske pleier å svare at de går i Sjømannskirka bare for å slippe den pinlige stilheten som oppstår når du svarer at nei, jeg går ikke i kirka. Men der går virkelig grensen for meg, kjenner jeg. Jeg lyver ikke på meg kirkegjengeri for å passe inn, altså.
|
|
|
#50 |
|
Shake it out!
|
Det meste. Særlig om du går på en outlet.
|
|
|
#52 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#53 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva er det med USA?Jeg er ikke noe shoppingmenneske, noe som nesten er trist når man først er i USA. Jeg føler alltid at jeg burde.
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Hva er det med USA?Det er ikke alt av elektronikk som er rimeligere her uten at jeg har noen bra eksempel. Men det kan være at jeg har feil utgangspunkte ettersom vi kan handle tax free i Norge og dermed kjøper en del elektronikk der når vi er på besøk. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Personlig pessimist
|
Å, jammen blir det lenge å vente til oktober!
|
|
|
|
#56 |
|
|
Det eller hvilken menighet jeg kommer fra har jeg bare blitt spurt om en eller muligens to ganger her.
Slik gjør jeg det også, men så går vi ikke heller så ofte på utpreget amerikanske restauranger uten mer latinamerikanske, asiatiske eller europeiske. Og så baker jeg mitt eget brød så at vi får i oss nok med fiber. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med USA?Shopping i USA, ja.
|
|
|
#60 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er det med USA?Vi går heller ikke så mye på typisk amerikanske restauranter bortsett fra når vi har gjester som vil prøve alt som er "typisk amerikansk".
|
![]() |
|
|