Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegavesosiologi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-10, 23:12   #41
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavesosiologi

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror faktisk at til og med jeg hadde klart å kjøpe en ok gave til deg, agenten.

Det er jeg faktisk 100% sikker på, Mav.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:14   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Du har tydeligvis lagt ned arbeid i å finne gode gaver til de du utveksler slikt med. Det kan jo være at de ønsket å finne noe som de syns var fint til deg, og ikke bare være en pengemaskin som skaffet deg noe fra din "handleliste"?

Jepp. Det er derfor jeg sitter her med en kul pyntekoffert som jeg skal ha strikketøyet mitt i. Uten de kule knaggene fra samme butikk, de kan jeg ønske meg til bursdagen. (Så får vi se hva jeg ender opp med. )

Gammel 28-12-10, 23:15   #43
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig: Jeg elsker folk som skriver ønskelister. Bare sånn at det er sagt! Det gjør gavekjøp så uendelig mye enklere.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:18   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pyntekoffert. Hva er en pyntekoffert?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:24   #45
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pyntekoffert. Hva er en pyntekoffert?

*for stort bilde*

Sist redigert av 007 : 29-12-10 kl 01:08.
Gammel 28-12-10, 23:25   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah.

( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:25   #47
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Litt store bilder, ser jeg.

Gammel 28-12-10, 23:30   #48
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp. Det er derfor jeg sitter her med en kul pyntekoffert som jeg skal ha strikketøyet mitt i. Uten de kule knaggene fra samme butikk, de kan jeg ønske meg til bursdagen. (Så får vi se hva jeg ender opp med. )

Kan du ikke bare bytte koffert i knagger da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:33   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan du ikke bare bytte koffert i knagger da?

Jo, men jeg valgte å ikke gjøre det. Litt fordi kofferten var kul (men hva skal den brukes til? ) og aller mest fordi hun hadde valgt noe som noe hun trodde jeg likte (og jeg liker den, jeg ser bare ikke nytten i den) og aller mest fordi lillesøster elsket den.
Men jeg byttet te-kannen.

Gammel 28-12-10, 23:37   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønskelister er på ett vis bra, på den andre siden synes jeg det er litt kjedelig å kjøpe fra en ønskeliste. Da kan man jo nesten like godt bli enige om å droppe gaver og heller bruke penger på seg selv.

Gammel 28-12-10, 23:38   #51
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

I vår familie er det litt festlig egentlig, en familie hadde nemlig bestemt seg for at det er en finfin ting å kjøpe to flasker vin til alle andre, og det var fast gave i flere år. Det var vel den gaven jeg satte aller minst pris på det året jeg var gravid med termin i juli, og vinen burde drikkes i løpet av noen mnd.
Ikke at det er noe galt med vin, de ble regiftet som vertinnegaver i romjulen så det passet jo fint. Men det er jo noe med å tenke litt når man handler også.
Jeg har forøvrig meldt meg av den der handlekarusellen, vi prøvde for mange år siden å bli enige om at vi bare skulle fokusere på barna, og så var det ok med en liten oppmerksomhet til de voksne. Så enten de vil det eller ei får de hjemmelagde spiselige gaver hvert år, sammen med feks en bunke hjemmelagde kort til enhver anledning eller noe sånt.
Og så smiler jeg pent og legger pakken med 12 håndklær i forskjellige str i boden, sammen med de andre håndklærne vi fikk i fjor, Og i forfjor, og året før.
Hvor ofte trenger man egentlig nye håndklær?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:41   #52
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ønskelister er på ett vis bra, på den andre siden synes jeg det er litt kjedelig å kjøpe fra en ønskeliste. Da kan man jo nesten like godt bli enige om å droppe gaver og heller bruke penger på seg selv.

Jeg er typen som ikke kjøper ting (og her snakker vi ikke klær og sko ) til meg selv, jeg bruker pengene på andre. Jeg kjøper meg ikke dype tallerkener til serviset vi samler på, jeg kjøper meg ikke en blender på en helt vanlig torsdag. Slike ting ønsker jeg meg i gaver.
Ja, jeg vet at jeg er rar.

Gammel 28-12-10, 23:59   #53
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

I vår familie er det litt festlig egentlig, en familie hadde nemlig bestemt seg for at det er en finfin ting å kjøpe to flasker vin til alle andre, og det var fast gave i flere år. Det var vel den gaven jeg satte aller minst pris på det året jeg var gravid med termin i juli, og vinen burde drikkes i løpet av noen mnd.
Ikke at det er noe galt med vin, de ble regiftet som vertinnegaver i romjulen så det passet jo fint. Men det er jo noe med å tenke litt når man handler også.
Jeg har forøvrig meldt meg av den der handlekarusellen, vi prøvde for mange år siden å bli enige om at vi bare skulle fokusere på barna, og så var det ok med en liten oppmerksomhet til de voksne. Så enten de vil det eller ei får de hjemmelagde spiselige gaver hvert år, sammen med feks en bunke hjemmelagde kort til enhver anledning eller noe sånt.
Og så smiler jeg pent og legger pakken med 12 håndklær i forskjellige str i boden, sammen med de andre håndklærne vi fikk i fjor, Og i forfjor, og året før.
Hvor ofte trenger man egentlig nye håndklær?

Når du får tenåring, trenger du cirka 12 om dagen. Spar dem!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 00:01   #54
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes sengetøy, håndklær og kjøkkenkluter er gode gaver jeg da. Heller det enn nips og rare smykker. Da gir man i hvertfall noe som blir brukt tenker jeg, men det er åpenbart noen som har overdose håndklær også.

Gammel 29-12-10, 00:05   #55
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Når du får tenåring, trenger du cirka 12 om dagen. Spar dem!

Greit å vite, vi fikk nemlig 25 i år, og i fjor var det vel rundt 15.
Vi trenger snart et eget skap til sånt. Og et eget bad når vi får tenåring i hus.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 00:07   #56
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi trenger snart et eget skap til sånt. Og et eget bad når vi får tenåring i hus.

Seriøst? Så mange? Men det var vel ikke fra samme giver?

Gammel 29-12-10, 00:07   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

25 håndklær til jul?! Det er mer enn vi har til sammen, tror jeg.

Gammel 29-12-10, 00:10   #58
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes sengetøy, håndklær og kjøkkenkluter er gode gaver jeg da. Heller det enn nips og rare smykker. Da gir man i hvertfall noe som blir brukt tenker jeg, men det er åpenbart noen som har overdose håndklær også.

Helt enig. Jeg blir gal av nissetelysestaker og dess like og det verste er at jeg jo må ha dem fremme når giveren kommer på besøk.

Gammel 29-12-10, 00:14   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Helt enig. Jeg blir gal av nissetelysestaker og dess like og det verste er at jeg jo må ha dem fremme når giveren kommer på besøk.

Det må man vel ikke? Å stille ut gaver man har fått, men ikke liker, bare når giveren er til stede, er litt som lyving i mitt hode.

Hvis folk ikke klarer å treffe bedre på smaken min enn at jeg vil bruke gaven, så kan de jammen ikke forvente at gaven blir brukt heller. Klage over gaven skal jeg ikke gjøre (med mindre den er så skrekkelig at den er bloggverdig, så klart), men bruke den vil jeg til gjengjeld ikke.

Gammel 29-12-10, 00:17   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er typen som ikke kjøper ting (og her snakker vi ikke klær og sko ) til meg selv, jeg bruker pengene på andre. Jeg kjøper meg ikke dype tallerkener til serviset vi samler på, jeg kjøper meg ikke en blender på en helt vanlig torsdag. Slike ting ønsker jeg meg i gaver.
Ja, jeg vet at jeg er rar.

Julaften blir da et lottospill hvor man bruker mye penger på andre og håper ma får noe av det man ønsker seg i retur, for det bruker man jo ikke penger på. Neida, jeg skjønner at det ikke er motivasjonen, men det er mye morsommere å pønske ut en gave enn å kjøpe noe på ønskelista.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.