|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ustabil
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Min erfaring er at det som sliter ALLER MEST på dresser og regntøy er kombinasjonen av sand og barnehagens sklie av metall. Det skaper ikke direkte flenger, men sliter vannvittig på stoffet slik at det blir utett. Jeg aner ikke hvor mange regnbukser vi har kassert fordi de har blitt akt i filler på sklia. Vi kan da ikke forby det likevel? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenVi har ikke to vinterdresser, men har en vårdress som jeg kan bruke til nød med masse klær under. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Epikur
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenNår Lille er ute og leker, er det minst 6 voksne ute sammen med rundt 30 barn. Det betyr at det er minst en på hver siden av huset hele tiden og de kan følge med.
|
|
|
#84 |
|
Pauset
Knærne får gjennomgår her. Han krabber bortover på grusen der det er strødd og kjører med biler. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ustabil
|
Å ja, det har du helt rett i. Hos oss er det noen asfalterte gangstier, og når ungene krabber på knærne på den sandstrødde asfalten... Det sliter heftig, ja! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Borte
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenJeg skjønner du er frustrert Amor.
|
|
|
#87 |
|
Fortynnet
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenSelvfølgelig skal barna leke, og selvfølgelig blir dresser slitt. Det spesielle her var jo at tre dresser ble totalt ødelagt på EN dag, det tyder jo på aktivitet litt utenom det vanlige. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Erfaren nok
|
Det funker jo også fint!
|
|
|
#89 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klart at ungnene skal få lov til å leke som de vil, men jeg synes nå virkelig at personalet har ett ansvar om å kle ungene etter forholdene og fortelle dem hvorfor de ikke kan ake akkurat der.... I bhg til gutta hender det at de av og til ikke får lov til å bruke madrassen som akebrett fordi det kan skje ulykker. Og det respekterer barna, så hvorfor skulle de ikke kunne respektere når noen sier at de ikke skal ake ett visst sted fordi klærne deres blir ødelagt
|
|
|
#90 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenDet jeg i grunn reagerte mest på var måten dette ble formidlet på fra ped.leder..
|
|
|
#91 |
|
Erfaren nok
|
Meget mulig.
|
|
|
#92 |
|
Fortynnet
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenSønnen min brukte Reimadress gjennom tre nesten snøfrie vintere, og dressene ble minimalt slitt og ikke hullete noen steder. Men da var han jo under fire år, det blir selvfølgelig mer slitasje når barna blir eldre. Men at Reima ikke kan brukes annet enn på snø er ikke min erfaring. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Erfaren nok
|
Tror dette varierer veldig fra barn til barn også.
|
|
|
#94 |
|
Ustabil
|
Jo men altså. For det første er vi et godt stykke ut i sesongen, og dressene er allerede ganske slitt etter aking og klatring og sandkasselek. De er svekket. Når så ungene syns det er veldig moro å ake på et sted med for lite snø, så utsettes dressene for ekstra slitasje. Når stoffet da allerede er svekket kan det lett bli flenger. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ustabil
|
Det tror jeg også. Jeg har skikkelige kles-slitere, og vi har kjøpt Reima Buller & Bång til våre barn, men de sliter dem likevel ut på under en sesong. Og disse skal jo være SÅ slitesterke. Mens andre igjen kan ha en Reima Tec, som jo ikke er SÅ slitesterk, både en og to hele sesonger, og dressene er knapt synlig brukt. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
I mål
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenMen dere som mener dette er helt ok, dere kan da ikke for alvor mene at det er greit at tre dresser ødelegges på en dag? Hvordan skal vinteren arte seg videre da? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Erfaren nok
|
Har heller aldri opplevd i min jobbdag at 3 dresser har blitt ødelagt på EN dag, så synes det var vel ekstremt ja..
|
|
|
#98 |
|
Pauset
Det er snakk om tre barn med tre dresser. Ikke tre dresser på et barn. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
I mål
|
Nei selvfølgelig, jeg vet jo det, men det er jo ikke noe UHELL eller alminnelig slitasje når tre barn klarer ødelegge dressene på akkurat samme dag. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Pauset