Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 11:39   #181
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

altså). I fjor tok eg bilde kvar dag faktisk, og har satt det saman til eit adventsalbum for 2009. Er jo berre å flæsje av eit mobilbilde

Det var en god ide! Den skal jeg jammen kopiere - jeg har stadig ambisjoner om å få tatt flere hverdagsbilder

Gammel 23-11-10, 12:04   #182
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ca 1 desember, noen ganger senere. I år har lyskuler faktisk hengt i noen vinduer siden ifjor, så da slipper vi jo å henge opp de på nytt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:19   #183
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Pakkene på kalenderen er hengt opp. Julestjerna får vente litt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:17   #184
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste nektet å ha pakkekalender i år, så her ble det kjøpt inn Littlest Pet Shop-kalender til henne og Lego-kalender til minsten. De ligger godt gjemt foreløpig, siden det er en hel uke til åpning. Ser for meg hvor forbanna minsten kommer til å bli når han skjønner at han ikke får åpne mer enn én luke om dagen.

Gammel 23-11-10, 23:13   #185
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt litt ekstra julepynt i dag siden vi har litt lite fra før, gleder meg til å pynte!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 23:16   #186
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det vi har framme før jul er evt. pynt vi kjøper da eller ting vi/ungene har laget. Vi pynter lillejulaften.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:34   #187
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her går det så såpe og skum spruter. Og den ene fulle søppelposen etter den andre blir båret ut. Vi er veldig godt i rute. Utrolig deilig å ha fått en mann som jobber om natta (sovende) og er hjemme på dagtid. Julestyret går jo unna dobbelt så fort som når jeg gjør det alene. Han er kjempeflink og hjelper til masse, masse.

I morgen kliner vi til, vi maler kjøkkenveggene.
Vi må ha nye gardiner, har hatt lange og må over på liftgardin fordi vi har dyttet bordet helt inn under vinduet (gardinene ble liggende på bordet).
Det er så mye hull, har hatt to korte stenger i stedet for en lang så vi måtte sparkle og male for at det skulle bli ikke perfekt men ti ganger bedre enn det blir uten sparkling og maling.

Står ikke igjen mye vasking her nå, vi blir akkurat ferdig før fredagskvelden kommer tenker jeg.

Gammel 26-11-10, 20:15   #188
Torinn
Undrande

Torinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Planen er å pynta til advent på søndag, og til jul lille julafta når huset forhåpentligvis er nyshina. Gleder meg

Torinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:01   #189
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg pynter ikke "så smått" til jul. All julepynten kommer frem lille julaften. Før det er det bare adventslys og julekalender fremme. De settes frem første søndag i advent og 1. desember.

Sånn er det i siljeheimen og !

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:17   #190
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her er det kommet på lilla duker, adventstaken er frem, noen engler og litt sånt stæsj. Det blir ingenting rødt her i år, ettersom vi reiser 11 desember, derfor vil jeg nyte adventspynten litt ekstra..

(Og vi får besøk i morgen kveld, da var det greit å gjøre det i dag..)

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:08   #191
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1.søndag i advent, eller muligens idag.... kommer adv.staker/stjerne og utelys opp. Så kommer resten av pynten sigendes litt etter hvert. Liker å vere ferdig en stund før jul, rundt 15. kanskje? Treet kommer inn 22.des. Deilig å vere ferdig lillejulaften med alt sånt! Også forsvinner julen ganske fort, første uken i januar.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:24   #192
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikkje eit tegn av jul her før i morgon Då blir det adventslys og stjerne.

Og så har vi bestemt å ikkje ha juletre i år. Vi reiser til foreldra mine veslejulafta, og ikkje store poenget å ha eit tre ståande her.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:12   #193
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Her går det så såpe og skum spruter. Og den ene fulle søppelposen etter den andre blir båret ut. Vi er veldig godt i rute. Utrolig deilig å ha fått en mann som jobber om natta (sovende) og er hjemme på dagtid. Julestyret går jo unna dobbelt så fort som når jeg gjør det alene. Han er kjempeflink og hjelper til masse, masse.

I morgen kliner vi til, vi maler kjøkkenveggene.
Vi må ha nye gardiner, har hatt lange og må over på liftgardin fordi vi har dyttet bordet helt inn under vinduet (gardinene ble liggende på bordet).
Det er så mye hull, har hatt to korte stenger i stedet for en lang så vi måtte sparkle og male for at det skulle bli ikke perfekt men ti ganger bedre enn det blir uten sparkling og maling.

Står ikke igjen mye vasking her nå, vi blir akkurat ferdig før fredagskvelden kommer tenker jeg.

Kjøkkenet er malt. Brunt! Jeg som var redd det skulle bli mørkt og trist er så nøgd. Det ble kjempefint. Mye finere enn det var.
Men så er det meg og mine prosjekter da, som aldri går som tenkt.
Jeg handlet gardiner, liftgardiner og ny stang (de kunne henges på stang). Både julegardiner og gardiner til å heng opp etter jul.
Passet de? Neida. De var for smale og bredere hadde de ikke, ikke en eneste plass.
De lekre hvite liftgardinene måtte i retur sammen med de andre jeg og kjøpte.
Sto i butikken og tittet etter noe annet. Ingenting fint. Men det hang et fag der, langtifra min stil. Milevis ifra min stil. Men når jeg så på dem fikk den gode følelsen, den fra barndommen, den man fikk når man kom inn på julekjøkkenet til bestemor.
Knallrøde julegardiner, med kappe, og nisser, og ja sånne greier så de blir hengt opp på sidene til og med. Skikkelig bestemorgardiner.
Jeg var desperat, orket ikke flere butikker, klokka var rett før stengetid og jeg ville har opp gardiner med en gang.
Vel. Jeg kjøpte dem. Ble det fint?
Hm. Det ble bestemorkjøkken. Snuppa kommer til å flire seg ihjel når hun ser det. Men, jeg er jo bestemor, og det ble skikkelig koselig selv om det ikke minner om mitt kjøkken lenger. Og jeg vet ikke om de får lov å komme opp til neste år, men i år skal de få henge. Og hvite, lekre liftgardiner som er brede nok skal bestilles av sydama nede i sentrum så fort jeg får tid. Så blir det i alle fall Nin kjøkken igjen over nyttår.

Nå skal gubben på loftet så får vi se hva vi har av stjerner, utebelysning og adventstaker. Det må vel handles litt tenker jeg, om ikke annet så i alle fall noen svibler.

Jeg er ikke i mål, men har lovet meg selv å ha alt klart til i morgen ettermiddag.

Hadde man enda bare kunnet pusse vinduer.
For aller sikkerhets skyld testet jeg atter en gang i går om det virkelig ikke går å pusse vinduer i ti minus, og det går ikke. Virkelig ikke. Men det ble ganske koselig med is på vinduene da, skikkelig julestemning.

Gammel 27-11-10, 14:17   #194
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Da skal vi snart på lysfesten. Gleder oss alle sammen. Har du vært der noengang Iset? Da får man virkelig julestemning.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 19:57   #195
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har adventstakene kommet opp i kjøkkenvinduene her, en stk i hvert vindu. Og en lysende engel står bak meg i vinduet, jeg har kjøpt en flott, stor lysestake fra IKEA og satt 8 røde lys i den på spisebordet, røde løpere/duker er lagt på bordene og resten kommer opp i morgen!
Mannen skal ned i kjelleren og hente opp julepynten når ungene har lagt seg nå i kveld, så skal jeg kikke gjennom. Jeg er seriøst som en femåring! I kveld da vi kjørte hjem fra svigersmiddag, hylte jeg og ungene av da vi så adventsstaker og lys i vinduer og hager til hus vi kjørte forbi, og bare tanken på at det fordobles og vel så det fra og med i morgen av ... Jeg takler ikke mer, jeg får hjernekollaps!

Gammel 27-11-10, 19:59   #196
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Da skal vi snart på lysfesten. Gleder oss alle sammen. Har du vært der noengang Iset? Da får man virkelig julestemning.

Nei? I Bergen? Høres fantastisk ut!
I Italia, der svigerfar kommer fra, er det en fantastisk lysfest hver sommer. Det blir veldig fort mørkt der på kvelden, så hele byen er opplyst av rosa, gult, blått, grønt og andre farger, alle bygninger i nesten hele sentrum er dekket av disse lysene. Eldste, som var nesten 4 år da vi var der sist, holdt på å besvime da hun så alle lysene.

Gammel 27-11-10, 20:48   #197
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEG FINNER IKKE JULEPYNTEN MIN! F"€%&/!! Den må ha forsvunnet i flyttingen. HVis jeg ikke finner juletrepynten en dag, så griner jeg. Jeg har samlet opp masse fin juletrepynt de siste årene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 21:04   #198
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår jule- og adventspynt, vi har ikke særlig mye, kommer opp i morgen. Vi reiser bort 22. desember, og blir borte hele jula, så da er det hyggelig å se litt av pynten før vi reiser.

Gammel 27-11-10, 21:15   #199
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, her i denne tråden var det julestemning! Vi droppa lysfesten, for snuppa var invitert i bursdag. Julepynten er henta ned i kveld - for å få tak i adventsstjerna og lyslenke. Det er det einaste som kjem opp nå. Resten blir ståande i ekstrarommet vårt ei god stund til. Nja, bortsett frå at eg har gravd fram julekruset mitt - drikk te av det no

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:00   #200
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

JEG FINNER IKKE JULEPYNTEN MIN! F"€%&/!! Den må ha forsvunnet i flyttingen. HVis jeg ikke finner juletrepynten en dag, så griner jeg. Jeg har samlet opp masse fin juletrepynt de siste årene.

Ånei, så tragisk. Det samme skjedde med meg for noen år siden, en hel svær eske forsvant i flytting. Noe døde i meg der og da. Måtte ut og handle og fikk jo kjøpt endel nytt men det er mye jeg savner.

Håper den plutselig dukker opp, Hya!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.