|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Alt utenom treet kommer fram før første søndag i advent. Etter nyttår er det vekk med alt. Skal jeg gidde å drasse det fram får det være framme en måned. Alle liker det sånn her i huset. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
maler
|
Sv: Pynte til jul ...
Mange her har busk i potte på trappa til det formålet.
|
|
|
#163 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Vi har heller ikke strømuttak ute og det irriterer vettet av meg. Heldigvis er ledningen til utelysene syltynn og den går gjennom vinduet ved siden av ytterdøra uten at det blir noe trekk. Så må den dras ned i kjelleren siden vi faen meg ikke har noe strømuttak i gangen heller! Men det går greit for en periode. Utelys MÅ jeg ha!
|
|
|
#164 |
|
Whatever, never mind
|
Slikt kan dessverre ikke vi. Det siver nok varme ut her om vi ikke må ha vindu oppe i tillegg. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynte til jul ...Det skjønner jeg godt. Vi får vinduet helt igjen selv om ledningen går gjennom, ellers hadde vi aldri gjort det. Nå er det veldig varmt her i rekkehuset selv uten at vi har på noe som helst varme annet enn på badet, det er faktisk så varmt at alle gjester som kommer hit hiver av seg klær og klager, og vi må ofte ha terrassedøra åpen midt på vinteren, fatter ikke hvor all varmen kommer fra. Vi sparer i hvert fall en god del på strøm ja.
|
|
|
#166 |
|
Shake it out!
|
Sv: Pynte til jul ...I USA: tydeligvis så snart Hallowwen er over, altså grytidlig november.
|
|
|
#167 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pynte til jul ...Jeg kan opplyse om at jeg har tent lysene i busken utenfor. I fjor tok jeg nemlig bare ut kontakten og lot lysene stå i, da var det bare å plugge i, gitt. *latmannspynting* |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynte til jul ...Lys i busker og trær ute er fantastisk. Ingen har gjort det her enda, men jeg regner med det kommer opp her overalt på søndag. Jeg er som et barn natt til 1. advent eller 1. desember, for jeg vet at når jeg våkner opp vil det være lys i nesten alle vinduer overalt, det er helt herlig!!
|
|
|
#169 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Pynte til jul ...I nabolaget ser jeg at enkelte har tent utebelysning, et par trær som står så fine og lyser.
|
|
|
#170 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynte til jul ...Vi har ingen snø whatsoever.
|
|
|
#171 |
|
wizzzard
|
Sv: Pynte til jul ...Det er så kjekt å lese om pynteplanlegging tykkjer eg. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
navnet sjemmer ingen
Det var hvit jul her i 1993. Jeg husker at vi kjørte forbi noen med hest og slede da jeg var på vei til å besøke morfaren min for siste gang. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Pynte til jul ...Vi reiser bort i helgen, jeg har derfor tenkt at jeg måtte vente til vi var tilbake. Men nå tenker jeg at jeg kanskje kan henge opp før vi drar og så bare plugge inn lysene på mandag.
|
|
|
#174 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, desember til mars i fjor. Fantastisk! Men da var jeg rimelig lei snøen på slutten altså.
|
|
|
#176 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Lille julaften, før det blir det pyntet med lilla løpere og lys.
|
|
|
#177 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Pynte til jul ...Jeg blir sannsynligvis ikke utskrevet fra sykehuset før mandag og da har jeg KS-sår og greier. Så jeg sliter med dilemmaet: henge opp adventsstjerna i dag eller vente til etterpå. Livredd for ikke å være i form. Jeg vil jo helst pynte hele huset, men det må sikkert drøye litt. Men stjerna og helst all belysning må helst opp. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
heimføing
|
Sv: Pynte til jul ...Vet ikke om jeg ble inspirert her, eller hva det var. Anyway, i går ble posen merket "advent" åpnet, så har hengt opp adventsstjerne i stuevinduet (og prøvekjørt i går |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Pynte til jul ...Nokon her sa at lilla og rødt ikkje skulle kombinerast, men eg likar det, og brukar gjerne lilla, rødt og orange saman |
|
|
|
![]() |
|
|