|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Til 1. søndag i advent finner vi frem adventsstjerne og adventsstaker til vinduene, adventskalendere og lysbrett med fire hvite adventslys. I tillegg kjøper jeg inn litt hvite juleblomster (amaryllis og svibel). På kjøkkenet tar jeg fram servietter i rødt og hvitt og frokostserviset med julemotiv
|
|
|
#102 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Pynte til jul ...Pynter til advent, hvilket vil si adventstake og etter hvert julekalendre. Trolig også noe lys i "gilde" farger ute, etter lillebrors ønske. Ellers julepyntes det lille julaften, og det forsvinner igjen rett over nyttår.
|
|
|
#103 |
|
Audacious
|
Sv: Pynte til jul ...Jeg finner fram julepynten og begynner å pynte til jul på lille juleaften. :sta motstander av alt-for-tidlig-julen: Bare julekalender i advent.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 15-11-10 kl 10:51. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Pynte til jul ...Pynter med advendts stjerner lys osv. første søndag i advent. Så kommer julepynten sakte men sikkert fra ca 6. des. Juletreet pyntes lillejulaften.
|
|
|
#105 |
|
maler
|
Sv: Pynte til jul ...Tjah. Definer pynte til jul. Det er ikke så lenge til jeg skifter til røde gardiner. Og så tar jeg frem kassen med julepynt 1. desember/1. søndag i advent. Og fra da av pynter jeg smått om senn, jeg har ikke egen adventspynt, det er en felles advent/julepakke hos meg. Juletreet pyntes en eller annen gang i uka før jul. Julebakst kan jeg fint begynne med i slutten av november hvis jeg har tid, men ofte blir det også i desember. Julegaver har jeg begynt med for lenge siden.
|
|
|
#106 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...
Man har da ikke jul i 2-3mndr. selv om man pynter første søndag i advent. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Adventsstjerne og adv. stake kommer opp første helga i advent. Resten litt etterhvert. I år reiser vi til syden 1. juledag, så jeg pynter nok litt tidligere enn jeg pleier tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Jeg tenker da på de som pynter fra 1 søndag i advent til langt ut i januar.
|
|
|
#109 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Pynte til jul ...Pff, pynte til advent eller pynte til jul. Stort sett går det ut på å stase opp huset mens man venter på pakkedagen. Jeg ser ikke den største forskjellen.
|
|
|
#110 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig. Man hadde jo aldri pyntet såpass tidlig og lenge om man ikke hadde likt det, så da er det jo ikke noe issue?
|
|
|
#111 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Her kommer adventsstjernene og adventsstake frem til første adventshelga. Resten av jula blir ikke satt frem før lille julaften og julaften. Pakkes ned igjen i løpet av første januaruka. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Medlem siden: Jun 2009
Sv: Pynte til jul ...Jeg eier forresten kun en eneste nisse, den settes noe motvillig frem da jeg egentlig synes den er grisestygg, men vi har fått den i gave av et familiemedlem så da føler jeg at vi nesten må ha den frem. Den er gjenstand for mye latter da! |
|
|
|
|
|
#113 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Pynte til jul ...Shit. I dag er det ei uke til advent. Jeg er på etterskudd tror jeg. Mente jeg hadde så utrolig god til på meg.
|
|
|
|
#114 |
|
|
Sv: Pynte til jul ...For meg er desember advent og ventetid. Då er det stjerna i vindauga, stake, lys og fargane lilla og sølv. Eg synest det er litt synd at advent på ein måte drukner i jul, siden advent er ei fin tid.
|
|
|
#115 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynte til jul ...Advent for meg er en mye finere tid med julepyntet hus, men det er jo en "smakssak". Jeg hadde jo overhodet ikke pyntet tidlig om jeg ikke hadde likt det.
|
|
|
#117 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Pynte til jul ...Advendtstaken og de broderte kalenderne og advendtstjernene kommer fram 1 søndag i advendt. Annenhver jul kommer pynten fram 23 desember og annenhver jul, som i år, kommer pynten fram ca 18. (snuppa reiser til pappaen sin den 20. desember annenhver jul.)
|
|
|
#118 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
Nei og nei, Iset! Spiser du pinnekjøtt også før jul? |
|
|
|
|
|
#119 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Næsj da. Vi hadde pinnekjøtt for tre uker siden vi. Måtte teste det ut.
|
|
|
|
#120 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg får jo ikke ha pinnekjøtt på julaften i år, vi skal feire hos svigers og de spiser RIBBE, pføy!
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-11-10 kl 21:54. Årsak: Hadde jo aldri i livet takket nei til pinnekjøtt om jeg ble tilbudt det nå. |
|
|
|
![]() |
|
|