Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 17:58   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Mannen min hatet virkelig jul da vi traff hverandre. Han var til og med så frekk at han spurte om vi kunne droppe juletre.
Vel. Etter 14 år eller hva det er med meg er han fullstendig "ødelagt". Det er han som tar initiativ til julevasken, han starter lenge før meg, han maser om julepynt og juletre. Hadde han bestemt så hadde vi dratt inn treet så fort de er å få kjøpt. Han er så julete at han blir mobbet av kompiser.
Han pynter pepperkakehus og skriver julekort og synger julesanger i ett i hele desember. Totalt tulling. Drømmemann.

Oj, måtte det skje med meg en gang, eller rettere sagt med mannen.
Men vi har vært sammen i 14 år til sommeren, og fremdeles er han lunken til hele greia. Men han liker at JEG er så julete av meg da, for han synes det er viktig for ungenes skyld, at DE ikke skal arve hans mangel på juleentusiasme.

Gammel 14-11-10, 18:19   #82
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Pynter 1. søndag i advent. Juletreet blir pyntet lille julaften.

Gammel 14-11-10, 18:26   #83
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Julegardiner og adventslys kommer opp lørdagen før 1. søndag i advent
Ca halvveis i desember kommer nissene opp, og 22. desember kommer juletreet opp

Mellom 2. nyttårsdag og 6. januar forsvinner jula

6. januar er 13ende dag jul, og det er den siste juledagen, og DA skal jula ned

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:18   #84
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynter til advent 1. desember eller første søndag i advent, så tar jeg det litt etter litt men sparer juletreet til lillejulaften.
I år skal vi ha dåp 2. søndag i advent, så da holder jeg igjen på pynting til etter det i hvert fall.
Julen kastes ut tidlig, på nyåret er det nytt år og ikkeno jul.

Gammel 14-11-10, 19:22   #85
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1.søndag i advent kommer det meste frem. Jeg elsker desember og liker å ha det koselig i leiligheten hele måneden. Juletreet kommer i hus noen dager før jul.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:29   #86
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter 23. desember. Da er jeg rimelig mettet på julepynt når etter en ukes tid. Ikke at vi pynter å skrekkelig mye, men jeg synes det er deilig å bli kvitt alt ekstranipset når vi er inne i det nye året.
Om jeg skulle ha pyntet tidligere i desember hadde jeg trolig vært møkklei jula før den var i gang.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:19   #87
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til første søndag i advent kommer det opp adventstjerner og adventstaker i vinduene. Lys på trærene ute, og sypresser i pottene på trappen, men små kuler og lys, og krans på dørene. Hvite, tykke fløyelsgardner blir også hengt opp i stua, etter at vinduene i har fått seg en vask. Adventstaken fra Georg Jensen, med hvite lys, blir satt frem, og jeg kjøper alltid noen små julestjerner, noen så sypresser, og hvite asaleaer. Da er det advent.

Resten av pynten kommer frem lille julaften. Røde duker, noen glassengler, og de to, utrolig stygge. nissene vi har. Juletreet blir pyntet, og det blir satt røde høye lys overalt. Vi, ehhh jeg, pynter mest med lys, blomster og duker. Og julemusikk og julelukter.

Vi har alltid hele familien til min kjære på sosisser kl. 18.00 lille julaften. Så da er alt klart til julefeiring. Etter at de har dratt sin kos, rydder vi alt, synker ned i hver vår sofa med rødvin eller en Irish, hører på julemusikk og snakker ut i de små timer. Julestrømpene blir gjort klare, og de siste gavene blir pakket inn. Alt oser fred, ro og julestemning, og det er den aller aller beste kvelden/natten på hele året.

Gammel 14-11-10, 20:23   #88
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynter første søndag i advent. Bruker for det meste hvitt og sølv, samt lilla.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:03   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er bare i en helt annen juleliga enn meg. Jeg ante ikke at det fantes noe som het hønsejul, og svartejul og alt det der, og det er helt gresk for meg. Jeg liker jul, og jeg liker min julepynt. Den som Chanett ikke liker. Jeg skulle av og til ønske at jeg var en sånn mamma som pyntet til jul, inviterte til pepperkakebaking, syltekoking og nedvasking av hus, men i virkeligheten er jeg en mamma som som regel har helger og hverdager og ettermiddager fyllt opp av alt mulig annet før jul. Jeg føler meg som en nettopp hjemmeflyttet uten tak i egne tradisjoner når det kommer til helligdagene. Den eneste tradisjonen vi har fått på plass er kjøp av juletre og fellespynting av dette. Resten er litt på skakke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:08   #90
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, hva i alle dager er egentlig hønsejulaften og svartjulaften? Må googles, kjenner jeg.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:57   #91
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, hva i alle dager er egentlig hønsejulaften og svartjulaften? Må googles, kjenner jeg.

Ja, og hva i alle dager er dette "nedvasking av hus"".

Gammel 14-11-10, 22:05   #92
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå lurer jeg på hva som skjer. Mens jeg har skriblet i denne tråden har jeg fått mail angående å stille opp i interiørblad med julehuset vårt. Hoho.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:11   #93
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig spent på julen i år... De siste 4 årene har vi feiret jul på hytta - så jeg har hatt "hovedjulen" der og småpyntet her hjemme. Men like fullt julestemning hjemme også. Men når man reiser rundt 16-17. desember på hytta og blir borte til nyttårsaften - da blir det litt mer jul der enn hjemme. Og som sagt tidligere - jeg vil ha julen ut så fort som mulig på nyåret - Nytt år - Nye muligheter.

På hytta pyntet jeg til advent og litt småpynting første helgen i advent, og siste pyntingen og bakingen ble gjort der de første feriedagene. Mens her hjemme har vi alltid pyntet 1. advent (og i år har jeg jo DOBBELT opp med julepynt!!) og hevet det ut 1. januar.. jo, det blir nok sånn i år også kjenner jeg. Juledukene får vente til lille julaften...jupp.. sånn må det bli..

Gammel 14-11-10, 23:12   #94
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå lurer jeg på hva som skjer. Mens jeg har skriblet i denne tråden har jeg fått mail angående å stille opp i interiørblad med julehuset vårt. Hoho.

WOW! Så utrolig spennende! Du må jo si ifra hvilket blad og når!

Gammel 14-11-10, 23:46   #95
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Åhh så spennende da.
Nå kjenner jeg at jeg ble så nysjerrig på julehuset ditt at jeg er så frekk og spør om jeg kan få link til bloggen din. Du hadde en blogg ikke sant? Mener du nevnte det en gang.

Gammel 15-11-10, 00:12   #96
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

adventstaker + stjerne i vinduet første søndag i advent. Har og har hatt planer i mange år om at jeg skal ta frem og pynte litt hver uke frem til jul, men det har det ikke blitt noe av. Fram til nå har det blitt opp lille julaften og ned 20.dag jul

Gammel 15-11-10, 09:01   #97
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er julete av meg jeg også, og gleder meg veldig til å pynte.

Vi har bakedager, lage kort dag, pakke gaver dag etc.
Vi pakker inn alle gavene i midten av desember, for det er ikke alle vi treffer julaften eller lille julaften.

Pynter treet 23 desember, noen ganger har vi gjort det 22 desember pga familieselskap 23.

I år har jeg jukset litt og tatt frem tre engler allerede. Fordi jeg ville og trengte de.
Adventskalenderen, den med pakker til minsten, begynner å bli ferdig, og julepynten som skal opp 1 søndag i advent er funnet frem og klar ute i garasjen.

Rundvask til jul gjør jeg ikke, vasker jevnt og nøye ellers i året. Nå har hele huset blitt malt innvendig nylig, så det er rent.

Jeg virkelig storkoser meg med juleforberedelsene, finne gaver, lage gaver og pakke de inn. Sitte med listene mine og planlegge sammen med de eldste barna.

Gammel 15-11-10, 09:07   #98
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

...er hjemme med sykt barn og har allerede skrevet på en del julekort som har ligget klare i nattbordskuffen et par uker nå
Sender ut kortene i begynnelsen av Desember.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:15   #99
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

I år har jeg bestemt at vi skal feire på min måte!

Adventpynt med stjerne,stake og lilla lys første søndag i advent. Sikkelig nedvask av hus i løpet av desember.

Lille julaften skal jeg ha fri fra jobb, da skal jeg vaske siste rest, få på plass pynt, koke gome så det lukter slik som lillejulaften skal lukte og spille julemusikk.

Julaften skal starte med god frokost, før grøt i 13 tiden. Barn skal sendes ut i skogen med morfaren for å spikke egne pinner til pinnekjøttet. For i år skal julen feires hjemme hos oss selv, med besøk av mor og far. Gavene skal åpnes i ungenes tempo og de skal få leke med gavene etterhvert.

Glade og fornøyde unger skal få legge seg når de er klar for det og etterpå skal julefreden nytest.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:24   #100
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Det meste kommer frem 23 desember og taes bort 1 januar.
Jula skal være kort, da blir den mye mer spesiell Kan ikke forstå hvordan folk som har jul i 2 - 3 mnd klarer å nyte jula for da varer jo den 1/4 av året.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.