|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...
Oj, måtte det skje med meg en gang, eller rettere sagt med mannen.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Julegardiner og adventslys kommer opp lørdagen før 1. søndag i advent
|
|
|
#84 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pynte til jul ...Pynter til advent 1. desember eller første søndag i advent, så tar jeg det litt etter litt men sparer juletreet til lillejulaften.
|
|
|
#85 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...1.søndag i advent kommer det meste frem. Jeg elsker desember og liker å ha det koselig i leiligheten hele måneden. Juletreet kommer i hus noen dager før jul.
|
|
|
#86 |
|
Originala
|
Sv: Pynte til jul ...Vi pynter 23. desember. Da er jeg rimelig mettet på julepynt når etter en ukes tid. Ikke at vi pynter å skrekkelig mye, men jeg synes det er deilig å bli kvitt alt ekstranipset når vi er inne i det nye året. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Til første søndag i advent kommer det opp adventstjerner og adventstaker i vinduene. Lys på trærene ute, og sypresser i pottene på trappen, men små kuler og lys, og krans på dørene. Hvite, tykke fløyelsgardner blir også hengt opp i stua, etter at vinduene i har fått seg en vask. Adventstaken fra Georg Jensen, med hvite lys, blir satt frem, og jeg kjøper alltid noen små julestjerner, noen så sypresser, og hvite asaleaer. Da er det advent.
|
|
|
#88 |
|
Sv: Pynte til jul ...Pynter første søndag i advent. Bruker for det meste hvitt og sølv, samt lilla. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Glamorøs
|
Sv: Pynte til jul ...Dere er bare i en helt annen juleliga enn meg. Jeg ante ikke at det fantes noe som het hønsejul, og svartejul og alt det der, og det er helt gresk for meg. Jeg liker jul, og jeg liker min julepynt. Den som Chanett ikke liker.
|
|
|
#92 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pynte til jul ...Nå lurer jeg på hva som skjer. Mens jeg har skriblet i denne tråden har jeg fått mail angående å stille opp i interiørblad med julehuset vårt. Hoho. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Pynte til jul ...Jeg er veldig spent på julen i år... De siste 4 årene har vi feiret jul på hytta - så jeg har hatt "hovedjulen" der og småpyntet her hjemme. Men like fullt julestemning hjemme også. Men når man reiser rundt 16-17. desember på hytta og blir borte til nyttårsaften - da blir det litt mer jul der enn hjemme. Og som sagt tidligere - jeg vil ha julen ut så fort som mulig på nyåret - Nytt år - Nye muligheter.
|
|
|
#94 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#95 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Åhh så spennende da.
|
|
|
|
#96 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...adventstaker + stjerne i vinduet første søndag i advent. Har og har hatt planer i mange år om at jeg skal ta frem og pynte litt hver uke frem til jul, men det har det ikke blitt noe av. Fram til nå har det blitt opp lille julaften og ned 20.dag jul
|
|
|
|
#97 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Pynte til jul ...Jeg er julete av meg jeg også, og gleder meg veldig til å pynte.
|
|
|
#98 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ......er hjemme med sykt barn og har allerede skrevet på en del julekort som har ligget klare i nattbordskuffen et par uker nå |
|
|
|
|
|
#99 |
|
I endring
|
Sv: Pynte til jul ...I år har jeg bestemt at vi skal feire på min måte!
|
|
|
#100 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Det meste kommer frem 23 desember og taes bort 1 januar.
|
![]() |
|
|