|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Pynte til jul ...Jeg får en utrolig julestemmning av å lese denne tråden. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Jeg er ekstremt julete, men nisser, det finnes knapt. Vi har et par i kjellerstua, da, men der er jeg aldri. For meg er julepynt lys, farger, blomster, lukter, hjerter og noen engler. også er jeg svak for de tre vise menn. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Pynte til jul ...Vi pynter lille julaften, og rigger (i teorien) ned trettende dag jul. |
|
|
|
#65 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pynte til jul ...
Akkurat det der er magisk. Jeg har på en måte lyst å ha det sånn, men for meg vil det ødelegge julen siden jeg kaster den ut tidligere. Og eldste er lik meg og vil ha jul tidligst mulig, så sånn blir det. Men siden jeg liker den tanken du skisserer her, så passer jeg på å gjøre det ekstra koselig natt til julaften, altså at jeg pynter treet (eldste ville være med i fjor, men jeg skal prøve å få det til i år) mens ungene sover, og legger alle gavene under, og dekker bordet med frukt og sjokolade, og så står jeg opp grytidlig og setter på alle julelysene i hele huset, julemusikk og sånt før ungene står opp. Og så må de på julestrømpejakt. Så julaften-morgen er helt magisk her, jeg elsker det.
|
|
|
#66 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Pynte til jul ...Hm. Jeg har ingen rød julepynt. Har kun sølv og hvitt. Og litt lilla servietter og duker til advent.
|
|
|
|
#67 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pynte til jul ...Jeg har også pakketradisjonskveld, det har jeg hver lillejulaften. Jeg sitter alene da, mannen min bryr seg ikke noe særlig om jul (går det an ...), og ungene er i seng. Men jeg koser meg vanvittig. Julemusikken durer, jeg har levende lys i stua, godis og julekaker på gulvet der jeg sitter med masse papir, merkelapper og bånd rundt meg. Elsker det!
|
|
|
#68 |
|
By the Sea
|
Ja, sånn er det her også.
|
|
|
#69 |
|
X First Lady
Sv: Pynte til jul ...Jeg er også vokst opp med at julepynten kommer frem lille julaften, men de siste årene har jeg forandret på det. 23 Desember er ofte en travel dag hvor mye skal forberedes til den store dagen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
nju nja njo
|
Sv: Pynte til jul ...Vi pynter til jul en av de siste dagene før julaften. Ingen av oss har noen tradisjoner med advent, men jeg lurer på om vi skal kjøpe lys i år, det kan jo være koselig for ungen. Julemusikk derimot spilles hele desember og gjerne litt før også.
|
|
|
#72 |
|
Ute på tur
|
Sv: Pynte til jul ...Vi pynter til advent, med adventlys og julestjerner. På samme tid henger vi opp utelysene.
|
|
|
#73 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pynte til jul ...Denne tråden må jo komme, en klassiker til glede for nye lesere. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pynte til jul ...Hjemmefra er jeg vant til å pynte lillejulaften, og det gjør vi når vi feirer jul der. Siden vi foreløpig reiser vekk hver jul, pynter vi her hjemme ganske tidlig i desember. Da får vi litt julestemning hjemme også. Det der med å vaske ned tak og vegger til jul har vi visst ikke helt begynt med, men det er da stort sett rimelig reint her. Vi har ikke hatt juletre siden vi ikke er her i julen, men i år skal vi nok ha det. Jeg blir liksom mer og mer julete. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Stjerner, adventsstaker og bittelitt pynt kommer frem 1 desember eller første søndagen i advent.
|
|
|
#77 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her kjenner jeg meg igjen |
|
|
|
|
|
#78 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Mannen min hatet virkelig jul da vi traff hverandre. Han var til og med så frekk at han spurte om vi kunne droppe juletre.
|
|
|
|
#79 |
|
Borte
|
Sv: Pynte til jul ...Pynter litt til advent 1. desember, men lille julaften er dagen for julepynting. Det er den fineste dagen i året.
|
|
|
#80 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Her pynter vi med julegardiner på nyvaskete kjøkkenvinduer, og henger opp adventsstjerne, adventsstaker, hjemmebroderte julekalendere med pakker på, og lilla lys, på 1.søndag i advent. |
|
|
|
![]() |
|
|