|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?
Du må melde fra om flytting 6 uker før du skal flytte og da kan han gå til retten for å få hovedomsorgen med begrunnelse på at barna ikke skal få så store omveltninger. Det stemmer ikke at du bare kan flytte med hovedomsorgen. Du kan i realiteten får beskjed fra retten om at du gjerne må flytte, men det blir uten ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
bits and pieces
|
Rekker ikke noen 6-ukers frist uansett siden alle må ut av huset innen 1.desember. Men jeg blir jo boende her forleøpig fordi det blir for knapp tid til å gjøre noe annet. Skal jeg flytte hjem så blir jo ikke det før til sommeren så da får han jo beskjed i god tid.
![]() |
![]() |
#43 |
Til tider hjulbeint
|
Jeg skrev klønete: om du nå blir boende i nærheten og så vil flytte f.eks til sommeren så har du 6 ukers varslingsplikt. Da kan han gå til sak mot deg. Vær obs og forberedt på at det faktisk kan skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
bits and pieces
|
Jepp, den er jeg klar over
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det tror jeg du kan, få time alene hos familievernkontoret, altså. Tenk deg grundig om, Star! Jeg er også alene, har hovedomsorgen og vurderer også flytting hjem, men helst ikke før til sommeren slik at barna får ro og trygghet og kan bli ferdige her med dette bhg året. Vanskelig å vite hva man skal gjøre, hva som er mest rett osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Jeg kjenner noen som praktiserer 14 dager. Det fungerer visstnok veldig bra for ungene for de får liksom tid til å lande litt hos den forelderen de skal være hos. Det er selvsagt tungt å være alene uten ungene i 2 uker, men man innstiller seg jo på det som er. Og de har nå begynt å fokusere på fordelene. Man har liksom lengre tid til å få gjort ting på - både som alenevoksen og sammen med ungene. Det er lang nok tid til å få en normal hverdag.
![]() |
#47 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Snuppa mi har bodd en uke hos meg og en uke hos pappaen sin fra hun var 7 år. Nå blir hun 9 år og det fungerer veldig bra. Fler fra klassen hennes har det også slik og jeg tror at det har gjort så det har vært lettere for henne å takle. Hun er liksom ikke alene om det.
![]() |
#48 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Først og fremst, star: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|