|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyDet er bare snakk om et års tid siden norwegian begynte med setereservasjon.
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyJeg har ikke vært ute for dette nei, men kan jo fortelle om hun som deiset ned i setet ved siden av meg på toget i sommer. Det var den ene godværsdagen vi hadde, ergo rimelig varmt inne i toget og ganske trangt. Jeg hadde vindusplass, noe hun tydeligvis ville ha hun som kom og satte seg ved siden av også. Hadde blikk kunnet drepe hadde jeg vært steindau, hun var altså så sur at jeg ble helt satt ut. Pussig nok flyttet hun seg ikke enda det var plenty ledige vindusplasser i både vår vogn og vogna foran. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Plassering på flyÅ milde, nå kom jeg på en ytterst merksnodig figur som satt ved siden av ei venninne og meg da vi fløy hjem fra Finnland for noen år siden. Fyren satt ved vinduet, venninna mi i midten og jeg ved midtgangen. Fyren satt, og han satt - og han satt veldig så godt. Matserveringen begynte. Venninna mi og jeg tok ned de bordene som er festet i setet foran, fyren satt fremdeles i ro. Vi fikk maten vår, satte den fra oss, åpnet matpakkene, åpnet drikka, helte drikke i glass - og hadde ikke før satt kniven i maten for å begynne å spise... Ja da skulle fyren på do.
|
|
|
#64 |
|
Søt og rar
|
Sv: Plassering på flyJeg har opplevd at folk har satt seg på min plass, men da har de stort sett sett feil på boardingkortet eller noe sånt.
|
|
|
#65 |
|
Bedreviter
|
Sv: Plassering på fly
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jøss, hva himler du av? At vekt har en betydning er vel ikke så rart, Elin forklarte jo dette tidligere i tråden. Det er klart det har betydning hvor du setter 120 kg og 45 kg.
|
|
|
#67 |
|
Bedreviter
|
Det har jeg faktisk vanskelig for å tro. I så fall må det være noen farlig fintfølende fly vi reiser med. At det spiller noen rolle om flyet har brorparten av passasjerene på én side, er logisk. At en vektforskjell på 70 kg skulle bety noe, høres direkte livsfarlig ut. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bedreviter
|
Sv: Plassering på flyJeg har forøvrig flydd mye vestlandspropellfly selv og har aldri reflektert over at personvekt har vært årsak til at folk har blitt bedt om å flytte seg. Mitt inntrykk er at de gjerne velger folk som reiser alene eller ber par om å flytte seg. Sist redigert av Teofelia : 11-10-10 kl 21:55. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Nek er allrighte dyr
|
|
|
#70 |
|
Protonterapeut
|
Hvis vekt hadde så mye å si, så vil jeg igjen bringe på banen forslaget om at hver passasjer får en totalvekt de kan benytte på flyet.
|
|
|
#71 |
|
Bedreviter
|
Og folk på over 95 kg må tigge bagasjekvote fra tynne eller fra folk med lite bagasje. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nek er allrighte dyr
Det var dette jeg leste. Så når de ba noen sette seg bakerst, så var det vel for å fordele da antall personer, men ikke mht passasjerenes vekt.
|
|
|
#73 |
|
Søt og rar
|
Jammen, hvis de trenger mer vekt bak i flyet, så kunne de vel heller bedt "folk" trekke bakover, i stedet for å plukke ut de fem tykkeste, og be dem flytte seg bakerst?
|
|
|
#74 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Plassering på flyJeg flyr mye Widerøe og er vant til å bli flyttet på etter mellomlandinger. Det er snakk om å jevne ut så ikke alle sitter bakerst eller på den ene siden og har ingenting med hvor mye man veier å gjøre. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Hvor: Akershus
Dette stemmer nok ikke, gitt. Heldigvis
|
|
|
#76 |
|
Hvor: Akershus
Det eneste stedet i flyet hvor vi ser an vekt og "fysisk tilstand" som f.eks. er nødutgang-seter og midtgang-seter. Dersom det sitter en person ved nødutgang som vi ser er så overvektig at han/hun ikke vil komme seg ut av det lille vinduet (ja, for det er lite...) så er vi faktisk pålagt å flytte vedkommende fordi at han/hun ikke skal bli en hindring for flertallet i en nødsituasjon. Likeledes får ikke passasjerer som ikke kan gå for egen hjelp sitte i et midtgang-sete dersom det sitter andre passasjerer innenfor på samme rad. De vil jo rett og slett ikke komme seg ut dersom det oppstår en umiddelbar nødsituasjon som krever umiddelbar evakuering. Brutalt ja, men slik er det faktisk. Hos alle flyselskaper.
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Hey!
|
|
|
#78 |
|
Søt og rar
|
Okei
|
|
|
#79 |
|
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyDa har jeg lært at det egentlig ikke er normalt å bare sette seg. |
|
|
|
![]() |
|
|