|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyFor å svare HI: Har aldri opplevd det selv, men hadde noen tatt mitt sete så hadde jeg ganske sikkert bedt personen om å flytte seg. Nå er jeg ikke avhengig av noen spes. plass i et fly, men midten unngår jeg iallefall når jeg reiser alene.. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Plassering på flyDette har jeg opplevd flere ganger, og enkelte ganger har det vært direkte ubehagelig når jeg har påpekt det, ja en gang ble jeg faktisk skjelt ut av vedkommende som til slutt måtte flytte seg etter å ha fått streng beskjed fra personalet ombord. Heldigvis går det som regel greit; de har sett feil eller håpet at det ikke kom noen som skulle sitte der, og flytter seg uten å mukke.
|
|
|
#43 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på fly
Nå var tilfeller slik at jeg hadde forhåndsinnsjwkket via Mail og valgt sete ved vinduet, det var noe feil med innsjekken på flyplassen som gjorde at jeg ble flyttet, jeg kom først inn på flyet, satt meg innerst på min rad. Måtte uansett ha flyttet meg, spurte vedkommende om det var greit at jeg ble sittende. Noe som i følge han var greit selv om jeg fikk inntrykk av at han var grinete. Jeg sa jeg kunne flytte meg om det var et problem, noe han benektet. Å rødprikke for noe sånt er bare barnslig. Da har dere alt for lite å irritere dere over her i verden.
|
|
|
|
#44 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyJeg flyr ofte, og har aldri noensinne opplevd det. Jeg har dog opplevd at folk har sittet på feil rad, men når de blir gjort oppmerksom på det har de flyttet seg og unnskyldt seg opptil flere ganger.
|
|
|
#46 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Plassering på flyJeg har satt meg feil et par ganger selv, enten bommet på seteraden eller satt meg på sete C i stedet for D. Det er skikkelig flaut.
|
|
|
#47 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyJeg flyr en del Oslo-Bergen, pga familie da. Det skjer avogtil at folk har tatt "feil sete", men ikke ofte. Mitt inntrykk er at folk er flinke og setter seg der de har fått anvist. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Plassering på flyJeg tror faktisk jeg aldri har opplevd at folk har tatt "mitt" sete når jeg skal ut å fly, men så er jeg ikke overvettes glad i å fly heller, så det er ikke ofte jeg er oppe i lufta. Jeg har et snev av klaustrofobi og sørger bestandig for å ha sete ved midtgangen, om det er mulig. Jeg tror nok jeg hadde bedt, på en høflig måte, vedkommende om å flytte seg, dersom noen hadde sittet på "mitt" midtgangsete, og jeg hadde blitt henvist til midtsetet eller - gud forby - vinduet.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 10-10-10 kl 11:45. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Sv: Plassering på flyDet spiller ikke særlig rolle for meg hvor jeg sitter, men hvis noen sitter på mitt sete, sier jeg fra, fordi jeg ikke vil risikere å sette meg på noen andres sete og måtte flytte meg igjen. Spør vedkommende pent om å bytte, sier jeg ja med mindre jeg på den måten havner vekk fra den/dem jeg reiser sammen med. (Jeg er enig i at det høflige er å spørre først, ikke bare sette seg på noens plass, men hvis jeg uansett sier ja til byttingen, er det jo faktisk enklere for meg å ikke flytte meg, bare sette meg på den andre plassen.)
|
|
|
#51 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyJeg vil ikke tro det er vanlig, har aldri opplevd det selv (selv om jeg nå leser her at det skjer rett som det er så da er det vel vanligere enn hva jeg trodde), men det har hendt at to personer har fått tildelt samme flysete. Det har jeg opplevd et par ganger. Sist redigert av Luvi : 10-10-10 kl 11:34. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plassering på flyPå småturer har det hendt at noen har tatt setet mitt(eller vårt, jeg reiser nesten aldri alene), og så lenge ikke minstemann blir sittende alene så er det ok. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bedreviter
|
Jeg har vært den som la meg i feil seng, jeg. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
kamerat
|
Sv: Plassering på flyJeg informerer folk vekk fra setet mitt med fast stemme i slike tilfeller. Det hender imidlertid at jeg ber om å få bytte sete med folk for å få sitte sammen med reisefølget mitt, men stort sett bare om jeg har et likeverdig sete og ser at personen åpenbart reiser alene.
|
|
|
#55 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Plassering på flyPå innenriksflygninger skjer det ofte at noen har satt seg på setet mitt. Da gjør jeg dem oppmerksom på det, og hvis de spør om bytte, bytter jeg gjerne hvis jeg reiser alene. Jeg bryr meg ikke om hvor jeg sitter på korte flygninger. På langturer er det sjeldnere jeg opplever at noen sitter på setet mitt, da er det som oftest dobbeltbooking. Da bytter jeg ikke bort setet mitt for en dårligere plassering heller, hvis jeg ikke vurderer den andre passasjerens behov som mer presserende enn mitt.
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Grunnen til seteplassering er avhengig av flytypen og flyets vekt og balanse når det er fullt/halvfullt og avhengig av hvor mye cargo-last det er .
|
|
|
#57 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Plassering på flyNei. Jeg flyr til tider ganske mye og det har jeg tilgode og oppleve. Dersom noen sitter på min plass når jeg kommer, så gjør jeg vedkommende oppmerksom på det. Jeg booker alltid sete når jeg skal ut å fly.
|
|
|
#58 |
|
Bedreviter
|
For 10 år siden var det jo ikke vanlig med fast plass på innenlandsflyvninger. I alle fall hadde ikke Braathens det, som jeg oftest fløy med. Det medførte et kjempestress når alle skulle ombord på flyet samtidig og knuffet seg frem for å nå sitt foretrukne sete (vanligvis 3–5C eller D på morgenflyet). Nei, takke meg til siviliserte køer og folk som vet hvor de skal sitte når de går ombord! |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Smugleser
|
|
|