Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 15:15   #161
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Mistet du tråden, bina?

Mobbing.... :hmmm:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:15   #162
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

AV-knapp?

Gammel 16-02-07, 15:18   #163
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Altså nå må dere gi dere!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:19   #164
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Nei, vet du hva?! Skal det (som jo virkelig bare var en vennskapelig spøk) være det innlegget du henger deg opp i i hele denne tråden?

Gammel 16-02-07, 15:20   #165
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Flott innlegg, Desembermamma.

Jeg er en leser. Jeg leser de aller fleste diskusjonene på FP. Jeg leste veldig mye på NM. Jeg føler jeg har rimelig god kontroll på forskjellige brukere, jeg kjenner dem selvsagt ikke, men jeg har sansen for noen og kjenner at jeg må jobbe litt med å forstå andre. Jeg har i alle fall lært utrolig mye i løpet av mine 5-6 forumår på ulike fora.

På NM hadde jeg to (2) innlegg på to år. Samme på SM. Litt flere på et par andre. Jeg er ingen skriver. Jeg blir bare gang på gang overrasket over at noen ikke skjønner at det finnes mange slike som meg, eller at det er litt vanskelig å kontrollere om noen leter opp gamle innlegg fra et nick. Eller at de risikerer at de blir gjenkjent IRL uten at de blir gjort oppmerksomme på det.

Derfor liker jeg takhøyde under ansvar - jeg liker at vi ikke automatisk oppfører oss likt som IRL, men også måten noen klarer å være personlige uten å bli private. Det er (dessverre?) ingen som modererer oss i virkeligheten...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:23   #166
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

På NM hadde jeg to (2) innlegg på to år. Samme på SM. Litt flere på et par andre. Jeg er ingen skriver.

Jeg var sånn tidligere, på Usenet var jeg i årevis uten å skrive noe, så jeg skjønner det godt.

Jeg blir bare gang på gang overrasket over at noen ikke skjønner at det finnes mange slike som meg, eller at det er litt vanskelig å kontrollere om noen leter opp gamle innlegg fra et nick. Eller at de risikerer at de blir gjenkjent IRL uten at de blir gjort oppmerksomme på det.

Jeg tror ikke så mye det er at folk ikke skjønner at de risikerer det. Jeg vet i alle fall veldig godt at folk fra RL fint kan kjenne meg igjen på FP uten at jeg vet om det - jeg vil bare gjerne gi uttrykk for at jeg i så fall ville foretrekke at de fortalte meg det. Naturligvis kan jeg hverken kreve eller kontrollere at de gjør det likevel. Og jeg har alltid i bakhodet at hvem som helst kan lese det jeg skriver på åpne fora.

Gammel 16-02-07, 15:31   #167
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden var blitt lang.

Gammel 16-02-07, 15:32   #168
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, man trenger ofte ikke bare høyt, men også ganske langt tak her inne.

Gammel 16-02-07, 15:33   #169
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg av og til tenkt når et spørsmål som kan besvares med ja eller nei plutselig er fjorten sider lang.

Gammel 16-02-07, 15:35   #170
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke så mye det er at folk ikke skjønner at de risikerer det. Jeg vet i alle fall veldig godt at folk fra RL fint kan kjenne meg igjen på FP uten at jeg vet om det - jeg vil bare gjerne gi uttrykk for at jeg i så fall ville foretrekke at de fortalte meg det. Naturligvis kan jeg hverken kreve eller kontrollere at de gjør det likevel. Og jeg har alltid i bakhodet at hvem som helst kan lese det jeg skriver på åpne fora.

Tja, jeg har inntrykk av at enkelte ikke skjønner det. Jeg hadde faktisk tenkt å nevne deg som eksempel på en av dem som klarer å være personlige uten å være private . (Avsporing: jeg liker også best smiley i setningen den hører til.)

Jeg kan i alle fall ikke forstå hvordan folk kan ha i bakhodet at hvem som helst kan lese og fremdeles forteller en del av det de gjør. Men det har vel igjen med forskjellig oppfatning av forumtone, at det for noen fremstår som selvfølgelig at det som skrives på et forum forblir der.

Gammel 16-02-07, 15:36   #171
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det en spesiell grunn til at du ikke deltar i denne tråden, Sitron?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:37   #172
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

TJeg kan i alle fall ikke forstå hvordan folk kan ha i bakhodet at hvem som helst kan lese og fremdeles forteller en del av det de gjør. Men det har vel igjen med forskjellig oppfatning av forumtone, at det for noen fremstår som selvfølgelig at det som skrives på et forum forblir der.

Det er jeg enig i. Jeg tenkte i litt andre baner (farget av den tidligere diskusjonen), men det du sier nå, er jeg veldig enig i. Det har skjedd opptil flere ganger både her og på NM at noen har fått seg en skikkelig trøkk eller kalddusj når ting de har skrevet på forumet plutselig har kommet ut til folk det slett ikke var meningen at skulle lese det. Alltid greit å minne om det innimellom.

Gammel 16-02-07, 15:39   #173
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg har inntrykk av at enkelte ikke skjønner det.

Jeg regner med at det er meg du sikter til. Jeg kan bare oppfordre deg til å lese innleggene mine en gang til.

Eller la det være. What the hell, nå er jeg lei av denne terpingen.

Gammel 16-02-07, 15:39   #174
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg enig i. Jeg tenkte i litt andre baner (farget av den tidligere diskusjonen), men det du sier nå, er jeg veldig enig i. Det har skjedd opptil flere ganger både her og på NM at noen har fått seg en skikkelig trøkk eller kalddusj når ting de har skrevet på forumet plutselig har kommet ut til folk det slett ikke var meningen at skulle lese det. Alltid greit å minne om det innimellom.

Man må aldri glemme at selv om man tror man gjemmer seg bak et nick så er man ikke så anonym som man sikkert ønsker å tro at man er.
Mange ganger skal det ikke mange detaljene til for at man kan spores opp.
Så det man skriver her er ting man bør kunne stå for i virklighetens verden også.

Gammel 16-02-07, 15:40   #175
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Er det en spesiell grunn til at du ikke deltar i denne tråden, Sitron?

Jeg regner med at det jeg vil ha å si vil ha liten verdi for de fleste og dermed generere en del svar og akkurat nå (skal gå om 15 min) så har jeg ikke tid til å leke.

Gammel 16-02-07, 15:44   #176
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skriver ikke noe på bakrommet som jeg ikke kunne ha skrevet ute i forumet, og det står jeg for. Jeg syns faktisk det er lavmåls av deg å trekke frem dette nå.

Jeg skjønner at du står for det du sier og at du kunne skrevet det ute i tråden, men det blir litt mer personlig når man får det på prikk der bare jeg kan lese det. Du bruker nok også røde prikker mer aktivt enn andre.
Det er selvfølgelig en subjektiv oppfatning om meldingen er stygg eller ikke, og det er mulig du ikke mener det så stygt som jeg og andre har oppfattet det. Jeg husker kun to prikker fra deg, utenom den jeg nettopp fikk, og de oppfattet jeg som sårende og personlige. Nå er det heldigvis ikke sånn at jeg legger meg ned for å gråte eller vurderer å slutte på forumet, men jeg skvetter litt. Du har en annen oppfatning enn det jeg har selv i RL. Men jeg beklager hvis jeg outet røde prikker som du oppfatter som helt faire.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:48   #177
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Outing av (røde) prikker er tillatt, ikke alltid like godt mottatt, men likevel lov.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:52   #178
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykkeliten - problemet er jo at det er vanskelig å avgjøre akkurat hva som sto i prikkene. En annen ting er at jeg rent prinsipielt er motstander av å oute røde prikker.

Gammel 16-02-07, 15:54   #179
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

AV-knapp?

Jeg vet jeg kanskje var litt tøff nå. Men den er der..under støvet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:54   #180
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg regner med at det er meg du sikter til. Jeg kan bare oppfordre deg til å lese innleggene mine en gang til.

Eller la det være. What the hell, nå er jeg lei av denne terpingen.

Nei, helt ærlig så tenkte jeg på naboen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.