Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 14:33   #141
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skriver ikke noe på bakrommet som jeg ikke kunne ha skrevet ute i forumet, og det står jeg for. Jeg syns faktisk det er lavmåls av deg å trekke frem dette nå.

Poenget er vel heller at du prikker ganske mye, safran, og kanskje rødprikker mer enn mange andre. Når lykkeliten02 sier at hun også har fått slike prikker fra deg, så synes jeg det hjelper til å dempe oppfatningen av at du er "spesielt ute etter" bina. Hvis du gjør slik overfor alle du er uenig med, for eksempel, så er det jo ikke uttrykk for noen forfølgelse overfor én bestemt bruker, da er det bare slik du bruker prikkesystemet.

Gammel 16-02-07, 14:37   #142
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så for deg hadde det vært tryggere hvis jeg fabrikkerte en historie i stedet for å innrømme at jeg ikke vet? Seile under falsk flagg... du er klar over at du er på et internettforum?

Det beste hadde kanskje vært om du hadde fortalt én versjon og holdt deg til den. Jeg har kun konfontert deg med ting du selv har hevdet.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poenget er vel heller at du prikker ganske mye, safran, og kanskje rødprikker mer enn mange andre. Når lykkeliten02 sier at hun også har fått slike prikker fra deg, så synes jeg det hjelper til å dempe oppfatningen av at du er "spesielt ute etter" bina. Hvis du gjør slik overfor alle du er uenig med, for eksempel, så er det jo ikke uttrykk for noen forfølgelse overfor én bestemt bruker, da er det bare slik du bruker prikkesystemet.

Du har et poeng - jeg bruker prikkene ganske mye. Og jeg bruker rødprikkene mer enn mange andre. Det jeg reagerte på er at hun beskylder meg for å være stygg på prikkene, noe jeg mener jeg ikke er.

Gammel 16-02-07, 14:38   #143
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilbake på sporet: Jeg syns faktisk at denne avsporingen viste nettopp noe av det som forumet skal stå for – takhøyde.

Jeg syns det er viktig at uenighet mellom to brukere får lov til å bli stående i den tråden det gjelder. Ofte syns jeg avsporingstråder er litt slitsomme, da man fort kan miste noe av årsaken til at tråden sporet av.

Her synliggjøres uenighet mellom to brukere, de får sagt sitt om saken. Sikkert også på privaten. Og det får lov til å bli stående.

I mine øyne inneholder en diskusjon sterke meninger i begge retninger. Og det medfører kanskje til tider litt sterkere ordbruk enn nødvendig. Sånn er det bare. Er man glad i å diskutere så vil man oppleve at andre er uenige, og kanskje til og med ufine. Det skjer på nettet og det skjer IRL.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 14:38   #144
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Safrans rødprikker er da bare sjarmerende.

Gammel 16-02-07, 14:40   #145
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det beste hadde kanskje vært om du hadde fortalt én versjon og holdt deg til den. Jeg har kun konfontert deg med ting du selv har hevdet.

Du har et poeng - jeg bruker prikkene ganske mye. Og jeg bruker rødprikkene mer enn mange andre. Det jeg reagerte på er at hun beskylder meg for å være stygg på prikkene, noe jeg mener jeg ikke er.

Jeg gir deg opp, Safran.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 14:41   #146
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Mistet du tråden, bina?

Gammel 16-02-07, 14:42   #147
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg er temmelig sikker på at safran ikke er ute etter noen som helst. Hun har jo til og med rødprikket meg, selv om jeg vet at hun elsker meg høyt og inderlig.

Gammel 16-02-07, 14:44   #148
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er temmelig sikker på at safran ikke er ute etter noen som helst. Hun har jo til og med rødprikket meg, selv om jeg vet at hun elsker meg høyt og inderlig.

Ikke sant? Jeg prikker på impuls. Jeg er en impulsprikker.

Gammel 16-02-07, 14:45   #149
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ikke sant? Jeg prikker på impuls. Jeg er en impulsprikker.

Ja, du gjør det for tenk!

Gammel 16-02-07, 14:45   #150
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

... og jeg vil i den anledning oppfordre alle til å elske meg.

Gammel 16-02-07, 14:47   #151
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er viktig at uenighet mellom to brukere får lov til å bli stående i den tråden det gjelder. Ofte syns jeg avsporingstråder er litt slitsomme, da man fort kan miste noe av årsaken til at tråden sporet av.

Jeg er ikke for sletting, men jeg er for at det ikke avspores så mye i en tråd. To forskjellige ting slik jeg ser det.

Gammel 16-02-07, 14:48   #152
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Joda, jeg ser poenget ditt. Men slik det er nå, vet jeg at flere gode debattanter trekker seg ut fra diskusjoner her på FP på grunn av at interessante diskusjoner sporer helt av, og dreier seg om enkeltpersoner og preges av skittkasting. Hvis vi får en avsporingsfunksjon synes jeg diskusjonen som har spunnet ut i denne tråden hadde stått helt fint (med-juicy-stuff-og-spenning-og-alt-det-der) i egen tråd.

Gammel 16-02-07, 14:53   #153
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan gafle med multiquote-funksjonen. Velg det innlegget/de innleggene man vil gafle fra med multiquoteknappen (mellom quote og hurtigsvar), start ny tråd, si ja til å ta med sitater fra andre diskusjoner (under rammen man skriver i), og voilà!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 14:53   #154
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg gir deg opp, Safran.

Javel.

Gammel 16-02-07, 14:59   #155
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner at jeg bør lese denne tråden. Så synd at jeg straks må gå på jobb. Jaja, jeg får spare den til seinere.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:04   #156
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke for sletting, men jeg er for at det ikke avspores så mye i en tråd. To forskjellige ting slik jeg ser det.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Joda, jeg ser poenget ditt. Men slik det er nå, vet jeg at flere gode debattanter trekker seg ut fra diskusjoner her på FP på grunn av at interessante diskusjoner sporer helt av, og dreier seg om enkeltpersoner og preges av skittkasting. Hvis vi får en avsporingsfunksjon synes jeg diskusjonen som har spunnet ut i denne tråden hadde stått helt fint (med-juicy-stuff-og-spenning-og-alt-det-der) i egen tråd.

Jeg skjønner hva dere mener. Jeg er veldig motstander av sletting.
Mye fordi slettingen blir så veldig subjektivt betinget. Jeg har vært på andre fora som jeg har sluttet å være på fordi jeg syns slettingen har vært direkte slitsom. Er man på et diskusjonsforum, så må man tåle litt for at det skal bli interessante diskusjoner ut av det.

Men jeg syns også avsporingstråder kan være litt vanskelige. Det kan være at de tar med seg innlegg som kommentere begge deler, både avsporing og HI, og hvor skal det innlegget da bli stående? Dessuten mener jeg at det er mulig å spore en interessant diskusjon tilbake til det opprinnelige temaet, slik at avsporingen kun fungerer som en liten omvei. Men avsporinger som er helt uten sammenheng til temaet kan være slitsomme, ja.

På den andre siden så blir problemet å vite når man skal dele en tråd og når man skal la den være. Jevnt over syns jeg at kvaliteten på diskusjonene her inne holder en god standard nettopp fordi moderatorene ikke går inn og gjør større endringer. De endringene jeg hittil har merket meg har vært av skrivefeil (noe som forumet jo nesten reklamerer med ) og av trådoverskirfter som har kunnet mistolkes/inneholder personinformasjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:10   #157
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Problemet med den gaffelfunksjonen som er tilgjengelig er at den ikke legger igjen noen melding her om at tråden er avsporet. Alle som da deltar her, ville ikke sett at nå var et engasjerende tema tatt opp en annen plass, og de som ikke deltar her ville sittet å klødd seg i hodet fordi de ikke aner hva som er grunnlaget for en eventuellt opphetet debatt i en seperat tråd som ikke står helt på egne ben. Når funksjonen legger igjen melding begge veier, så kommer den her også.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:10   #158
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sklir inn på et bananskall:

Veldig bra Desembermamma!

:febersyk og klarer ikke å huske en 4 siders diskusjon:

Jeg synes det er aldeles herlig med et forum der man kan diskutere saker ferdig, og som ikke blir styrt av admins humørsvingninger.
Tusen takk for et herlig forum å være på!

(Og jeg har vært på MANGE forskjellige, dette er helt klart det aller aller beste!)

Gammel 16-02-07, 15:13   #159
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er et forum. På internett. På datamaskinen. Som har en AV-knapp.

:informerer:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:15   #160
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

... og jeg vil i den anledning oppfordre alle til å elske meg.

Klart vi elsker deg

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.