|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDen ble kjempefin. Artig å se den ferdig. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg starter opp i dag! - Usikkerheten er fargevalg. Tror jeg ender opp med turkis (mørk turkis altså) med naturfarge på detaljene.
|
|
|
#263 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongSlaraffen- utrolig lekker! |
|
|
|
|
|
#264 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDa har jeg fått tak i mer garn. Skikkelig flaks, for det var på 4 butikk jeg forsøkte og jeg fikk rett innfarging til og med.
|
|
|
|
#265 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg startet opp i går og har nå heklet 6 nøster. Jeg innser at jeg tydeligvis bruker flere nøster enn det står i oppskriften. Jeg hekler L (vurderte M, men jeg har en tendens til å hekle stramt) - etter 6 nøster har jeg kommet ca 10 cm unna hvor man skal startet å ta av til ermene.
|
|
|
#266 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDa er alle deler ferdig. Tråder er festet og jeg er i gang med blokking. Det tar tid, for det skal jo ligge rett ut og vi har begrenset plass. Hvorfor startet jeg ikke med blokking tidligere? Det kunne jeg jo lett ha gjort mens jeg heklet de andre delene.
|
|
|
|
#267 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongFella, at jeg ikke får sett bilde av kåpen din her fra jobb, Slaraffen ... Men den virker jo veldig fin ut fra andre uttalelser her!
|
|
|
#268 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDa er jeg ferdig med bakstykket! - det går radigt kjenner jeg! - 2 dager og bakstykke i boks kan man like! En venninne av meg mener at jeg bør ha annen farge enn lys grå på detaljene, så det får tiden vise. - kanskje jeg velger en friskere farge.
|
|
|
#269 |
|
~~~~~~~
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg har funnet ett garn jeg ønsker å hekle denne i.. Men garnet er tynnere enn hva som er anbefalt. Dvs. den skal hekles på pinnenr 4 - og garnlengden er 83 mtr pr 50 gram.
|
|
|
#271 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg begynner på mitt 2. forstykke NUH! Har stått på stedet hvil et par uker pga. andre prosjekter som hastet mer. Har ett forstykke og ett erme igjen før montering. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong
Du må se på forholdet mellom dem. Det garnet du har kjøpt er halvparten så tykt som det som brukes i oppskriften. Da må du legge opp dobbelt så mange masker. Virker som et umulig prosjekt synes jeg, for antallet rader vil jo også endre seg, og dermed fellinger til erme.
|
|
|
#274 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongFløyel: Det garnet som oppskriften er laget for er Highlander og det hadde faktisk 80 meter pr nøste. Men jeg vet ikke noe om hvilke pinner som var anbefalt for dette garnet. For oss andre som har heklet i eskimo har vi måttet kjøpe MYE garn i ettertid.
|
|
|
|
#275 |
|
Har tro på forbedring
|
Å, det er derfor jeg har brukt så uante mengder garn ja! - Jeg forsto ikke hvorfor i alle dager jeg brukte så mye garn.
|
|
|
#276 |
|
~~~~~~~
|
Ja, det blir kanskje umulig pga fellinger o.l. også blir den kanskje utrolig tung. *Har funnet ett lekkert og godt Primacotton garn fra Du Store Alpakka*. Jeg er så redd jakken skal bli for tjukk med de andre garntypene. Jeg får studere oppskriften litt inngående og se om jeg klarer å mikke det til.
|
|
|
#277 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongallium er egentlig garn-guruen.
|
|
|
|
#278 |
|
~~~~~~~
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongOg når jeg ser hva jakken kommer til å koste med garnet jeg har funnet, så tror jeg det faktisk er like lønnsomt å kjøpe jakken fra Odd Molly.... *leter videre*
|
|
|
#279 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDa er min kåpe ferdig. Jeg må bare sy i knappene.
|
|
|
|
#280 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongKan vi få se bildet Tjorven? |