Sv: Hvilken storby anbefaler dere å reise til?
Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.
Nei, jeg syntes Barcelona var helt forferdelig.
Mulig vi ikke var der lenge nok (2 dager). Men når man i taxien får beskjed om hva man skal passe på - ikke ha sekk på ryggen, ikke gå synlig å snakk i mobilen, ikke ha på smykker som kan virke fristene +++ da blir jeg litt . Og taxisjåføren sveiver igjen alle vinduer og låser dørene idet vi kjører inn i det området hvor hotellet vårt ligger (vi hadde hotell på La Rambla) Da kjenner jeg på meg at dette ikke blir en "avslappende" ferie.
Når vi så ankommer hotellet får vi samme regla. + info om at "Gypsiene har inntatt byen og opererer i grupper" så pass på hverandre og det dere har med dere av verdisaker. Vi var der i fjor sommer...
Det er relativt mye ran i Barcelona, og min mor har blitt ranet der faktisk. Men sånn er det i mange større byer overalt. Jeg går aldri med verdisaker i en sekk uansett, og jeg synes det er opplagt at man passer på det man har av verdier, og ekstra godt i sørlige strøk i Europa + en del andre steder. Men man kan bli ranet i Oslo også.
Jeg har vært i Valencia der jeg overhode ikke fant noe som helst sjarm. Vi er forskjellige.
|