|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nå er det jul igjen!
Jeg fikk endelig somla meg til å rydde vekk vinterklær og sko fra skapet i gangen forrige helg |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det har jeg gjort! Men i skapene ligger forede bukser og capribukser i samme haug hele året. Ergo ser det ut som om ungene har mye samtidig som det oppleves at de aldri har noe siden jeg hele tiden drar fram klær for feil sesong
|
|
|
#124 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nå er det jul igjen!Sesongklær er viktig å ha orden på. Da får du orden i klær, får pakka vekk det som er for lite, får kasta det som ikkje er brukende lengre. Genialt!
|
|
|
|
#125 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Nå er det jul igjen!Haugtussa: jeg aner et marked for rydde-konsulentvirksomhet!
|
|
|
#126 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Nå er det jul igjen!Eller hos meg.
|
|
|
#130 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Tørr kommentar fra Mann her om dagen: "Fordelen med at vi blir boende i andre etasje, er at den sanda vi måtte trekke med oss inn, blir liggende i trappa."
|
|
|
|
#131 |
|
Ferdiglada
Eg hadde seriøst fått hetta om eg hadde det slik. Men eg trur kanskje ikkje du har det i deg å ha det anneleis? Eg tenker at slik ting er noko en har i seg eller ikkje har i seg. I mitt liv kunne det ikkje ramla meg inn å ha klutar liggande på golvet eller å ha tomflasker stående i en sekk i stua. Dette er ikkje meint som kritikk altså, men eg trur at en start er å ta slike store ting før du begynne med orden i skap og skuffer.
|
|
|
|
#135 |
|
Ferdiglada
Sv: Nå er det jul igjen!En kan lære seg det med å gå inn for det, mens nokre ikkje treng lære det for en har det i/med seg.
|
|
|
|
#136 |
|
Sviiisj!!
|
Ah, men ser du, en sånn pose hadde barna mine godt klart å finne. De finner jo papir-dunken under vasken, så hvorfor ikke.
|
|
|
#137 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Nå er det jul igjen!Klart det er håp for oss, kanina!
|
|
|
#140 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg også. Altså, det er greit å ha rutiner på at vasken skal skinne og sånn. Det er fortsatt et av krisegrepene jeg tar når folk er underveis og det ser forjævlig ut her: skinnende vasker (og do). Men mitt problem med Flylady var at det ble lagt opp til at man hadde det nogenlunde ryddig fra før. Men når man lever i kaos og uten system, så er det ganske lite som skjer i den 15-minuttersryddingen på stua den dagen. For hvor skal jeg legge alt jeg rydder? Da er det bedre med konkrete oppgaver der man ser det trengs, og akkurat nå har noen utenfra sett hvor jeg kan ta tak (klær) så da gjør jeg det. *enkel*
|
![]() |
|
|