Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spekemat til 20 personer. Trenger hjelp til å sette opp handleliste!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 19:03   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spekemat til 20 personer. Trenger hjelp til å sette opp handleliste!

Nå begynte jeg å tenke på fenalår foretten jeg spiste på resturant for noen uker siden. Tykke biter med fenalår, ramsløk saus og flattbrød. Får vann i munnen av å tenke på det.

Her i huset blir eggerøren laget med vann, fordi vi har en melkeallergiker i hus. Stekes i løpet av 20sek i varm panne og taes av mes det forsatt er vått på pannen. Lærte det av en kokk på tv en gang. Men nå skal jeg prøve denne versjonen nestegang jeg skal lage masse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 19:45   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker for flere tips!

Bruker dere å servere brød til?

Gammel 17-06-10, 20:03   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir forresten 25, så her er det bare å hamstre egg og poteter!

Gammel 18-06-10, 10:05   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er godt med Foccacia, men du må kanskje ha to store former til så mange?

Gammel 18-06-10, 10:06   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Nenne-rundstykker og rørosflatbrød.

Gammel 18-06-10, 10:35   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ikke bruk stekepanne, ikke bruk stekespade eller slikkepott. Ikke bruk vann og hvertfall ikke melk! Ikke skyv frem og tilbake og la den stivne mye og svi seg. Da skal den bli myk, gul og luftig.

Det er litt en smakssak, da . Jeg bruker absolutt alltid slikkepott, for jeg syns pisket/rørt eggerøre ikke er noe godt. Jeg får alltid masse skryt for min eggerøre, men jeg bruker ikke melk eller vann, og svak varme og mye bevegelse. Men altså skyving, ikke pisking. Jeg syns ikke ramsay-eggerøren ser fristende ut. Det er sånn eggerøre jeg blir litt deppa over å få servert, faktisk. men den er sikkert mer "original", altså, bare ikke sånn som jeg liker det.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 18-06-10 kl 10:41.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.