Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Parga, Hellas?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 22:49   #21
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?

Gled deg, det er det flotteste stedet jeg har vært!! Kom hjem mandag, og har lengtet tilbake siden!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 20:19   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bekjent som giftet seg der forrige helg. Etter å ha sett bildene fikk jeg nesten lyst til å gifte meg igjen.

Gammel 19-06-10, 21:47   #23
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg har en bekjent som giftet seg der forrige helg. Etter å ha sett bildene fikk jeg nesten lyst til å gifte meg igjen.

Forrige torsdag? :nysgjerrig: Det var nemlig et norsk par som giftet seg når vi var der.

Gammel 20-06-10, 13:40   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan var det der? Hotellet bra eller?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 22:17   #25
Krem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Hvordan var det der? Hotellet bra eller?

Vi bodde på et knallfint hotell, Hotel Sol. Super beliggenhet, kjempekoselig personale og veldig bra.

Gammel 20-06-10, 23:26   #26
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Mett og jeg var der fra 10. til 17 mai i år. Flott sted, men langt mer turister der enn vi fikk inntrykk av i første omgang. Uansett en flott tur. =)

"Hemmelige Epirus" turen som i alle fall Apollo arrangerer er verdt å bli med på om man orker en del busskjøring.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:50   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fint i Parga. Vi bodde like ovenfor Valtosstranden og hadde flott havutsikt. Skal legge inn litt bilder når jeg har fått sovet litt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:10   #28
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Mett og jeg var der fra 10. til 17 mai i år. Flott sted, men langt mer turister der enn vi fikk inntrykk av i første omgang.

Av hvem fikk dere inntrykk av det var få turister der da? Når de store charter-operatørene, som Apollo, Ving, Star-Toru osv har reiser til et sted, vil jeg tro det er flust med turister.

Gammel 24-06-10, 11:15   #29
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Av hvem fikk dere inntrykk av det var få turister der da? Når de store charter-operatørene, som Apollo, Ving, Star-Toru osv har reiser til et sted, vil jeg tro det er flust med turister.

Alle operatørene skriver også at dette er noe annet enn en turistøy, og at man "får følelsen av å være i en liten landsby hvor folk lever sine liv" osv.

Det var tykt av turister, men likevel så små forhold, at folk kjenner deg igjen etter to dager om du handler samme sted. Sånt er jo hyggelig.

Gammel 24-06-10, 19:52   #30
Joika
Pauset

Standard

Her kommer et bilde. Dette er det jeg tok med mobil. Resten ligger fortsatt på kameraet.... Skal prøve huske legge inn når jeg finner usb-kabelen til kameraet.

Stranden man ser er Valtosstranden. Resten av Pargaby ligger på baksiden av haugen ved husene der. Har tatt noen veldig fine bilder av selve byen, så må finne den hersjens kabelen!

Vi bodde her: http://www.alearesort.gr/index-1_en.php

Vedlagte bilder
Filtype: jpg parga.jpg (75,7 KB, 35 visninger)
Gammel 24-06-10, 20:35   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det var tykt av turister, men likevel så små forhold, at folk kjenner deg igjen etter to dager om du handler samme sted. Sånt er jo hyggelig.

Jeg skjønner at det er hyggelig altså, men selgere i Rhodos by kjente oss igjen også, etter en gang, og der kryr det jo av turister.

For å komme til et litt rolig sted med charter tror jeg en må bruke lilleput, jeg er ihvertfall ferdig med apollo, ving, star-tour osv..

Gammel 24-06-10, 20:43   #32
Joika
Pauset

Standard

Jeg skjønner at det er hyggelig altså, men selgere i Rhodos by kjente oss igjen også, etter en gang, og der kryr det jo av turister.

For å komme til et litt rolig sted med charter tror jeg en må bruke lilleput, jeg er ihvertfall ferdig med apollo, ving, star-tour osv..

Jeg har vært flere steder på ferie enn Parga altså. Det var faktisk hakket hyggeligere her. Det var et mindre sted, mer personlighet over det hele osv.

Gammel 24-06-10, 20:47   #33
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kven reiste du med Joika? Altså selskap.

Gammel 24-06-10, 20:51   #34
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Kven reiste du med Joika? Altså selskap.

Vi reiste med Ving. Jeg dro alene med poden, så jeg følte det var tryggest. Vi så ikke så mye til Ving da, bortsett fra på flyplassen og i bussen til hotellet. Vi bodde jo i et leilighetskompleks, så det var ikke så mye som skjedde der. Det var et fint leilighetskompleks, jeg tror det har fire stjerner. Tror de bildene som ligger i linken jeg la ved er tatt av rommet vi bodde på, faktisk. Det er helt likt. Ikke noe slitt og god service.

Gammel 25-06-10, 02:20   #35
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dette er llitt tull. Chios er minst like turistifisert som f.eks. Skiathos eller Naxos. Jeg synes ingen av de tre nevnte er plagsomt kommersielle eller turistifiserte bare for å ha sagt det. Jeg foretrekker Ving som turoperatør, men om man skal velge en operatør som virkelig kjenner Hellas, så bør man velge Apollo. De startet aller først med greske øyer, det andre har kommet til senere etter hvert som de har ekspandert, og Apollo hadde i begynnelsen greske eiere m.m. De kan virkelig Hellas. Lilleput markedsfører seg mot et publikum som ikke ønsker reiseledere og all mulig slags ekstraservice, men det gjør dem ikke bedre av den grunn, men ja, flinke de også.

Gammel 25-06-10, 10:57   #36
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det var min søster som ordnet alt for oss, og hun sverger til Apollo når det gjelder Hellas. Hun har holdt på i reisebransjen i mange år nå, så hun vet hva hun driver med.

Mitt ønske for vår ferie i Parga var da heller ikke å aldri se andre skandinaver, så om det var turister der eller ei; Parga er et flott sted som vi veldig gjerne vil tilbake til. Masse sjel i den byen.

Jeg har ikke noe behov for å være den eneste nordmannen på de stedene jeg reiser til. Det trenger ikke være så speshul bare jeg koser meg og trives. =) Fint at dere hadde det fint også, Joika. =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:14   #37
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Nå fikk jeg lyst til å reise tilbake! Jeg var i Parga for omtrent 13 år siden, på tur med andre studenter. Vi reiste mye rundt med bil og så på naturen og kulturhistoriske minner, blant annet et amfiteater fra romertiden lenger sør, utrolig spennende. En dag tok vi båt over til enten Paros eller Antiparos, jeg husker ikke helt, utrolig flott å bade i alle fall. Kunne tenke meg å reise tilbake til Parga med barn, bilfritt og idyllisk tror jeg det vil fortsette å være. Det blir vel aldri noe særlig med biler her i den bratte sentrumsdelen med steintrapper.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 15:10   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nå fikk du meg til å se på bilder fra vi var der.

Ikke så mye turister da vi var der

Gammel 28-06-10, 15:12   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukk, jeg har så lyst til å reise tilbake, men det ble veldig vanskelig i høstferien, det går ingen direktefly nedover da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 18:14   #40
Joika
Pauset

Standard

Trøtt: Er det første bildet tatt fra borgen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.