|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Fortynnet
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Prøver å huske om vi hadde bok, men jeg tror rett og slett timen startet med å skrive av oppskriften fra tavla og inn i en skrivebok. Utrolig dum tidsbruk, for vi fikk alltid dårlig tid. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Det jeg husker best er vel den hæselige blomkålsuppen. Den ble rett og slett ikke spiselig.
|
|
|
#143 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Husker ikke så mye hva vi lagde, men jeg husker vi måtte pugge rekkefølgen på oppvasken: Glasstøy, stentøy, rustfritt stål... og så husker jeg ikke mer. Takk og pris for oppvaskmaskin.
|
|
|
#144 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Husker ikke så mye av alt vi lagde, men husker veldig at Fru Hansen satt på kateteret og tittet inn i sitt runde speil og pudret nesen og at vi engang laget gelè og hun tiltet nesten i vinkel da jeg hentet sukkerskålen for å strø oppå gelee`n for det var jo sukker i geleen...
|
|
|
|
#145 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker knapt hva vi laget på heimkunnskapen, men jeg husker grusomme råvarer, sur melk og mystisk skinke som vil skulle bruke uansett, jeg husker at guttene slapp unna med å fjase rundt og leke mens jentene fikk kjeft bare vi så vekk fra ovnen, og jeg husker altfor mange detaljer om lærerinnens sexliv. For dette inngikk jo klart i heimkunnskap!
|
|
|
#146 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?
jeg mangler:
|
|
|
#147 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Vi måtte og skrive oppskrivtene av tavle og inn i kladdebok. Som skulle pyntes osv. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker en rett som het "kjøtt og ris i form". Den er blitt en slager her hjemme.
|
|
|
|
#149 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Benløse fugler.
|
|
|
#150 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Man har da sitt gamle matlaginshefte fra barneskolen, vi hadde matlaging i 6. klasse. (Kun 6 klasser før ungdomskolen i de dager).
|
|
|
#151 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker ikke så mange av rettene, husker scones (fordi jeg aldri hadde hørt ordet før) og omelett (fordi noen på en annen gruppe sved den så usannsynlig mye).
|
|
|
#152 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg bruker fremdeles oppskriften på hvit saus og på empanadas fra skolekjøkkenet, husker jeg virkelig likte heimkunnskap
|
|
|
|
#153 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Det aller første vi lagde var tomatsuppe. Den smakte buljong og er grunnen til at jeg først det siste året har orket å lage tomatsuppe fra bunnen av igjen.
|
|
|
#154 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Heimkunnskap var gøy. Jeg har ennå oppskriftsboka der jeg skrev de oppskriftene jeg likte. Ikke glad i fisk så det står ingen av dem. 6 klasse mener jeg det er ifra. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Det er omtrent det som henger igjen hos meg og.
|
|
|
#156 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg har i grunnen bare dårlige minner til heimkunnskapstimene. Vi hadde en gammel og streng lærer og jeg var hele tiden livredd for å gjøre noe feil. De fleste elevene jeg har på skolen i dag elsker mat og helse-timene, kanskje fordi det er et av de få fagene i dagens skole som i alle fall delvis er praktiske.
|
|
|
#157 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker at vi hadde veldig mye teori, fordi skolen hadde for lite penger til at vi kunne lage mat hver gang. Det jeg husker best er derfor hvordan vi pugget kost & ernæring, karbohydrater, proteiner, flerumettet/mettet/umettet fett, vitaminer og gudvethva. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Læreren vår var av den gode, gamle sorten, og veldig dyktig. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg traff igjen en klassekamerat for noen få dager siden. Vi gikk sammen på ungdomsskolen og har nesten ikke snakket med hverandre siden. Vi gikk ut i 1987, så det begynner å bli noen år siden. Noe av det første han sa var "Husker du brenneslesuppa vi laget på skolekjøkkenet?". |
|
|
|
|
|
#160 |
|
navnet sjemmer ingen
Hvis dette var i ungdomsskolen så har jeg laget og gjort det samme.
Da jeg begynte å jobbe her jeg jobber nå for fem år siden ble fortsatt kokt glass og bestikk. Jeg er den damen som avskaffet det.
Vi lager fortsatt appelsinris. Knis.
Vi gir fortsatt slike poser på skolekjøkkenet. Og vi bruker dem hjemme. Genialt! |
|
|
|
![]() |
|
|