![]() |
#361 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Hvor gammel er din eldste da? Jeg syns ikke et kapittel er så ille jeg da. Min eldste var ikke veldig glad i å bli lest høyt for, men det kom etterhvert.
#362 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg pleier også å lese ca ett kapittil av gangen. Ved leggetid. Da er det som regel jeg som er utålmodig.
#363 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Erfaringsmessig er dette forskjellig fra barn til barn. Hannah har elsket bøker fra "dag 1 ", og vi har lest mye for henne. Peder har ikke hatt interesse eller roen, før kanskje litt nå, når han er 2 år. Så det er ikke bare å tvangslese for de fra de er 1 år
#364 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her går det i "telleboka mi" Han elsker den og kan lese den om og om igjen. Nå leste jeg den i sted, og nå sitter en veninne av meg og lese den sammen med han. |
![]() |
![]() |
#365 |
Tittel og tittel....
|
Jeg tror storebror var rundt 2.5 år før han begynte å interessere seg for bøker. Nå kan vi lese lenge. Lillebror på straks 2 er ikke helt klar for lesing.
#366 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Man må finne de riktige historiene, og hva det er vil selvsagt variere mye. For storebror her var det Roald Dahl som sørget for gjennombruddet. Fra null interesse til å ikke ville stoppe om kvelden.
#367 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Det varierer vel fra unge til unge også. Vi har ei jente på 8 som liker kosen ved å bli lest for, men som er litt uinteressert i selve fortellingene. Hun er ikke så god på å konsentrere seg, har aldri likt tv, liker ikke å se film, leser godt selv, men er ikke så interessert og jeg er redd hun aldri blir en lystleser. Hun har heller aldri likt å bli sunget for. Rettere sagt, hun har aldri signalisert noen glede ved det. |
![]() |
![]() |
#368 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Etter å ha lest litt i denne tråden så ser jeg at dette er noe jeg kan tenke meg å innføre ja
![]() |
#370 |
Permakulturell
|
Det var han som fikk Eivind interessert også. Genialt, for det er jo like gøy for oss som for han. Danny og den store fasanjakten anbefales varmt.
#371 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har forsøkt meg på mange forskjellige, uten nevneverdig hell. Han godtar å høre på til nød ett kapittel, uansett hva slags bok vi leser. |
![]() |
#372 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leses det en Knerten-bok ved leggetid. Ca et halvt til et kapittel hver kveld. Kommer an på tålmodigheten til den minste. Begge synes det er spennende og fengende når de først hører etter, da. Vi snakker ofte litt rundt historien, og da får jeg svar som viser at de har fulgt med.
#373 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sier også at det ikke er bilder i bøkene. Mye lettere å lese når de ligger rolige i sengen enn når de står å maser om å få se bildene. |
![]() |
![]() |
#374 |
snur
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Storesøster hører Harry Potter på lydbok med pappaen for tiden. Lillebror varierer litt, for tiden leser vi tigergutt og familietreet eller noe sånt. Pappaen har nettopp lest alle Knerten og lillebror bøkene til begge to. Han er kjempeflink til å lese for dem, jeg sliter med leseproblemer så det blir ikke fult så arti når jeg skal lese. Det går, men det er pappaen som foretrekkes naturlig nok.
#375 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser fortsatt Hobbiten med storegutta. Det går ikke så fort, for det blir ikke lesing hver kveld. -Travle unger. Vi har 100 sider igjen, men nå er det såpass spennende at jeg tor det skal gå ganske fort. I tillegg leser vi faktabøker, Kunstdetektivene og litt annet av mer tilfeldig utvalgte bøker. |
![]() |
![]() |
#376 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Alice i Eventyrland. Overraskende stor suksess.
#377 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her leser vi "Petra begynner i barnehagen". Igjen og igjen. Nå er ihvertfall jeg klar for litt forandring, så vi får komme oss på biblioteket snart! Lillesøster er 3 år, hun liker Karsten og Petra-bøkene, Albert Åberg, Pippi, Kardemommeby, Karius og Baktus og Lotta i Bråkmakergata. Vi leser hver kveld, og av og til litt på ettermiddagen også. |
![]() |
![]() |
#378 |
Tittel og tittel....
|
Pulverheksa er populær her iallefall. Det samme er de froskenbøkene og mamma mø bøkene.
#379 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Da skal jeg se etter disse bøkene. Pulverheksa og Mamma Mø skal jeg finne, men froskenbøkene? Hm, jeg finner sikkert en flink bibliotekar som kan hjelpe meg. Tusen takk for tips, polarjenta! |
![]() |
![]() |
#380 |
Tittel og tittel....
|
Det er laget barnetv om frosken. Frosken og venene hans. Finnes forskjellige bøker av disse.
|
|