|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#541 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 3 spinat og fetamuffins |
|
|
|
|
#543 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?eh spist? skyr, nøttemuffins-sak, ovnstekt laks med asparges, løk og rosenkål (ovnstekt med majones over - høres helt grotesk over men er kjempegodt!), noen nøtter, en atkins-bar. Og en muffins til tenker jeg. |
|
|
|
|
#544 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Cora, hvor mye karbohydrater er det i yoghurten du spiser? Og hvilken filosofi følger du? Generelt sett er det bedre med kesam, cottage cheese eller skyr som erstatning for yoghurten. Mindre karbohydrater, mer protein. Hvis man synes cottage cheese eller vanlig kesam smaker for lite, kan man godt blande med litt kesam vanilje. Det synes jeg er godt.
|
|
#545 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Mandelmuffins? |
|
|
#546 |
|
Ekvilist
|
Har lagt ut link i innlegg 498 eller sånn deromkring. Den ligger inne på samme svenske LCHF-side som jeg har lagt ut flere oppskrifter fra.
|
|
#547 |
|
både her og der
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma: Jeg spiser ikke brød eller poteter, men litt pasta og ris. Spiser litt karbohydrater av og til, men nå tenkte jeg at jeg skulle spise mest mulig lavkarbo for å klare å gå ned 1-2 kg før et gateløp jeg skal delta i.
|
|
#548 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Bytt ut vanlig pasta med Dreamfield sin cora, så sparer du ganske mye tror jeg. Hvis antagelsene mine stemmer så gir en porsjon 5 karbohydrater. De smaker og ser nøyaktig likt ut som vanlig lys pasta.
|
|
#549 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Idag: skyr, hjemmelagd grønnsakssuppe til lunsj, nøtter og rosiner, tortilla til middag med masse grønnsaker og hjemmelagde lavkarbotortillas, og kyllingvinger med dip til kvelds |
|
|
|
|
#550 |
|
Teller ned
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1/2 boks cc med nøtter og bringebær |
|
|
|
|
#552 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma- hvor kjøper du dreamfields ? |
|
|
|
|
#553 |
|
Ekvilist
|
Oppskriften er fra denne boka, antar jeg. (Har den selv.) Mannen min sikler skikkelig på den oppskriften.
|
|
#554 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg kjøper fra Netrition gnuri. Men så fikk jeg med meg at de selges i en norsk nettbutikk også, men husker dessverre ikke hvilken. Tipper det blir rimeligst å bestille fra Norge.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 30-03-10 kl 23:39. |
|
|
|
|
#555 |
|
Teller ned
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? |
|
|
|
|
#556 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ok- jeg har også bestilt fra Netrition, men de er jo så treige.... |
|
|
|
|
#557 |
|
Teller ned
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg kjøper Dreamfield fra Proteinbutikken.no Utrolig kjapp levering, bestilte søndag kveld og fikk varene på onsdag. |
|
|
|
|
#558 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?De har spaghetti og penne på Proteinbutikken til 45,- per pakke. Hos Netrition koster en pakke 14,92 i følge min valutakalkulator. Der har de en god del mere utvalg enn Proteinbutikken (pastaplater, skruer++). Som regel betaler jeg en solid proto når jeg bestiller pasta, så jeg tipper at det ikke blir så stor forskjell. Hvis ikke Proteinbutikken har høy portokostnad.
|
|
#560 |
|
Kidding, right?
|
Tør du spise rosiner på lavkarbo? Er det lov?
|
![]() |
|
|