|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du kresen eller altetende? | |||
| Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) |
|
6 | 3,68% |
| Jeg er kresen |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er litt kresen |
|
23 | 14,11% |
| Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) |
|
57 | 34,97% |
| Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker |
|
5 | 3,07% |
| Jeg er altetende |
|
25 | 15,34% |
| Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) |
|
5 | 3,07% |
| Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg anser ikke meg selv som kresen, men er kanskje det likevel?
|
|
|
#82 |
|
Peppy!
|
Sv: Er du kresen?Alt går i grisen. Jeg liker ting andre ikke liker, som lever og lungemos, blekksprut og blodpudding. Og livet ville vært trist å leve uten blåmuggost. Det er såklart mat jeg ikke synes smaker like godt, men jeg har ikke problemer med å spise det med et smil. Men! Det finnes noe jeg ikke spiser under noen omstendigheter, og det er rosiner og svisker. Jeg har ikke sjans. Jeg må til og med se bort når andre spiser det. Og det er litt pinlig til tider, når folk har laget mat som inneholder slike. (Og det er ikke så rent sjelden.) Jeg skjønner at folk synes jeg er barnslig som da ikke kan spise, men det er for meg like vanskelig som å spise snørr altså. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?
Pluss at jeg ikke liker oreokake,bløtkake,verdens beste(værste),snickers kake med krem i midten eller opppå, is (liker ikke noe sorter med is tåler heller ikke det meste) ,kaffe
|
|
|
|
#84 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, fikk påspandert samme spesialitet i samme land, og trodde virkelig jeg skulle kaste opp. Spandøren var heldigvis en god venn, og serveringa var ment som en spøk, så jeg slapp unna.
|
|
|
#85 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser det aller, aller meste, og har aldri fått servert noe jeg ikke syntes var helt OK å spise. De gangene jeg ikke liker ting noe særlig, er det stort sett fordi det f.eks. er overkokt eller på annen måte litt dårlig tilberedt, men det er jo ikke noe problem å spise det selv om det ikke er optimalt tillaget. Blodmat og innmat og skalldyr og rå mat har jeg ingen fobier mot, og jeg har ingen matvareallergier.
|
|
|
#86 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er du kresen?Jeg er nok kresen, ja. Jeg spiser stort sett det jeg får servert når jeg er borte, men det er ikke sikkert jeg forsyner meg så veldig mye av det.
|
|
|
|
#87 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er du kresen?Jeg liker alt. Det finnes noen ytterst få unntak, men jeg synes nesten alt er godt. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det er sant. Jeg er nok ganske kresen i den forstand at jeg setter pris på mat med god kvalitet. Jeg synes f.eks. ikke Toromat er det helt store. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
En som trener
|
Sv: Er du kresen?Jeg er nærmest altetende. Når jeg sier jeg ikke liker marsipan og bløtekake er det fordi jeg nesten litt lettet kan konstatere at det finnes noe usunt jeg kan styre meg for. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Passiv
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser ikke elg. Ikke i noen form. |
|
|
|
#92 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du kresen?Jeg er nok litt kresen. Det er mye jeg ikke liker, men som jeg spiser om jeg får det servert. Det jeg ikke klarer å spise er alle typer innmat, herunder også leverpostei (heldigvis lett å styre unna), alle former for rå fisk (sushi, røkelaks, sild osv), tørrfisk (gjelder også bacalao). Ellers spiser jeg det meste om jeg får det servert. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tatt på
|
Sv: Er du kresen?Jeg kan være ganske kresen (med dårlig grunn). Men det går stort sett ut over min egen matlaging, jeg smaker på det meste som jeg blir servert som andre har laget. Jeg krever heller ikke å bli tatt særlig hensyn til siden jeg tåler det meste, selv om jeg ikke liker alt.
|
|
|
#94 |
|
En som trener
|
Utfra det du skriver her synes ikke jeg det høres ut som du er "veldig lite kresen" for å være ærlig. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Glamorøs
|
Så jeg er veldig kresen når jeg ikke kvier meg for å smake på noe som helst nytt, spiser så godt som alt annet i verden, bortsett fra krem, sukkerbunn og kvæfjordkake?
|
|
|
#96 |
|
En som trener
|
Veldig kresen og veldig lite kresen er jo ytterpunktene da, jeg sa ikke jeg syntes du var veldig kresen, men ikke veldig lite kresen. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns fremdeles ikke jeg er kresen what so ever når det kun er tre ting jeg virkelig ikke liker. Jeg tror også jeg spiser og har smakt på ganske mye mer enn mange andre. Finnes det mennesker som ikke har et par tre ting de ikke liker?
|
|
|
#98 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er du kresen?Jeg lurer på om folk her egentlig vet hva smaksløker er. Og om folk i det hele tatt vet at de registrerer ulikt fra person til person.
|
|
|
#99 |
|
saftig
|
Sånn sett er nok jeg også ganske kresen. Men jeg velger å kalle det kvalitetsbevisst. Kresen har en negativ klang, syns jeg.
|
|
|
#100 |
|
Ferdiglada
Sv: Er du kresen?No måtte eg tenke litt. Som barn var eg ekstremt kresen, men no har det bedra seg veldig. Eg har problem med blodmat, innmat og slike ting. Ellers spise eg det meste.
|
|
![]() |
|
|