|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
This is normal!
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Dette har da ikke noe med om folk "misliker dyr" å gjøre. Jeg for min del er veldig glad i mange slags dyr. Jeg er ikke spesielt begeistret for katter, men det henger altså sammen med uvettige katteeiere som lar kattene sine tisse på huset mitt. Tiss på huset misliker jeg faktisk sterkt. Kall meg rar.
![]() |
![]() |
#102 |
Ad astra
|
Jeg respekterer andre - jeg forsøker som best jeg kan å sørge for at hverken jeg, mitt barn eller mine dyr er til bry for andre. Jeg respekterer at hva jeg finner "irriterende" (som tyggisklistrende unger) ikke er hva andre finner irriterende. Hvis mine dyr hadde gått inn til naboene, eller vært agressive, ville jeg gjort alt for å bidra til å få en løsning på det.
![]() |
#103 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror det er her det skjærer seg ofte mellom katteeiere (av utekatter da, innekatter er jo aldri noen problem) og de som blir plaget av katter.
![]() |
#104 |
Gjer så godt eg kan
|
Som i tidlegare diskusjonar om dette, så er eg uendeleg fascinert over det faktum at kattar spesielt skal få lov til å bruke heile nabolaget som sitt område. Du skriv vakkert om å ikkje tenke seg ein verden "hvor dyr aksepteres så lenge de kan bindes fast, bures inne eller på annen måte "tilpasses" slik at de best mulig innretter seg etter hvordan vi har satt sammen vår menneskeverden." Øh, er det nokon dyr som går under kategorien kjæledyr eller husdyr som ikkje er blitt tilpassa for å passe inn i vår menneskeverden, då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Vi har katt, en kastrert hankatt. Han er hele gatas katt på mange måter, og her er det vi som har måttet oppfordre naboene til å ikke slippe katten inn til seg og mate den. Han er gatas musefanger, noe som er velkomment for alle, ettersom det er en del mus i området her fordi boligområdet grenser til jorder akkurat her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Ja, der nevnte du en annen ting; katten holder skadedyrbestanden nede.
![]() |
#108 |
Mother of Dragons
|
De tar vel en del småfugl også vel?
![]() |
#109 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() |
#110 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"[quote=Høst;2148871]Hvis mine dyr hadde gått inn til naboene, eller vært agressive, ville jeg gjort alt for å bidra til å få en løsning på det. quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|