|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforNår vi snakker om levende menneskers energier så er det også et ganske fascinerende fenomen synes jeg.
![]() |
#322 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor
Det er et veldig interessant felt!
![]() |
![]() |
#323 |
|
Nei, truing med helvete tror jeg ikke er det verste. Dog er jeg mindre begeistret for stadig oppfordringer til selvransakelse, å "rense sjelen", "Gud ser deg alltid", at man blir påført dårlig samvittighet for helt normale handlinger/tanker, opplæring i hvordan man skal te seg, snakke, tenke. (Ikke som i faktisk _opplæring_, men at det blir satt en standard fra talerstolen om hvordan man bør "bestrebe seg" på å være.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Yes, we can!!
|
Der er den bruken av ordet "energi" igjen.
![]() |
#325 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforDet er forskjell på steder. Noen steder er det hyggelig, andre steder ikke. |
![]() |
![]() |
#326 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
For å si det sånn jeg tror ikke på gud og alt det der.(selv om jeg tror på at det er "noe"på den andre siden) Jeg er heller av den oppfattning at man skal være et godt medmenneske,være lovlydig,nyte livet så godt man kan,ha en positiv holdning.Et normalt forhold til kjærlighet og sex ,man må slettes ikke være gift for å ha sex. De som velger å ta abort så er det greit det også så lenge de er det den som føler det er rette for seg å gjøre. At man lever livet som man selv føler er rett og normalt. (innen lovens lange arm selvsagt) Nei jeg tror ikke på alt men litt som jeg selv føler er rette for meg.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 14-01-10 kl 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke sant? Dette har jeg også observert (om muligens i andre grupperinger og hos enkeltindivider). Det er et kjempestort paradoks.
![]() |
#328 |
flisespikker
|
Nettopp, ja.
![]() |
#329 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforSiw, du bekrefter litt i overkant sterkt den myten du vil til livs her altså. |
![]() |
![]() |
#330 |
Twinsouls
Formulerte meg litt feil .
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 14-01-10 kl 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
flisespikker
|
Det er klart folk tror på ulike ting. Men når du på den ene siden krever at folk som ikke deler din tro skal være åpne og respektfulle og ikke avfeie den som tull, så får du ikke så mye respekt når du selv kritiserer andres tro og avfeier den som tull. Og da hjelper det ikke å argumentere med at "jamen min tro er mye bedre". Alle som har en tro synes deres egen tro er "bedre" eller "sannere" enn andres.
![]() |
#332 |
Har laget seg en tittel
|
Jeg brukte ikke ordet energi som en overnaturlig ting. Å si at noen utstråler en positiv eller negativ energi er det vel ikke noe unaturlig i? eller i hvert fall trodde jeg at det var en helt naturlig ting. Noen utstråler en så positiv energi at man smiler bare av å være i samme rom. Mens andre har en så negativ energi at man blir deppet av å være i samme rom.
![]() |
#333 |
Twinsouls
Jeg formulerte meg litt feil ja. Beklager, Ser det nå.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 14-01-10 kl 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Med & uten trylleformel.
|
Vel, jeg vet ikke hva slags folk det er du har møtt og en bør alltid passe seg for ikke å skjære alle over en kam, det er så mange nyanser. Det er milliarder av mennesker som tror det er liv etter døden. Men jeg syns det hørtes litt rart ut. Man hører jo om de ekstreme tilfellene?
![]() |
![]() |
#335 |
By the Sea
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforFor min del så er det ikke gudstro som er problemet med undertrykking og påføring av skyld og skam. Det er selve undertrykkingen og det psykiske overgrepet det er.
![]() |
#336 |
Sviiisj!!
|
Det er forskjell på om du mener det bokstavelig, eller om du mener det billedlig.
![]() |
#337 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorforAlle mennesker utstråler energi. Sålenge rommet ikke holder kroppstemperatur. :ingeniør: |
![]() |
![]() |
#338 |
Sviiisj!!
|
Og alle mennesker har elektrisitet. :ikke-ingeniør, men vil også bidra:
![]() |
#339 |
Passiv
|
Jeg har ofte lurt litt på akkurat det der jeg. For eksempel sier man at healere har varme hender. Jeg har aldri hørt om en healer med kalde hender. Kanskje healere utstråler mer energi fordi de er varmere? |
![]() |
![]() |
#340 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
den andre siden, klarsynthet, ånder |