|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Jeg har sett puppene. De var fine. |
![]() |
![]() |
#102 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alltså ikke bare lekre legger men flink til å scanne også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Altså, jeg har ikke noe imot leggene mine. Men lekre er de ikke. Jeg er av den typen som legger på seg overalt. Så er jeg feit over rompa, så er jeg feit over leggen også. Det er ganske fasinerende det der, med hvor man legger på seg. Noen får jo kun bilring, selv damer. Mens andre legger på seg på lår og rompe og ikke noe i puppa liksom. Er det en ting som er sikkert; kroppen min er iallfall helhetlig.
![]() |
#104 |
Fola Blakken
|
Sånn tenker jeg også. Jeg vil ikke alltid ha vært fin før. Som oftest er jeg helt ok nå også. Med rynker og bilring. Jeg har hatt flaks med helsen og har en kropp som fungerer godt, og har bare ganske sjelden skikkelig styggedager.
![]() |
![]() |
#105 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Av og til er jeg flott, og av og til er jeg ikke det. Siste fest jeg var på følte jeg meg fryktelig fin, fra topp til tå. Da er jeg sosial og morsom, og fikk massevis av komplementer.
![]() |
#106 |
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er nok ikke flink nok.
![]() |
#107 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har vel aldri vært hverken pen eller søt eller sexy, og har hatt store komplekser før, syns ikke jeg er noe finere nå, men driter mer i det. Er vel innerst inne både sjenert og nervøs, men klarer å late som om jeg ikke er det, og da løsner det etter hvert.
![]() |
#108 |
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg tenker at å være pen eller stygg er så relativt og overflate-flatt at det betyr lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Så så lenge man er sunn, så er det ett fett hvordan man ser ut? Hvorfor? Tror du ikke dette enorme fokuset på sunnhet (og innunder er det faktisk implisert slank, om man vil eller ikke) fører til like mye stigmatisering som om man bytter ut å være sunn med slank? For man har jo bare byttet ut et "skjellsord" med et annet; mens man før var feit, så er man nå usunn. Men ja. Du har jo selvsagt rett i at det er bra å være sunn. Men ofte så legges det da opp til mer enn et normalt kosthold. Og ja, jeg for eksempel spiser frukt, jeg spiser grønnsaker, jeg spiser fisk. Og jeg spiser chips og drikker brus og spiser sjokolade og har til og med hvit pasta og hvit ris. Noe som ifølge enkelte nærmest er en dødssynd. Iallfall når man er feit.
![]() |
#110 |
|
Nei, for meg så betyr sunn at man funker i det livet man har rett og slett. Si frisk istedet da, kanskje det er et bedre ord? God helse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Men ER man feit, så er man ikke sunn nok. Så enkelt er det. Med mindre man plages av en sykdom som gjør at vekten er oppe. Så med alt dette pratet om å være sunn og ditt og datt, så er det bare en ny vri på fokuset om at å være feit er kjipt. Ja, mange er sunne for sin egen del, men jeg tror neppe det noensinne har vært mer fokus på sunnhet og mat enn de siste årene. Og ja, jeg er jo enig i at det må være et visst fokus, men jeg syns seriøst det går over stokk og stein. Ikke rart folk sitter hjemme og eter.
![]() |
#113 |
Absolut ateist
|
At du ikke har skrevet det, betyr ikke at det er slik. Men nå var ikke denne tråden ment å være en debatt mellom sunn vs usunn. Jeg skjønner uansett ikke nødvendigheten av å måtte stille kriterier for å være aksepter. Så lenge man er sunn, liksom, så er det ett fett hvordan man ser ut.
![]() |
#114 |
|
Jeg er uenig. Det er ikke sånn jeg tenker på "sunn", for meg har sunn null og niks å gjøre med vekta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Men likevel nevnte du det i sammenheng med strekkmerker og vekt.
![]() |
#119 |
Textrovert
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er enig med Sitron. Og nei, ikke ut fra det m^2 skrev (for jeg ser ikke at m^2 skrev noe "galt"), men ut fra hva folk flest sier. Det er derfor jeg kaller en spade for en spade og sier at jeg skal begynne å slanke meg i morgen, og ha et slankeår. Jeg skal slanke meg for å bli tynnere. Sunn og frisk er jeg fra før av. Jeg er pisslei av disse eufemismene som herjer for tiden. Sunnhet, livsstilsendring, fornuftig kosthold osv, er stort sett ensbetydende med slanking. Så det er ikke så rart at de som faktisk mener SUNN når de sier SUNN og ikke inpliseitt mener TYNN, blir misforstått. Det ER jo faktisk folk der ute som ønsker å spise annerledes for å bli friskere (færre vondter, mindre migrene, u name it), men jeg tror de i liten grad får være i fred, på en måte. Jeg tror at folk flest antar at det ligger et ønske om vektreduksjon bak.
![]() |
#120 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Bravo. Der sa du det mye bedre enn jeg.
![]() |
|
|