Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du helst spist på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva ville du helst spist på julaften?
Ribbe 49 26,78%
Pinnekjøtt 83 45,36%
Kalkun 26 14,21%
Juletorsk 1 0,55%
Lutefisk 5 2,73%
Andebryst 2 1,09%
Grandiosa 1 0,55%
Annet 14 7,65%
Surstek 2 1,09%
Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 18:19   #101
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hva ville du helst spist på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det vi har, nemlig ribbe.

Nemlig.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:07   #102
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Svineribbe. Det er det jeg har vokst opp med, så det er det som er julemiddagen for meg. Mannen min har vokst opp med fåreribbe (pinnekjøtt), så vi kommer til å ha begge deler når vi feirer julaften hjemme hos oss.

Gammel 30-11-09, 09:57   #103
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har pinnekjøtt på julaften vi, men jeg er i grunnen mest glad i ribbe så jeg kunne heller tenkt meg det.

Gammel 30-11-09, 10:05   #104
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Pinnekjøtt, det eneste som er jul for meg. I år skal vi ha jul hos oss og ribbefolket (svigerfamilien) kommer på besøk. Jeg tenkte å lage ribbe på 1. dag til de, aller helst spiser jeg pinnekjøtt hele julen. Når vi er hos svigers bruker jeg å lage pinnekjøtt 1. dag der, for ellers blir det ikke jul.

Gammel 30-11-09, 10:08   #105
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe julaften, rype 1. juledag.

Gammel 30-11-09, 10:29   #106
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Svineribbe, med alt tilbehøret. Det er det jeg er oppvokst med, og sånn skal det være - på julaften. Jeg liker pinnekjøtt også, men det er ikke julaften for meg.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:32   #107
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Kalkun helst Ikke fordi det er så magert, for den blir god og fet med fløtesaus.

I år blir det hos svigers, og da bruker det å være skinkestek. Ikke helt det store, men det funker.

Gammel 30-11-09, 16:03   #108
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det MÅ være pinnekjøtt, kokte poteter, vossakorv og skikkelig kålrabistappe med pinnekjøttkraft, fløte og muskatnøtt. :nam nam:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.