Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 13:56   #421
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag blir det "bare" en diger nachos-langpanne. Mat er ikke så viktig i dag.

Får storinnrykk av nær familie som sammen skal benke seg foran firkanten og krysse fingrene for at FFK ikke rykker ned fra Tippeliganen til fordel for nabo(hat)byen Sarpsborg. Om sistnevnte skjer er det erklært krise i Plankebyen.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 14:10   #422
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Det blir taco her i huset også i dag.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 15:20   #423
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Indisk kylling etter en oppskrift her inne tror jeg. Og til dessert rester etter gårsdagens blåbær og eplesmuldrepai.Mmmmmmmmmm

Gammel 06-11-09, 15:23   #424
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha indisk take away i dag.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 16:25   #425
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjemmelaget pizza ble ønsket her.

Kanskje ikke så rart, når de fikk valget mellom pizza, laks og elgstek

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 16:59   #426
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Blir fylte gratinerte nachos her, siden jeg dro på butikken før jeg hadde lest oppskriften til Iset. Kan se ut som det blir hvitløksbrødene i morgen, hvis vi holder oss i heimen i helga.

Gammel 06-11-09, 17:13   #427
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Dagens middag; ertesuppe.

Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 18:10   #428
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Vi skal ha indisk take away i dag.

Vi og. Nam!

Neados er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 20:09   #429
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal prøve den berømte tacolodd-retten i dag.

Dere som skal ha fylt nachos/nachos i langpanne, hvordan lager dere fyllet?

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 20:10   #430
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Dere som skal ha fylt nachos/nachos i langpanne, hvordan lager dere fyllet?

Jeg lager den sånn:

http://foreldreportalen.no/forum/sho...hlight=refried

Gammel 06-11-09, 20:13   #431
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg lager den sånn:

http://foreldreportalen.no/forum/sho...hlight=refried

Takk Iset! Vi har tex-mex-aktig mat annenhver fredag sånn ca, så jeg føler for litt variasjon.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 20:16   #432
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

I dag blir det "bare" en diger nachos-langpanne. Mat er ikke så viktig i dag.

Får storinnrykk av nær familie som sammen skal benke seg foran firkanten og krysse fingrene for at FFK ikke rykker ned fra Tippeliganen til fordel for nabo(hat)byen Sarpsborg. Om sistnevnte skjer er det erklært krise i Plankebyen.

Her heier vi på KIL,og da kan du tenke deg hvordan vi ønsker at det skal/gikk med Nordlies lag idag....

Gammel 06-11-09, 20:41   #433
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Takk Iset! Vi har tex-mex-aktig mat annenhver fredag sånn ca, så jeg føler for litt variasjon.

Tex-mex er kjempegodt. Har du prøvd dette?

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=1601

Jeg lager dem ikke helt slik da. Jeg lager vanlig tacokjøttfyll eller kylling med tacokrydder, og fyller dem med det (kjøtt/kylling, krydder, litt mais, løk, hvitløk). Kjempesnadder.

Jeg pleier også å lage ovnsbakte burritos, da lager jeg det kjøttfyllet jeg vil ha, pakker det inn i tortillas og legger tortillasene med skjøten ned på papirkledd stekeplate, eller i en ildfast form. Smører salsa over dem og har på masse ost. Steker i ovnen til osten er smeltet.

Gammel 06-11-09, 21:04   #434
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På søndag skal vi ha pinnekjøtt! Jeg elsker pinnekjøtt med kålrabistappe! Nå må jeg finne frem den løksausgreia jeg så her inne en dag..

iben er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 22:03   #435
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tex-mex er kjempegodt. Har du prøvd dette?

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=1601

Jeg lager dem ikke helt slik da. Jeg lager vanlig tacokjøttfyll eller kylling med tacokrydder, og fyller dem med det (kjøtt/kylling, krydder, litt mais, løk, hvitløk). Kjempesnadder.

Jeg pleier også å lage ovnsbakte burritos, da lager jeg det kjøttfyllet jeg vil ha, pakker det inn i tortillas og legger tortillasene med skjøten ned på papirkledd stekeplate, eller i en ildfast form. Smører salsa over dem og har på masse ost. Steker i ovnen til osten er smeltet.

En noldus lurer på hvor mange grader ovnen bør stå på, og hvor lang tid det tar ca?

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 06-11-09, 22:18   #436
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag spiste vi biffsnadder med potetbåter.

Gammel 06-11-09, 23:25   #437
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

En noldus lurer på hvor mange grader ovnen bør stå på, og hvor lang tid det tar ca?

Burritoene? Sånne ovnsgreier med ost (der osten bare skal smelte, omtrent) pleier å ta like lang tid som pizza, og ca. samme grader, pleier jeg å tenke. 225 grader i tja, 10 minutter? Jeg sjekker etter ca. 10 minutter og ser på osten.

Gammel 07-11-09, 08:49   #438
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Burritoene? Sånne ovnsgreier med ost (der osten bare skal smelte, omtrent) pleier å ta like lang tid som pizza, og ca. samme grader, pleier jeg å tenke. 225 grader i tja, 10 minutter? Jeg sjekker etter ca. 10 minutter og ser på osten.

Tusen takk!

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 07-11-09, 09:46   #439
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene skal ha grøt og vi voksne skal ha kylling cordon bleu.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 07-11-09, 10:18   #440
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ha en hjemmelaget type moussaka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.