|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Vi er også på bok 5, og den har gått merkbart treigere enn de andre fire, som vi leste masse i hver dag. Jeg tror både sjuåringen og jeg syns den er kjedeligere enn de andre, selv om han nekter å innrømme det. Men det blir pause når vi er ferdige med denne. |
![]() |
![]() |
#143 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?SVK for storebror, Georgs magiske medisin for mellomsøster, ABC-bøker og alt om tog for lillebror.
#145 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Alice i eventyrland for tvillingene.
![]() |
#146 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er vi over på Rampete Robin for 6-åringen. Han leser selv første setning på hver side. |
![]() |
![]() |
#147 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker faktisk at jeg også syntes bok nr 5 var ganske tung å komme gjennom da jeg leste den første gang (på engelsk, da den var ny). Nr 6 og 7 var mye mer lettleste igjen, så det kan hende det tar seg opp for ungene også når vi bare er ferdige med denne. Men samtidig blir jo handlinga mer og mer komplisert, og mine er jo tross alt bare 8. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre.
#148 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?"Føniksordenen" er altfor lang.
#149 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Tonje Glimmerdal av Maria Parr for 4-åringene. Egentlig er de altfor små til å være i målgruppa, men det går fint |
![]() |
![]() |
#150 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er på Roald Dahl-kjøret og 8-åringen koser seg nå med Danny og den store fasanjakten.
#151 |
Eklektisk
|
Denne skal hun få til jul, tenkte jeg. |
![]() |
![]() |
#152 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Poden er helt oppslukt av Egypt, pyramider, og dertil mumier. Nå har han lånt seg en makaber bok på skolebiblioteket om mumier og fremgangsmåter ved mumifisering. Boken byr på detaljerte beskrivelser om hva balsamererne gjorde - skritt for skritt, for å preservere kroppene. Blant annet er det detaljerte beskrivelser om hvordan de tok ut hjernen og de indre organene, og lesingen blir for sterk kost for meg. Men poden insisterer på å få høre detaljene, og han er fascinert -veldig fascinert. Så jeg leser for ham, men unnlater de verste beskrivelsene. |
![]() |
![]() |
#153 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?"Knerten", inspirert av en nært forestående kinotur. |
![]() |
![]() |
#156 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mazungen kom med Trollmannen fra Oz i dag. Jeg har aldri lest den selv. Syntes språket var gammeldags, men hun digget den. Så da ser det ut som Trollmannen fra Oz er svaret denne uken. |
![]() |
![]() |
#157 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I kveld leste vi Tor Åge Bringsværds Jørgen Moes vei nr. 13, fordi jeg kom på den etter å ha sett Up (Se Opp) for litt siden, og fordi den har stått lenge i bokhyllen til Poden. Den slo an.
#158 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi også, til Poden på snart 5 år. Interessen er ikke veldig stor, tross mors iherdige innsats for å lese med innlevelse for å gjøre det spennende. Kanskje filmen vekker interessen.
#160 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?storesøster på snart 6 har begynt på sin første ordentlige bok alene. Leser Marikken. Hun hadde vel fått med seg mer om jeg hadde lest, men hun liker å ligge å lese for seg selv etter at hun har lagt seg.
|
|