Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et fint spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 00:51   #61
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nytt hus, nye muligheter!

Men liker du noe bedre enn annet da?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:54   #62
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker forresten godt sånn type bord som dette:

Jeg finner det ikke på nett. Kanskje like greit, siden søsteren min har samme bordet. (Ileggsplate inni foten.)

Gammel 20-08-09, 00:56   #63
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir nok ikke å ha en spesiell stil. Jeg liker rene flater og luft, men ikke minimalisme og kalde, upersonlige rom. Jeg liker retrostilen med knæsje farger og store mønstre, samtidig som jeg også liker det hvite litt landlige. Synes fort at en rendyrket stil kan bli litt sært og utstillingspreget. Jeg tenker jeg går for en eklektisk stil med gammelt og nytt og ting som betyr noe for oss og ting vi synes er fine. Ganske åpen altså .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 07:44   #64
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silence, her.

Kanskje like greit, siden søsteren min har samme bordet. (Ileggsplate inni foten.)

Akkurat. Hvordan foregår det?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 08:26   #65
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Akkurat. Hvordan foregår det?

Hmmm... Jeg ser jo ikke bildet mitt lengre.

Ok. Her er bildet med den med plata i foten: http://2.bp.blogspot.com/_77vEMbtbeD...spiseplass.jpg

Foten er midt under bordet og er en "plate" på høykant som går langs med bordet. "Plata" er hul, og inni bor de ekstra platene. (Du trekker bord-delene fra hverandre for å få ut ekstraplatene.)

Det at bordet ikke har ben i hjørnene, gjør inntrykket mye mer åpent. Her er samme rommet med et annet spisebord:
http://2.bp.blogspot.com/_77vEMbtbeD...%C3%B8kken.jpg

Gammel 20-08-09, 19:10   #66
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aha, slik fot å forstå.

Gammel 20-08-09, 19:20   #67
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel masse bord til salgs på Finn? Vi fant vårt der da vi flyttet i fjor. Vi valgte å ha et bord som er langt hele tiden (3 meter), jeg synes det er deilig og ikke bortkastet plass!

Gammel 20-08-09, 19:30   #68
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er vel masse bord til salgs på Finn? Vi fant vårt der da vi flyttet i fjor. Vi valgte å ha et bord som er langt hele tiden (3 meter), jeg synes det er deilig og ikke bortkastet plass!

Men dere har jo enorm stue. Det får jo ikke vi.

Gammel 20-08-09, 19:52   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best smale bord. Jeg lette overalt for å finne et med 80 cm bredde som passet, men måtte gi opp. Det er mye mer hyggelig og intimt å kunne snakke på tvers av bordet uten å måtte heve stemmen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 20:31   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

God poeng Miss Norway. Jeg liker ikke de aller bredeste, men det vi har nå er bittelitt for smalt for mitt behov, 85 cm. Det er knapt plass til serveringsfat på bordet når vi sitter rundt hele.

Gammel 20-08-09, 20:52   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært fornøyd med bjurstabordet, sånn utenom at det er eikefarget og ikke passer sammen med det nye gulvet vårt. Vi kjører glatt 14 personer rundt bordet, med to på hver ende. Men så er vårt bredere enn deres da. De boliastablestolene synes jeg ikke er særlig gode, men du kan få lov til å prøve en av våre og teste selv. :raus:

Jeg har litt lyst på Norden, men synes det minste er litt for lite og det største litt for stort.

Til bordet kunne jeg tenke meg IKEA PS August sittebenk (som aldri IKEA klarer å få inn i sortimentet sitt ) på den ene siden .

Også synes jeg denne kommoden hadde vært lekker til, men akk så upraktisk med hundre-og-fjørti skuffer da. Dessuten var det vel ikke det du egentlig spurte om.

Gammel 20-08-09, 20:58   #72
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Avsporinger er veldig lov!

Å ja, de over er jo sånne stoler vi har her nå. De er ikke ille synes jeg. Hva med Living sine syvernkopier som også er hvite stablestoler? Jeg syntes de kjentes gode ut, men jeg satt jo ikke en evighet da.

Gammel 21-08-09, 03:57   #73
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Avsporinger er veldig lov!

Å ja, de over er jo sånne stoler vi har her nå. De er ikke ille synes jeg. Hva med Living sine syvernkopier som også er hvite stablestoler? Jeg syntes de kjentes gode ut, men jeg satt jo ikke en evighet da.

Vi kjøpte Living sine Jærstol-kopier! En ny jærstol/Aksel koster ca 2800,- og denne fra Living koster 899,- om jeg ikke husker feil. Kanskje det var 799,- De er hvitmalte og skikkelig shabby chic, sjarmerende og gode å sitte i. De er ikke avbildet på nettsiden.
De er kjempefine til Toulouse spisebordet i grå eik fra Living (se innlegget mitt tidligere i diskusjonen).

Stolen ligner på denne, men aksel-stolen og stolene fra Living har høyere rygg, altså en stang ekstra:

Gammel 21-08-09, 04:35   #74
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt dette spisebordet, bare i hvitt. Litt idiotisk å dra til USA og kjøpe dansk design, men sånn ble det nå Det er fryktelig mye her som er fryktelig tungt og gedigent, og det var liksom ikke akkurat det vi hadde tenkt oss...

http://www.boconcept.us/Default.aspx...flashimageid=0

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.