Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 13:25   #61
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Var du også i parken i går, Maz?

Makan til regnevær! Jeg har nesten aldri sett på makan. Og iallfall ikke vært ute og gått og gått i sånt regnevær i timesvis. Akkompagnert av lyn og torden, og mange av dyra var umulig å se gjennom veggen av regn.

Vi hadde likevel en flott dag, men nå skal jeg sjekke været for i morgen, håper det blir litt bedre...

Sånn hadde vi det nesten i fjor. Bortsett fra at høljregnet kom dagen/kvelden før og gjorde det behagelig kjølig og ikke så støvete. Oppholdsvær er absolutt en fordel i park syns jeg, etter å ha svømt rundt i Legoland et år.

Gammel 10-07-09, 15:45   #62
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Var du også i parken i går, Maz?

Makan til regnevær! Jeg har nesten aldri sett på makan. Og iallfall ikke vært ute og gått og gått i sånt regnevær i timesvis. Akkompagnert av lyn og torden, og mange av dyra var umulig å se gjennom veggen av regn.

Vi hadde likevel en flott dag, men nå skal jeg sjekke været for i morgen, håper det blir litt bedre...

Vi dro ganske raskt. Det var planlagt som en kortdag, med oppsummering. Vi hadde regntøy, men Mazungen valgte selv at vi avsluttet. Heldigvis valgte vi å møte svigersønnen med familie onsdag og ikke torsdag...

Regn er en ting, men den nedbøren i går var noe for seg selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 21:07   #63
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

I dag regnet det også noe kraftig, men siden det var opphold da vi kom tok vi ikke med regntøyet inn i parken. :dumskalle: Vi dro hjemover mange timer tidligere enn planlagt, men ungene har hatt det gøy, da.

Gammel 12-07-09, 20:27   #64
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært i parken i går og i dag, men tar en pause i morgen. Da blir det sentrum og shopping før vi tar en ny parkdag på tirsdag. Storebror er litt kranglete for tiden, vil helst bare sose vekk pengene sine i båtbasaren. Lillebror veksler mellom full gass og hvile i vognen.

Jeg er forresten positivt overrasket over maten i parken. I går siste vi på den afrikanske, og i dag valgte vi italiensk buffé. Godt å kunne velge noe annet enn pølser, burger og pizza. Tipper det blir tacobuffé på tirsdag.

Vi har valgt å forlenge oppholdet med en natt, på i morgen blir sentrum og shopping.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 21:10   #65
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var tre dager i parken, og det var ting vi ikke fikk sett. Kardemommeby showene var kjempekjekke, de dukket opp i tide og i "utide" plutselig var det en forestilling helt utenom programmet, kjempekoselig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:27   #66
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært 2 dager i parken, og jeg var overrasket hvor greit det gikk selv om det var midt i høysesongen. Vi tok Sabeltannbåten flere ganger helt uten å stå i kø, eller bare 5 minutter. Det var når vi tok båten fra andre siden enn Sabeltanns verden og når vi tok siste avgangen. De elektriske bilene var det lang kø på stort sett hele tiden, men den fortet vi oss til andre dagen når vi kom, for da styrtregnet det og de aller fleste satt i bilene sine på parkeringsplassen og ventet på at det skulle bli opphold. Det stoppet og regne rett etter vi kom inn i parken, men ikke rukket å bli noe kø på den kjøringa da og jentene var storfornøyde for at de endelig var gamle nok til å prøve den når vi var der. Greit når en har med vogn til å henge av seg alt regntøyet på etterhvert som det blir bedre vær. Vi har storkost oss i både dårlig og bra vær de to dagene vi var der. Ungene synes det var frykelig langt og bratt og gå til Kutoppen, og ingen var akkurat overbegeistret for den plassen. Huset var jo morsomt, men geiter som ungene var mest opptatt av var jo nede et annet sted også rett ved tømmerrenna. Vi sto maks 5 minutter i kø på tømmerrenna også. Søndag og mandag var vi der.

Vi var på Sabeltannshowet på kvelden på mandagen, og jentene synes dette var stort. Jeg var heller litt flau der jeg satt med lillebror på fangen. Så fort han så heksa Miriam så hylte han bare "Jeg vil hjem", så jeg følte meg nesten som barnemishandler der jeg satt. Men alt ble bra bare Sabeltann dukket opp igjen. Litt skremmende med skytingen syntes han også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 00:28   #67
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi kom hjem i dag. Lørdag og søndag var fine dager i parken tross været. Da var det ikke så skrekkelig mange mennesker og vi gikk ikke i kø. I går derimot... Puh! Det var slitsomt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 00:37   #68
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal bare ha en kveld (før Sabeltannshowet) og en dag i parken i år. Dette er tredje året på rad, så vi får bare prioritere det viktigste denne gang. Skal være der 22./23. juli, noe jeg bør holde øynene oppe etter?

Jeg elsker Dyreparken og gleder meg nesten like mye som Poden.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 01:20   #69
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer forresten på noe.

I det salgsteltet hadde de et underlig tilbud. Kjøp 5 betal for 1 på en type kjole (skogstad). 5 kjoler var vel mye å kjøpe, og det så ut som de fleste tenkte som meg. Lurer derfor på om de har tatt til vettet....

Gammel 16-07-09, 02:09   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Vi skal bare ha en kveld (før Sabeltannshowet) og en dag i parken i år. Dette er tredje året på rad, så vi får bare prioritere det viktigste denne gang. Skal være der 22./23. juli, noe jeg bør holde øynene oppe etter?

Jeg elsker Dyreparken og gleder meg nesten like mye som Poden.

Oss?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 15:09   #71
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Vi har bestilt oss en impulstur til Kristiansand og siden det er midt i fellesferien lurer jeg på *hvor* tjåka fult er det egentlig??? Er det Karl Johan på 17. Mai stemning eller hva? Lillesnupp er jo bare 20 mnd og vi drar dit mest for at hun skal få se på dyrene, men er det sånn at det er køer foran dyrene og vanskelig å komme til? Ser det er en diskusjon om hvorvidt man bør ta med vogn, men vi må jo nesten ta med vogn til frøkna, men er det mye man ikke får ta med vognen på?

Gammel 19-07-09, 15:35   #72
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Vi har bestilt oss en impulstur til Kristiansand og siden det er midt i fellesferien lurer jeg på *hvor* tjåka fult er det egentlig??? Er det Karl Johan på 17. Mai stemning eller hva? Lillesnupp er jo bare 20 mnd og vi drar dit mest for at hun skal få se på dyrene, men er det sånn at det er køer foran dyrene og vanskelig å komme til? Ser det er en diskusjon om hvorvidt man bør ta med vogn, men vi må jo nesten ta med vogn til frøkna, men er det mye man ikke får ta med vognen på?

Vognen får ikke være med på sabeltannskuta, eller inn til ekornapene. Men ellers er det vel bare flott å ha den med.

Om dyrene er det primære så fåmed dere Dåhjortene klokken 12. Litt spesielt å komme såpass nært dem og håndmate dem.

Gammel 19-07-09, 16:44   #73
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var i Dyreparken 3 dager til ende fra mandag til onsdag og synes ikke det var så stappende fullt som jeg var redd...
Vi hadde med vogn og det gikk fin-fint å trille den stort sett overalt.
PArken er utrolig stor og folk sprer seg rundt om så vi gikk aldri i noen stampe.
Flott park og de unge som jobbet der var veldig blide og hjelpsomme synes vi.

Gammel 19-07-09, 21:38   #74
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er på i Osloområdet og skal etterhvert kjøre hjemover til Bergen med våre to små på 15 mnd og litt over 2,5 år. Først hadde vi bare tenkt til å kjøre over fjellet og ta en natt på Pers hotell/badeland for å bryte opp turen. Nå lurer vi på om vi istedet skal reise nedover til Risør, besøke noen kjente der før vi reiser til Kristiansand. Installerer oss på hotell på kvelden og tar en dag i dyreparken før vi reiser videre på kvelden. Kanskje må vi ta en overnatting i Stavanger også, for at det ikek skal bli for langt å kjøre? Eller kanskje de sovner godt i bilen så kjører vi bare på hele kvelden...

Men er dette styret verdt det egentlig? Er det noe for en på 15 mnd og en på 2,5 år i dyreparken? Ingen av de har oppdaget Sabeltann, men de elsker lekeplasser og lekeland og er interessert i kattunger og slike dyr. Det er gratis for barn under 3 i dyreparken og jeg lurer på om det er fordi det ikke er så mye som passer for den aldersgruppa der?

Gammel 19-07-09, 21:42   #75
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Wix: tjah, Det er mye der som så små ikke merker noe fra eller til, men de har også glede av å se alle dyrene, vil jeg si. Hassel lærte å peke og si "se der" etter 3 dager i parken! Kløver var i dyrepark i Danmark da hun var 2,5 og det var selvsagt stor stas, men geitene og hestene var nok mest gøy, ja. Så hvis det bare er for barnas skyld ville jeg kanskje venta et år til, og heller dra på sånne åpne bondegårder og denslags.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:52   #76
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har nå vært tre dager i Dyreparken. Storfornøyde unger! Vi har kjørt det meste, sett Herli' land og jubileumsshowet til Kaptein Sabeltann og sistnevnte var absolutt ikke verdt det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:10   #77
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Er det unødvendig med to dager når jenta bare er 20 mnd?? Nå ble jeg plutselig litt usikker...

Gammel 23-07-09, 13:50   #78
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Vi har nå vært tre dager i Dyreparken. Storfornøyde unger! Vi har kjørt det meste, sett Herli' land og jubileumsshowet til Kaptein Sabeltann og sistnevnte var absolutt ikke verdt det.

:har ikke lest i tråden på lenge men svarer likevel:

Jeg har faktisk mailet til billetservice og det ene og det andre, for å klage på at det ble reklamert på kveldsforestillingen ifjor om at det i år skulle komme ny jubileumsforestilling. Vi var to familier som dro sammen ifjor og i forfjor, og vi hadde elle-melle om vi skulle droppe årets show men bestemte oss for å dra i år også, ettersom de skulle lage ny forestilling. Gjett om jeg ble overrasket da vi skjønte at det var bløff!!! Begrunnelsen jeg fikk på klagemailen var at det måtte være en misforståelse, at det var den nye dag-forestilingen de siktet til. Og jeg var vel ikkemindre skuffet etter å ha sett det nye showet som går på dagtid. Ny klagemail, med svar om at de hadde fått SÅÅ mange positive tilbakemeldinger fra MANGE andre gjester. :jadda: pfordrer flere til å klage litt på dagshowet:

Ellers mener jeg at to dager kan være bra å ha for selv så små barn som 20-måneder gamle jenter, det er et blodpes å rekke "alt" på en dag.

Gammel 23-07-09, 14:34   #79
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke dagshowet gratis? Vi droppet det siden vi skulle på kveldsshow, og hadde andre ting å se i parken.
Gutten vår på 3 satt som et lys på kveldsshowet ihvertfall. Det var forrige lørdag, med nedbørsrekord osv.. klarnet heldigvis opp!

Vi har storkost oss i parken. Mye for vår treåring der, men ettåringen har hatt det fint hun også. Etter 3 dager er jeg ordentlig lei da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:47   #80
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Er ikke dagshowet gratis? Vi droppet det siden vi skulle på kveldsshow, og hadde andre ting å se i parken.
Gutten vår på 3 satt som et lys på kveldsshowet ihvertfall. Det var forrige lørdag, med nedbørsrekord osv.. klarnet heldigvis opp!

Vi har storkost oss i parken. Mye for vår treåring der, men ettåringen har hatt det fint hun også. Etter 3 dager er jeg ordentlig lei da.

Joda, dagshowet er gratis, og noe annet skulle virkelig tatt seg ut!!!

Jeg var på nippet til å hate hele parken ved et par anlednigner etter bare to dager og overmye folk, men barna koste seg og det er jo såklart det viktigste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.