|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg går igjennom min kontaktliste av og til. Og så sletter jeg de som jeg i grunn aldri kan huske å ha sagt noe særlig i min blogg. Da tenker jeg at de sikkert ikke har særlig nytte av den heller.
![]() |
#62 |
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJoika, jeg trodde du sto på lista mi, men en liten sjekk viste at det gjorde du ikke, gitt. Vel, nå gjør du det, og det er ikke verre enn å si i fra, lissom. Jeg har mange på lista, og husker ikke alltid hvem som er med og hvem som ikke er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Jeg har tilgang på over 120 blogger (mange av dem er selvsagt åpen for alle), men alle disse har ikke tilgang til min blogg. Jeg fikk en PM for en stund siden med ønske om tilgang siden jeg hadde tilgang til den andres blogg og det synes jeg er helt fair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg liker bloggorama. Når det gjelder tilgang så hadde jeg virkelig kunnet tenke meg mulighet for å begrense tilgang på enkelte innlegg. Min blogg er stort sett en fjaseblogg hvor jeg skriver når jeg har kjøpt en dingsboms, men så trengte jeg den til å diskutere yrkesfremtid og da begrenset jeg til de som kjenner meg og som jeg vet har kontroll på hvor jeg jobber fra før av. Da fjernet jeg stort sett de fleste som jeg ikke kjente godt. Og så har jeg ikke somlet meg til å rydde opp og åpne igjen.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 08-07-09 kl 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Passiv
|
Pøsj, jeg synes ikke jeg er fjortis og jeg digger bloggorama. Det er ikke mange blogger jeg følger med i men de jeg leser kommenterer jeg. Dersom folk ikke er interessert i å følge med i min tenker jeg at det er helt greit å kutte dem fra listen.
Sånn tenker jeg også. Ser ikke helt at det kan være et problem jeg. |
![]() |
![]() |
#66 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneMen hvordan ser jeg hvor mange jeg har tilgang til? Må jeg bare trykke og sjekke? For det kommer jo opp det totale antalet når man trykker på blogger, som nå: 150 stk. Men jeg har jo ikke tilgang til alle de?
![]() |
#67 |
Pauset
|
Vi er jo helt enige her da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Permakulturell
|
Jeg liker Bloggorama (eller heter det Blogorama?) og spesielt kaffebloggen til Tåtti. Blogger ikke selv, men har mer og mer lyst til å opprette min egen.
![]() |
#69 |
Erfaren nok
|
Men jeg har ikke tilgang til din da.
![]() |
#70 |
Pauset
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg mener det er blogg-innstillingene som er mangefulle først og fremst her. Det blir veldig vanskelig å skulle kontrollere hvem hva hvor hele tiden, så lenge ikke det ene automatisk utelukker det andre. Og som Esme sier. Man skulle hatt forskjellige kategorier med forskjellige tilgangsrettigheter. Hadde jo kunnet gjort ting litt mindre "følsomt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Jeg personlig syns det er mer fjortis med "du fåkke se min hvis ikke jeg får se din såh!" Eller var det kanskje mer barnehage?
Hvorfor det? Det finnes grader av hva man vil at andre skal ha tilgang på. F.eks. kan noen lukke bloggen sin fordi de vil snakke om noe som ikke absolutt alle som har tilgang på internett skal kunne lese, mens andre vil lukke fordi de vil at kun de som de har møtt personlig skal kunne lese.
![]() |
#72 |
Helt konge
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneTja, fjortiss-preget. Vil ikke si det. Nettet er for meg også RL. Det fungerer på samme måte. Der finnes mennesker jeg liker veldig, veldig godt og som jeg av flere grunner ønsker å dele mer av meg selv og mitt liv med. Der finnes mange mennesker som jeg synes er hyggelige og ok, de deler jeg noe med. Der finnes veldig mange som jeg slett ikke har noe forhold til, hverken på en positiv eller negativ måte. Til slutt finnes det noen (få) som jeg ikke liker, de deler jeg minst mulig eller ingen ting med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneHvordan vet man om blogger er lukkede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneDet er noen som har tilgang til min blogg, selv om jeg ikke har tilgang til deres. Det er helt ok. Jeg tenker ikke sånn at det må være gjensidig, selv om begge har lukket blogg. Noen har jo mer behov for å verne om privatliv enn andre.
![]() |
#76 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har visst tilgang til din blogg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Erfaren nok
|
Om du ikke kommer inn er den iallefall lukket og du ikke har tilgang.
![]() |
#78 |
Pauset
|
Jeg føler at det bør være en viss gjensidighet da. I alle fall at man ikke tar leserettighetene tilbake når man først er enig om at man gir hverandre tilgang. Når folk er opptatt av privatliv, så er jeg opptatt av å ikke tråkke folk på tærne ved å være lite gjennomtenkt. Det er tydeligvis flere som reagerer på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|