Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai på kvelden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 22:59   #61
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Dagen går stort sett i ett med barnetog, taler og is i parken, leker på skoleplassen, middag, borgertog. Regner med vi ikke er hjemme igjen før 18-19 tida og da er det rett ut på sofaen.

Gammel 11-05-09, 23:01   #62
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I fjor dro vi på hyttetur. Og gikk på skogstur.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:07   #63
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke noe slekt og sånt her. Hender vi har noen venner på kaker og kaffe på ettermiddagen. I fjor skiftet vi til noe mer behagelig og dro på tivoli, med påfølgende sein middag hos naboene, men som oftest flater vi ut bare oss her i heimen på kvelden - mette og fornøyde etter tog, aktiviteter på skolen, evt en bytur og kaffe-besøk.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:31   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

17-maiopplegget har som regel vært en travel greie.

Her også. Men jeg er jo noe hyperaktiv av natur, så jeg liker det, men jeg setter også veldig pris på å kunne bestemme helt selv. Jeg liker ikke "forpliktelser". Jeg vil velge selv. Om det er det ene eller det andre, spiller ingen rolle, så lenge det er noe vi vil. (Evt orker.)

Jeg synes det er litt trist at så mange føler at de "må" det ene eller det andre denne dagen, eller på nyttårsaften, for den saks skyld. Husk at ingen MÅ noe annet enn de det selv har lyst til. VIL man feste om kvelden, så er det jo litt trist hvis man virkelig ikke har noen å feste sammen med, men jeg har inntrykk av at mange ikke egentlig vil, de vil bare ha muligheten. Men kos dere med det dere vil, enten det nå er grillings eller film i armkroken til din kjære! Hvorfor må så mange føle på alt mulig og tro at andre har det såmye gøyere enn en selv? Det trenger nemlig ikke være sant. For man skaper sin egen glede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 01:26   #65
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Når toget er ferdig har vi de siste årene spist lunsj på Aker Brygge med svigerinne og svoger + en haug andre.
etter det er det skolen, hjem å grille med naboene et par timer og deretter tar vi kvelden. Det blir sjelden senere enn kl.19-20.
Da er alle fornøyde og slitne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:54   #66
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det er litt trist at så mange føler at de "må" det ene eller det andre denne dagen, eller på nyttårsaften, for den saks skyld. Husk at ingen MÅ noe annet enn de det selv har lyst til.

I mitt tilfelle handler det om at jeg kunne ha lyst på en rolig feiring med familien. Men jeg er ikke helt sikker på om resten av familien har lyst på en rolig feiring med meg... Det er blitt tradisjon og forventninger hos ungene er store. Da sitter det litt langt inne å bryte mønsteret.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:54   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Etter arrangementet på skolen går vi hjem til oss og spiser koldtbord etterfulgt av kaker og is.
Vi blir vel 10 stykker i smått og stor, akkurat passe.

Får se hvor sent det blir, men muligens blir det en liten tur på tivoli.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 22:38   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

I mitt tilfelle handler det om at jeg kunne ha lyst på en rolig feiring med familien. Men jeg er ikke helt sikker på om resten av familien har lyst på en rolig feiring med meg... Det er blitt tradisjon og forventninger hos ungene er store. Da sitter det litt langt inne å bryte mønsteret.

Ja, jeg skjønner det, og jeg vet hvordan det er. Vi har likevel ofte valgt det sånn, ungene er ikke så store enda at de blir skuffet. Men det jeg egentlig mente å si var at det virker på meg som det er utrolig mange som er litt småpaniske på slike dager og føler at de må gjøre alt mulig for å bevise for seg og andre at de har venner, eller noe sånt. Ikke vet jeg. Jeg skulle ønske at folk ga litt mer beng i andre og i større grad gjorde det de selv har lyst til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 23:11   #69
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Her benyttes ettermiddagen til å invitere til et lite femilieselskap i anledning fruen i huset sin, kremt , førtiårsdag. SIden mine foreldre allerede erher, så var det en grei løsning.

Gammel 12-05-09, 23:39   #70
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke feiret 17. mai i Norge siden storesøster var baby, så vi tenker litt på hva slags tradisjoner vi skal ha. Men i år blir det i hvert fall 17. mai-frokost hos søsteren min (tradisjon fra da niesen min ble født på 17. mai for 19 år siden), en tur til byen og se på toget og kanskje treffe pappa m/kone, en tur på skolen og til slutt grilling hos søsteren min.

Gammel 13-05-09, 03:59   #71
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi skal gå i barnetoget her, å er med på litt av det som skjer på skolen etterpå.

Så går vi nok hjem å skifter til litt lettere klær før vi reiser til et vennepar for grilling.
Vi en en gjeng som treffes minst en gang i uken, har alltid søndagsturer/utflukter. Så det blir kjempe koselig

Gammel 14-05-09, 00:19   #72
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Da er planen klar. Tog klokka 11, opplegg på skolen etterpå, bygdastafett kl. 14, grilling hos venner etterpå, og så muuuuuligens en tur på tivoli på kvelden hvis vi orker. Den siste der holder vi hemmelig for ungene enn så lenge. Vil ikke gi dem masse forventninger hvis det ikke blir, så får det heller bli en hyggelig overraskelse.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:39   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her har vi også samlet oss om en plan nå.
Skolen og tog og standardopplegget. Ha kake klart hjemme. Se hva som skjer og hva vi får lyst til. Enstemmig vedtatt på familiemøte i går. Også enstemmig vedtatt at storebror en dag i uka har krav på å ha med soyasjokolademelk på skolen. Nå er det orden.

Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 23:01   #74
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal se på storebror som går i borgertoget med svømmeklubben kl 16-18, så er det full fart hjem til storinnrykk av familie 18.30. Vi blir 13 stk. Hvis det er bra vær fyrer vi opp i bålpanna ute så ungene kan grille pølser der. De som kommer har med egen grillmat, mens vi står for salat, bløtkake og diverse. Det er jo jobb og skole dagen etter så vi drar det ikke ut i sene nattetimer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.