Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem liker katter her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 09:54   #61
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem liker katter her?

Jeg liker katter.

Akkurat nå foretrekker jeg å ikke ha noen dyr, for å være mindre bundet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:02   #62
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Like katter? Vi er jo fosterhjem for katter (på andre året). Kattene må holdes inne, og dermed kan vi ikke få besøk av folk som er allergiske. Det synes jeg er kjedelig. Vi har sommerferie fra rundt 1. mai til ut i august, så vi får pleie sosialiseringen med disse vennene da. Denne sesongen har vi hjulpet 11 katter til å finne nye hjem (vi har vært ekstra heldige og hatt 3 sett med mødre og barn). Forrige sesong hjalp vi rundt 15 stk.

Hvis noen andre her inne er interesserte i å bidra, er det bare å ta kontakt med Foreningen for omplassering av dyr (www.fod.no). De trenger flere fosterhjem. Vi merker forresten at det at vi har småbarn er en pluss i denne situasjonen. Kattene lærer jo å omgås små barn, som er flott. Og barna lærer masse av å passe på disse hjemløse katter.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:44   #63
kofferikke
bestemamma

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: örebro,sweden
kofferikke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skrev akkurat nå et langt innlegg om min katt"Röyvinn"!Og så ble bare alt borte som svint!!!Ble veldig lei meg!Hva kan ha hent?Jeg skrev rader opp og rader ned,og var veldig stolt av mitt arbeide!Er det noen som vet hvordan jeg skal oppföre meg for å få mitt "Masterwork"tilbake?

Sist redigert av kofferikke : 23-04-09 kl 14:45. Årsak: ble ikke noe av
kofferikke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:45   #64
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det er med katter som det er med mennesker; jeg misliker ikke alle, men jeg liker heller ikke alle.

Har katt selv, hun er utepus, det er krav når man får pus fra kattehuset, og vi bor i blokk på Bøler. Masse folk rundt her, en god del katter, og svært lite problemer. Ser jeg søppel, det være seg papir, etterlatenskaper fra dyr eller annet, så plukker jeg det opp. Det hadde jeg gjort om det var "mitt" eller ei. Jeg er interessert i at det skal være pent i området jeg bor i.

Om du ikke liker katter; stirr dem rett i øynene så lar de deg være i fred (om enn ikke hagen din). Det er når du prøver å unngå øyekontakt at de elsker deg, siden det er folkeskikk på kattespråk å unngå å stirre.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:49   #65
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i katter. Er glad i de fleste dyr. Har hatt både katter og hunder i oppveksten. Akkurat nå har jeg ingen dyr, men har lyst på katt igjen snart.

Gammel 23-04-09, 14:50   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kofferikke, her.

Jeg skrev akkurat nå et langt innlegg om min katt"Röyvinn"!Og så ble bare alt borte som svint!!!Ble veldig lei meg!Hva kan ha hent?Jeg skrev rader opp og rader ned,og var veldig stolt av mitt arbeide!Er det noen som vet hvordan jeg skal oppföre meg for å få mitt "Masterwork"tilbake?

Hvis du brukte veldig lang tid på å skrive innlegget så kan det ha skjedd at du ble logget ut i mellomtiden. Det lønner seg å ta kopi av lange innlegg før man poster dem. Særlig når jeg har skrevet svar i hurtigsvarfeltet nederst på siden opplever jeg at de blir borte hvis jeg har blitt logget ut i mellomtiden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:55   #67
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det er med katter som det er med mennesker; jeg misliker ikke alle, men jeg liker heller ikke alle.

Det er sant. Jeg har hatt mange katter og hver med sin egen personlighet. Noen av kattene hadde jeg bedre kjemi med enn andre. Jeg har stort sett bare hatt vanlige huskatter, men hadde en perser en gang og hjelp for en sær katt. Den likte ikke meg og hatet de andre kattene jeg hadde. Men den elsket broren min, så jeg gav den til ham

Gammel 23-04-09, 14:58   #68
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hatt katt siden jeg var 7. Har to katter nå.

Eneste klagen vi har fått er av en nabo (har spurt rundt) om at de tar fugler av og til.
Yeah! Plasser fuglematen 1 meter (!) over bakken og vis meg den katten som ikke tar fugler?!
Hun selv hadde en perser nemlig, som ALDRI rørte fuglene.
Jeg hadde nok aldri sett katten hennes, for han gikk aldri utenfor hagen hennes sa hun med nesa i været.

Godt oppdratt da sikkert.

Gammel 23-04-09, 16:56   #69
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg liker katter, og har katt selv. En sterilisert en. Noe jeg synes er viktig, og katteeiers ansvar. Nå er jo som oftest ikke hunnkatter et problem for andre folk med mindre de driter i hager og sandkasser, men om de har løpetid og tiltrekker nattehylende, pissende monser er det i aller høyeste grad katteeiers "feil".

For øvrig synes jeg at folk som lar ukastrerte monser løpe fritt ute burde tenke seg litt om i forhold til hva monsen faktisk gjør ute, og hvem dette er sitt ansvar.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 18:14   #70
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Er også veldig glad i katter. Har 3 langårete gatemixer, 2 hunkatter og en han,alle kastrerte. Den eldste er 8, de to andre 6 og alle er utekatter. Kunne gjerne hatt fler, men har fått inntaksstopp, noe som nok er lurt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 19:11   #71
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker katter helt greit som jeg gjør med de fleste andre dyr, men jeg har forståelse for at andre kan bli irriterete om fremmede katter griser til og jamrer på deres eiendom. Det blir jeg også.
Har tre katter selv, men bor heldigvis ikke i noe tettbygd område.

Gammel 23-04-09, 19:18   #72
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker katter!

Gammel 23-04-09, 21:33   #73
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nok en katteelsker . Har to, den ene er selvvalgt innepus med kasse, den andre er selvvalgt utepus på dagtid, og jeg vet ikke hvor den går på do. Begge kastrerte / steriliserte og merket.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 22:19   #74
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt katt mer eller mindre siden jeg var 7 år. Vår siste pus, Sara, måtte dessverre avlives i fjor p.g.a. brystkreft. Hun ble 12 år gammel. Dyrlegen mente at det kunne komme av at hun hadde fått p-piller tidlgere. Vår neste hunkatt skal steriliseres for å unngå dette. Sara var en hittekatt vi tok til oss da hun var rundt 3-4 måneder gammel - type vanlig huskatt. Siden vi bor i blokk, var hun innekatt hos oss, men vi hadde henne gjerne med opp til foreldrene mine, samt på hytte, camping etc. Da var hun ute.

Det er skikkelig kos med katt, og de er såpass selvstendige at de kan være hjemme "alene" en helg (m/mating). Vesla vår er født og oppvokst med Sara, og forgudet henne.

Når det gjelder sandkasser man ikke vil ha kattemøkk i, kan man enkelt lage en ramme med netting i .

Mannen er opprinnelig allergisk mot katt (og hund), men vennet seg faktisk etterhvert til Sara, og reagerte kun dersom han hadde klappet henne, og deretter gned seg i øynene med hånden... Så det er kanskje mulig å tilvenne seg dette.

Dersom man velger seg rasekatt, så er det viktig å velge en type som passer til deres livsstil/-situasjon.

Jeg er veldig glad i katter, og gleder meg til vi får en ny. Vi har ikke bestemt oss for type ennå, men det blir hunnkatt, og i følge veslemor skal hun hete Shelly .

Gammel 23-04-09, 22:24   #75
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nå MÅ du jo bare blogge. *digger marsvinnytt*

Me-hehehe, jeg har en bekjent som driver med marsvinoppdrett .

Gammel 23-04-09, 22:29   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg elsker katter. Gamlepus måtte vi avlive i fjor sommer pga. jurkreft. Vi har sittet på gjerdet siden, men i sommer blir det nok en maine coon. Jeg har alltid ønsket meg det. Tidligere har vi kun hatt fortausmikser, noen med kjent opphav, og noen omplasseringskatter og villkatter som har blitt tatt inn.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 22:32   #77
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Jeg liker katter!
Etter mange år i liten leilighet har vi endelig flyttet inn i et stort hus. Og det betyr at vi endelig kan få oss en pus, til tross for milde protester fra sambo.

Men kattesand er ikke noe jeg vil ha i hus. Så etter en overgangsperiode får husets pus lære seg å gå på do ute.

Neste uke får vi et nydelig lite nøste! Vi gleder oss virkelig!

Og pusen vår skal selvsagt få vaksinasjoner, chip og kastreres når han er gammel nok!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 00:14   #78
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er katteelsker ! Jeg har tilsammen levd 1 uke uten katt i mitt 32 -årige liv.
Kattene jeg har hatt tidligere har vært helt vanlige utekatter som har gjort sitt fornødne i friluft. De to jeg har nå er innekatter og gjør sitt på doene sine inne selv om de tusler litt ut av og til på soldager.
Jeg har aldri fått noen klager på kattene mine, men så har også de aller fleste naboene også en katt eller fler. Det er ingen av dem som har innekatter som mine. Vi har lokk på sandkassa og har aldri hatt problemer med kattebæsj rundt her annet enn akkurat når snøen går.
Vi bor i et gammelt villastrøk med store hager og skogen rett ved.

Der vi bodde tidligere drev naboen med katteoppdrett, hun stor utegård til dem med katteluke ut fra stua.

Det viktigste vi gjør er å sørge for kastrering/steriliserning og merking av dyra våre.

Gammel 24-04-09, 01:27   #79
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker veldig godt katter - egentlig bedre enn hunder. Har hatt katter i hele min oppvekst. Men her blir det uaktuelt å skaffe det noen gang siden mannen min er allergisk. Dessuten bor vi i blokk og nekter å ha innekatt (og katt i bånd ute er nesten dyremishandling).

Gammel 24-04-09, 21:55   #80
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

J
Men kattesand er ikke noe jeg vil ha i hus. Så etter en overgangsperiode får husets pus lære seg å gå på do ute.

Ser bare fordeler med å ha kasse til katten innendørs jeg. Man kan lettere følge med kattens helse (oppdage om katten har løs avføring, blod i avføringen, blod i urinen osv), samt at jo flere ganger katten gjør i fra seg innendørs jo mindre er sjangsen for at den gjør i fra seg på plasser som er til sjenanse for andre. Det er også lettere å unngå "uhell" som følge av at katten bare MÅ på do, feks på natten om den er inne, eller om den har UVI. (Har den UVI er vel sjangsen stor for at den gjør i fra seg andre plasser innendørs likevel, men...) Skulle man også ønske å reise bort og noen feks ser til katten mens den er inne er det kjekt at den faktisk liker å gå på kasse.

Sist redigert av Luvi : 26-04-09 kl 12:26.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.