|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Det er drøftet veldig mange ganger, og jeg er enda ikke overbevist nei. Jeg har aldri møtt en undervektig som vil være overvektig, men svært ofte motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg skal skåle i Champagne den dagen jeg kommer inn i str. 42 i bukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
Hva med å skåle for den størrelsen vi er alle som en, enten vi er sånn eller slik? |
![]() |
![]() |
#64 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Etter hver handletur føler jeg for å skåle ja. Les: drukne mine sorger |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ekstremt trøtt
|
Like fin som Smilefjes sin kommentar om at hvis man er 180 med lange bein så må man ha anoreksia for å finne bukser.
![]() |
#66 |
Passiv
|
Jeg tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg. Poenget mitt var at om man er 180 og kraftig er det umulig å finne bukser som er lange nok i beina. Det er altså ikke noe problem å være 180 og slank - da er det masse å velge mellom. Det er det også om man er kort og kraftig. Men er man høy og kraftig er det veldig vanskelig. |
![]() |
![]() |
#67 |
ekstremt trøtt
|
Hvis du leser hva jeg skriver tidligere i tråden så syns ikke jeg str 42 er stort heller.
![]() |
#68 |
Passiv
|
Du må se på sitatet fra Skvetten for å se hvorfor jeg skrev det på den måten. Det var sikkert flåsete formulert av meg og jeg beklager hvis jeg såret noen. Jeg mener det kom godt frem av sammenhengen på samme måte som hvis man sier "nå har jeg sagt dette tusen ganger" at det var en billdelig overdrivelse. Man får kjøpt klær som passer uten å være anorektisk hvis man er høy, men ikke hvis man ikke er smal. |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Man har alle sine kjepphester, og siden jeg ikke kan betegnes som hverken radmager eller anorektisk lenger tar jeg det ikke personlig i det hele tatt. Dog, prinsippene gjelder fortsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg er ikke 180 og syltynn, det er ikke poenget. Poenget er at det er greit å snakke stygt om tynne, men nåde deg om du gjør det samme om tykke mennesker. Avelonia fikk pepper fordi hun sa hva hun sa, men ingen kommenterte Smilefjes sitt utsagn som jeg mener var mye styggere.
![]() |
#72 |
Ekvilist
|
Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.
![]() |
#73 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
By the Sea
|
![]() |
#75 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?For å svare på det opprinnelige spørsmålet; Jeg synes ikke 42 er veldig stort nei. Men siden det nå er L, så synes jeg ikke det er merkverdig at det er den minste str. i en stormote butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Mamma er 178 cm og veier sikkert max 73 kg. Hun er lang og slank. Men "beinete", og må ofte opp i L og XL. Mange undervuderer henne, og tror hun bruker M liksom. Størrelser sier ikke alt om hvordan man ser ut.
![]() |
#77 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg har begynt å innse at størrelser bare er tall. På en og samme dag kom jeg ikke inn i noen av de buksene jeg prøvde i str. 50, samtidig som jeg kjøpte en topp på Gina Tricot i str. Small. Og det betyr ikke at jeg gikk fra overvektig til veldig tynn fra den ene siden av storsenteret til den andre.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 23-03-09 kl 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ekstremt trøtt
|
Det er jeg helt enig i. Jeg syns ikke modellene som viser frem klær i store størrelser ser noe spesielt store ut.
![]() |
#79 |
Passiv
|
Enig. |
![]() |
![]() |
#80 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg synes ikke 42 er veldig stort, men jeg har aldri filosofert over at det er stigmatiserende at større størrelser starter der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|