Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 42 stor størrelse på klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-09, 23:21   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er 42 stor størrelse på klær?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Whatever.

Det er like lite kult å bli kalt radmager som svær.

Det er drøftet veldig mange ganger, og jeg er enda ikke overbevist nei. Jeg har aldri møtt en undervektig som vil være overvektig, men svært ofte motsatt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:21   #62
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal skåle i Champagne den dagen jeg kommer inn i str. 42 i bukser.
Så nei, jeg synes ikke 42 er en stor størrelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:24   #63
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hva med å skåle for den størrelsen vi er alle som en, enten vi er sånn eller slik?

Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:27   #64
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hva med å skåle for den størrelsen vi er alle som en, enten vi er sånn eller slik?

Etter hver handletur føler jeg for å skåle ja. Les: drukne mine sorger

Men du har helt rett; når en itte ble som en sku, så får`n værra som en er. Eller noe slikt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:10   #65
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Heller ingen utpreget fintfølende kommentar, gitt.

Like fin som Smilefjes sin kommentar om at hvis man er 180 med lange bein så må man ha anoreksia for å finne bukser.

Denne tråden viser igjen at det er greit å si slike ting om tynne, men man må ikke finne på å si noe negativt andre veien, da får man høre det.

Jeg er også en av de som hadde følt meg diger i str 42. Ca 30 kg til på kroppen hadde blitt mye og det er ca det jeg må opp for å komme i str 42. Jeg har ikke anoreksia av den grunn.

Gammel 23-03-09, 09:23   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Like fin som Smilefjes sin kommentar om at hvis man er 180 med lange bein så må man ha anoreksia for å finne bukser.

Denne tråden viser igjen at det er greit å si slike ting om tynne, men man må ikke finne på å si noe negativt andre veien, da får man høre det.

Jeg er også en av de som hadde følt meg diger i str 42. Ca 30 kg til på kroppen hadde blitt mye og det er ca det jeg må opp for å komme i str 42. Jeg har ikke anoreksia av den grunn.

Jeg tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg. Poenget mitt var at om man er 180 og kraftig er det umulig å finne bukser som er lange nok i beina. Det er altså ikke noe problem å være 180 og slank - da er det masse å velge mellom. Det er det også om man er kort og kraftig. Men er man høy og kraftig er det veldig vanskelig.

Jeg kan ikke FATTE hvor det var lite fintfølende for noen som helst?

Om du hadde følt deg for stor i 42 så er jo det null problem du er jo ikke i 42 heller. Det betyr ikke at man er fet i 42 stort sett likevel. Det jeg ønsket å formidle er at nesten ingen som går inn i 42 er så store at de er store som i betydningen at de har et problem som må fikses. Noen er svært slanke og sunne som bare det - det er jo bare kjempeflaks spørru meg. Skulle gjerne vært sånn jeg. Men med årene er jeg blitt litt kraftig og kjempesunn isteden - og det er greit det også. Bortsett fra at det er vrient å finne bukser som sitter riktig da.

Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:32   #67
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror du skal lese innlegget mitt en gang til jeg. Poenget mitt var at om man er 180 og kraftig er det umulig å finne bukser som er lange nok i beina. Det er altså ikke noe problem å være 180 og slank - da er det masse å velge mellom. Det er det også om man er kort og kraftig. Men er man høy og kraftig er det veldig vanskelig.

Jeg kan ikke FATTE hvor det var lite fintfølende for noen som helst?

Om du hadde følt deg for stor i 42 så er jo det null problem du er jo ikke i 42 heller. Det betyr ikke at man er fet i 42 stort sett likevel. Det jeg ønsket å formidle er at nesten ingen som går inn i 42 er så store at de er store som i betydningen at de har et problem som må fikses. Noen er svært slanke og sunne som bare det - det er jo bare kjempeflaks spørru meg. Skulle gjerne vært sånn jeg. Men med årene er jeg blitt litt kraftig og kjempesunn isteden - og det er greit det også. Bortsett fra at det er vrient å finne bukser som sitter riktig da.

Hvis du leser hva jeg skriver tidligere i tråden så syns ikke jeg str 42 er stort heller.

Hvis poenget ditt var at det ikke gikk å finne bukser hvis man er 180 og kraftig så skriv det, ikke skriv at man må nødt til å ha anorkesi for å kunne finne bukser. Det er ganske stygdt sagt mot de som er tynne. Det fins faktisk mange som er tynne uten å ha anoreksia.

Gammel 23-03-09, 09:36   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis du leser hva jeg skriver tidligere i tråden så syns ikke jeg str 42 er stort heller.

Hvis poenget ditt var at det ikke gikk å finne bukser hvis man er 180 og kraftig så skriv det, ikke skriv at man må nødt til å ha anorkesi for å kunne finne bukser. Det er ganske stygdt sagt mot de som er tynne. Det fins faktisk mange som er tynne uten å ha anoreksia.

Du må se på sitatet fra Skvetten for å se hvorfor jeg skrev det på den måten. Det var sikkert flåsete formulert av meg og jeg beklager hvis jeg såret noen. Jeg mener det kom godt frem av sammenhengen på samme måte som hvis man sier "nå har jeg sagt dette tusen ganger" at det var en billdelig overdrivelse. Man får kjøpt klær som passer uten å være anorektisk hvis man er høy, men ikke hvis man ikke er smal.

Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:41   #69
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det var mange fintfølende mennesker her, både den ene og den andre veien.

Gammel 23-03-09, 09:45   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har alle sine kjepphester, og siden jeg ikke kan betegnes som hverken radmager eller anorektisk lenger tar jeg det ikke personlig i det hele tatt. Dog, prinsippene gjelder fortsatt.

Gi nå faen i å komme med nedsettende kommentarer om andres kroppform, samme hva slags form det er. Er det egentlig så vanskelig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:51   #71
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg er ikke 180 og syltynn, det er ikke poenget. Poenget er at det er greit å snakke stygt om tynne, men nåde deg om du gjør det samme om tykke mennesker. Avelonia fikk pepper fordi hun sa hva hun sa, men ingen kommenterte Smilefjes sitt utsagn som jeg mener var mye styggere.

Hadde Smilefjes sagt at man kun fant bukser om man var 180 og tynn så hadde det vært helt greit i mine øyne.

Jeg sliter med å finne bukser som er små nok til meg, men jeg sier da ikke at alle bukser er lagd for feite folk.

Gammel 23-03-09, 09:54   #72
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi nå faen i å komme med nedsettende kommentarer om andres kroppform, samme hva slags form det er. Er det egentlig så vanskelig?

Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.

Gammel 23-03-09, 09:58   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.

Ja, det er jeg helt med på, og jeg var ingen stor fan av Avelonias kommentar heller, men den fikk jo allerede pepper av noen andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:06   #74
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Gud hjelpe som jeg gleder meg til den dagen I'm back i str. 42! Da er jeg meg selv fysisk også.

Gammel 23-03-09, 10:11   #75
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

For å svare på det opprinnelige spørsmålet; Jeg synes ikke 42 er veldig stort nei. Men siden det nå er L, så synes jeg ikke det er merkverdig at det er den minste str. i en stormote butikk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:42   #76
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma er 178 cm og veier sikkert max 73 kg. Hun er lang og slank. Men "beinete", og må ofte opp i L og XL. Mange undervuderer henne, og tror hun bruker M liksom. Størrelser sier ikke alt om hvordan man ser ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:47   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt å innse at størrelser bare er tall. På en og samme dag kom jeg ikke inn i noen av de buksene jeg prøvde i str. 50, samtidig som jeg kjøpte en topp på Gina Tricot i str. Small. Og det betyr ikke at jeg gikk fra overvektig til veldig tynn fra den ene siden av storsenteret til den andre.

Jeg er enig med Teofelia i at så lenge det finnes butikker med størrelser som passer meg, så er det det viktigste, selv om jeg synes det er litt toskete at de som er modeller for disse klærne som regel viser frem den minste størrelsen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 23-03-09 kl 10:53.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 10:49   #78
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

selv om jeg synes det er litt toskete at de som er modeller for disse klærne som regel viser frem den minstre størrelsen.

Det er jeg helt enig i. Jeg syns ikke modellene som viser frem klær i store størrelser ser noe spesielt store ut.

Gammel 23-03-09, 11:58   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er jeg helt enig i. Jeg syns ikke modellene som viser frem klær i store størrelser ser noe spesielt store ut.

Enig.
Jeg skjønner ikke helt at klærne passer på dem heller jeg. Har lurt mange ganger på om de har andre modeller som er sydd til fremvisning enn de som finnes i butikkene.

Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:18   #80
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes ikke 42 er veldig stort, men jeg har aldri filosofert over at det er stigmatiserende at større størrelser starter der.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.