Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 22:22   #281
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg trenger en vaksine mot røde hevnprikker.

Gammel 26-02-09, 22:27   #282
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For nysgjerrighetens skyld, mener du at du vet like godt som leger hva man skal gjøre med en alvorlig syk pasient, f.eks?

Det er ikke dette vi diskuterer. Jeg er ikke lege. Men er en mor som har valgt å ikke vaksinere.

Jeg vil også gitt antibiotika hvis det var snakk om hjernehinnebetennelse.
Gir ikke kamillete da vet du.

Gammel 26-02-09, 22:27   #283
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bare en liten kommentar til hvor ufarlig meslinger er:

I Sveits har det de siste tider vært så mye meslinger at det har blitt snakket om epidemiske tilstander. Dette forklares med den store utbredelsen av antroposofer/antroposofisk livssyn i visse deler av landet.

Fra 1.Januar til 1.September 2007 ble det meldt over 700 tilfeller av meslinger til myndighetene. 90% av dem var ikke blitt vaksinert mot meslinger.

54 pasienter måtte legges inn på sykehus, 37 fikk lungebetennelse, fire fikk hjernebetennelse og 36 ørebetennelse.

De første to månedene i 2009, er det meldt 50 tilfeller av meslinger i Sveits. En liten jente er død allerede.

Høres ikke ut som en harmløs barnesykdom. Det vurderes nå om meslingvaksine skal bli obligatorisk i Sveits, og at foreldre som ikke vaksinerer skal få høye bøter.

Jeg snakker ikke engang om de fire barna som har dødd hittil i år av kikhoste...

Vi snakker nå om et land med en vaksineprosent på rundt 85%. Det er forferdelig skremmende.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:29   #284
tutta
Passiv

Standard

Begynner å bli så usakelig denne diskusjonen at jeg konkluderer demokratisk at vi er enige om en ting og det er at vi er uenige.

Gammel 26-02-09, 22:30   #285
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Begynner å bli så usakelig denne diskusjonen at jeg konkluderer demokratisk at vi er enige om en ting og det er at vi er uenige.

Ja innlegget over ditt var jo skikkelig usaklig.

Gammel 26-02-09, 22:31   #286
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det som er usaklig er at ikke du klarer å legge frem noe bevis for ditt syn. Du har mange meninger men ingen fakta å underbygge den med. Når vi ber om fakta så er det usaklig?

Gammel 26-02-09, 22:31   #287
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Olympia: Det skyldes nok at de ikke "har tatt homeopati mot visse type sykdommer profelaktisk".

Å nei, var jeg usaklig nå? :dukker:

Gammel 26-02-09, 22:32   #288
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper at foreldrene til barna som velger å ikke vaksinere og dermed smitter andre barn slik at de dør av kikhoste brenner i helvete eller mister sine kjære på helt avsindig grusomme måter.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:34   #289
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke dette vi diskuterer. Jeg er ikke lege. Men er en mor som har valgt å ikke vaksinere.

Jo, men du sier jo at du er uenig i hva de legene som holder på med dette hele tiden mener fordi du har en utdannelse som du mener er likeverdig. Jeg synes det er helt saklig å spørre deg om hvilke andre scenarier du hadde kommet til å heller stole på utdanningen din enn hva de som har lært medisin gjør.

Jeg vil også gitt antibiotika hvis det var snakk om hjernehinnebetennelse.
Gir ikke kamillete da vet du.

Jeg er faktisk veldig glad for å høre det, men hvorfor i all verden stoler du på leger i denne sammenhengen og ikke i noe annet? Det er da helt merkverdig?

Gammel 26-02-09, 22:35   #290
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tutta: Jeg skjønner det er tøft å stå alene mot røkla, men jeg er virkelig oppriktig interessert i å få svar på en del spørsmål som blir stilt i denne tråden.

1. Er det greit om vi i Norge slutter å vaksinere mot sykdommer?

2. Hva er det som gjør at du påstår at barnesykdommer er ufarlige på tross av statistikker over dødsfall og ettersykdommer?

Gammel 26-02-09, 22:35   #291
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt smittet! Av røde prikker. For første gang!

Klart at det er lov å ha andre meninger. Men ikke å holde seg hysterisk fast i vranglære når man får så mye dokumentasjon på at man tar feil. Det riktig da er šlese det og sette seg inn fakta og akseptere det!

Gammel 26-02-09, 22:36   #292
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke morsomt, Olympia.

Gammel 26-02-09, 22:36   #293
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit.

Nei det er ikke greit.

Men jeg lurer på om det fins noen hjemmel for å tvangsvaksinere ungene til disse tullingene? Jeg ser jo at det sannsynligivs ikke er behov for å gjøre det nå; siden vaksinasjonsgraden er såpass høy i Norge antar jeg at vi kan leve med noen samfunnsfiendtlige snyltere. Men fins det noen mulighet til å sette i gang tiltak dersom andelen foreldre som ønsker å utsette egne og andres barn for alvorlig helserisiko øker kraftig?

Ben "Die in a fire!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:39   #294
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vaksine burde være obligatorisk. Jeg kan ikke se én eneste god grunn for at foreldre skal få lov til å ta en slik avgjørelse på vegne av sine barn (og i ytterste konsekvens: andres barn).

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:40   #295
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er særlig den kollektive viktigheten av vaksine som får meg til å mene at det bør være obligatorisk: det spiller en rolle for fellesskapet at det blir gjort på alle (friske) barn.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:43   #296
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde være en grei sak å innføre obligatorisk vaksinering synes jeg. Det er tydelig at det er et behov for å beskytte en del barn mot foreldre som har forlest seg på vranglære og følerier.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:45   #297
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Gode tiltak synes jeg personlig hadde vært at man ikke fikk barnehageplass hvis man ikke vaksinerer. Enkelt og greit, og antakeligvis ikke vanskelig å gjennomføre heller.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:47   #298
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Gode tiltak synes jeg personlig hadde vært at man ikke fikk barnehageplass hvis man ikke vaksinerer. Enkelt og greit, og antakeligvis ikke vanskelig å gjennomføre heller.

Det er jeg 110% enig i.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:48   #299
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Tja og ja og nesten. For skal det nå samme høyder som i USA, der man må vaksinere for alt mellom himmel og jord, eller skulle det vært litt mer laid back, slik at man faktisk ikke trenger å vaksinere mot vannkopper og influensa? Om det er type trippel og mmr vi snakker om, så er jeg enig, men at man skal måtte vaksinere mot HPV også ser jeg på som fullstendig irrelevant.

Gammel 26-02-09, 22:49   #300
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tja og ja og nesten. For skal det nå samme høyder som i USA, der man må vaksinere for alt mellom himmel og jord, eller skulle det vært litt mer laid back, slik at man faktisk ikke trenger å vaksinere mot vannkopper og influensa? Om det er type trippel og mmr vi snakker om, så er jeg enig, men at man skal måtte vaksinere mot HPV også ser jeg på som fullstendig irrelevant.

Jeg kan ikke så mye om alskens sykdommer, det er klart det bør være en gradering på bakgrunn av hvor farlig sykdommen er.

Olympia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.