Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Denne kjolen har blitt min i dag

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 19:19   #21
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne kjolen har blitt min i dag

Den var lekker. Også i brun da.

Det blir en veldig fin farge til dine farger.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:44   #22
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den var kjempefin
Vil også ha en sånn type kjole.
Ønsker helst i ull da, men vi får se. Blir man ikke litt svett/klam av den i fleece?

Gammel 22-02-09, 21:01   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den var flott, ja! Håper du blir like fornøyd som jeg er med min fra samme sted. Jeg bruker den nesten hver gang jeg skal noe sted uten å amme. (Og så ble jeg så inspirert etter å ha bestilt den kjolen at jeg nå snart er ferdig med å sy min egen. )

Den må vi få se bilde av når du er ferdig. Jeg har tenkt å prøve å sy ermløse fleecekjoler til jentene. Får begynne med det. Er 15 år siden jeg sydde sist tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Kjempefin!
Må bare spørre - får man ikke veldig elektrisk hår av å trekke på seg en sånn kjole? :naiv:

Jeg merker ikke noe elektrisk hår, men jeg driver jo ikke og tar den av og på da når jeg først har kledd på meg. Kjolen var veldig statisk når jeg kjøpte den, for den blir det når du jobber med stoffet, men fikk bare bekjed om å bruke en god dose skyllemiddel når jeg vasket den. Gjorde det i går kveld, og i dag merker jeg ikke noe til at den er statisk.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den var kjempefin
Vil også ha en sånn type kjole.
Ønsker helst i ull da, men vi får se. Blir man ikke litt svett/klam av den i fleece?

Veldig deilig og ikke varmt, men jeg er nå litt frossen av meg på vinteren også da. Jeg har servert og styret i stand til bursdag i dag i kjolen uten problemer med å bli klam. Jeg er nødt for å ha en sånn kjole til, men da velger jeg nok ikke høy hals, men alvehette.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:02   #24
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin! Gratulerer!

Gammel 22-02-09, 22:33   #25
Alhelí
Fullverdig medlem

Alhelí sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

Veldig fin kjole!
Kanskje jeg hadde funnet svaret på hjemmesiden til designerne, men... Hvilken type fleece er det? Bomullsfleece, ullfleece eller kunststoff? Jeg ønsker meg tilsvarende i ull, enten i fleece eller tovet. Sikler på et par kjoler fra Tulip & Tatamo, men de koster jo kjolen av meg. T & T har forresten veldig tilsvarende kjoler som den du har, altså den litt mer "sporty" typen enn ullkjolene deres, og med hette.

Gammel 22-02-09, 22:39   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alhelí, her.

Veldig fin kjole!
Kanskje jeg hadde funnet svaret på hjemmesiden til designerne, men... Hvilken type fleece er det? Bomullsfleece, ullfleece eller kunststoff? Jeg ønsker meg tilsvarende i ull, enten i fleece eller tovet. Sikler på et par kjoler fra Tulip & Tatamo, men de koster jo kjolen av meg. T & T har forresten veldig tilsvarende kjoler som den du har, altså den litt mer "sporty" typen enn ullkjolene deres, og med hette.

De er i polar fleece fra Stoff og Stil i 100% polyester. (Eller plast som mannen min kaller det.). De har ganske stort fargeutvalg: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...rticleid=16704 Synes det virker veldig slitesterkt og holder seg pent, selv vask etter vask. Den første kjolen jeg så live var en hun ene disigneren hadde på seg som var veldig pen synes jeg, og den sa hun var vasket sikkert 100 ganger, og hun hadde til og med kjørt den i tørketrommelen. Men de tørker jo veldig fort da uansett, så jeg tar nok ikke sjansen på trommel.

Gammel 22-02-09, 23:15   #27
Alhelí
Fullverdig medlem

Alhelí sin avatar

Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De er i polar fleece fra Stoff og Stil i 100% polyester. (Eller plast som mannen min kaller det.). De har ganske stort fargeutvalg: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...rticleid=16704 Synes det virker veldig slitesterkt og holder seg pent, selv vask etter vask. Den første kjolen jeg så live var en hun ene disigneren hadde på seg som var veldig pen synes jeg, og den sa hun var vasket sikkert 100 ganger, og hun hadde til og med kjørt den i tørketrommelen. Men de tørker jo veldig fort da uansett, så jeg tar nok ikke sjansen på trommel.

Du får gi tilbakemelding på om du synes stoffet puster, at det ikke blir klamt/svett. Litt skeptisk til kunststoff (plast ), men den var jo veldig lekker, da...

Gammel 23-02-09, 11:38   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den må vi få se bilde av når du er ferdig. Jeg har tenkt å prøve å sy ermløse fleecekjoler til jentene. Får begynne med det. Er 15 år siden jeg sydde sist tror jeg.

Bilde skal bli! Jeg har ikke sydd siden tekstilforminga i 1987, så dette har gått over all forventning. Min kjole er også ermeløs, men i ettertid ser jeg at det trolig hadde vært enklere for meg å sy kjole med hals og ermer. Pleddet ( ) jeg har sydd av, er litt tynt, og det er dårlig hold i stoffet, så halsringningen "henger" litt foreløpig.

Ang. elektrisitet og klamhet - jeg har langt hår som lett blir elektrisk, men synes ikke det har vært noe problem med min polarfleecekjole fra Mojo design. Og så er jeg en liten frosenpinn, og har ikke opplevd kjolen som klam i det hele tatt. (Jeg har bomullsgenser under, da.)

Gammel 23-02-09, 11:44   #29
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhhh - den var lekker!!!

Gammel 23-02-09, 12:13   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Bilde skal bli! Jeg har ikke sydd siden tekstilforminga i 1987, så dette har gått over all forventning. Min kjole er også ermeløs, men i ettertid ser jeg at det trolig hadde vært enklere for meg å sy kjole med hals og ermer. Pleddet ( ) jeg har sydd av, er litt tynt, og det er dårlig hold i stoffet, så halsringningen "henger" litt foreløpig.

Ang. elektrisitet og klamhet - jeg har langt hår som lett blir elektrisk, men synes ikke det har vært noe problem med min polarfleecekjole fra Mojo design. Og så er jeg en liten frosenpinn, og har ikke opplevd kjolen som klam i det hele tatt. (Jeg har bomullsgenser under, da.)

Hun som sydde min kjole sa at sånne "billig"-pledd hadde mye dårligere kvalitet enn polarfleecen. Og kunne fort bli stygge og miste litt fasongen etter bare 3-4 vask. Polar fleece koster jo bare 50 kr meteren på Stoff og Stil, og de har jo postordre også.

Men blir det ikke varmt med bomullsgenser under da? Jeg bruker ikke noe under min kjole, bortsett fra undertøy og strømpebukse da. Det er jo så genialt at den er så lett og vaske og tørker fort.

Gammel 23-02-09, 14:14   #31
Mamma27
Nybegynner

Mamma27 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjempe lekker kjole!!!
En sånn kunne jeg virkelig tenkt meg!

Mamma27 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:38   #32
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Veldig fin!

Gammel 23-02-09, 14:40   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Polarfleece er forøvrig et veldig godt materiale og blir ikke på langt nær så tett og klamt som annen flis! :syr mye selv:

Gammel 23-02-09, 16:27   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun som sydde min kjole sa at sånne "billig"-pledd hadde mye dårligere kvalitet enn polarfleecen. Og kunne fort bli stygge og miste litt fasongen etter bare 3-4 vask. Polar fleece koster jo bare 50 kr meteren på Stoff og Stil, og de har jo postordre også.

Men blir det ikke varmt med bomullsgenser under da? Jeg bruker ikke noe under min kjole, bortsett fra undertøy og strømpebukse da. Det er jo så genialt at den er så lett og vaske og tørker fort.

Ja, men jeg er for utålmodig til å vente på postordren, og så har de ikke alle fargene jeg ønsker meg. Jeg skal kjøpe ordentlig stoff etter hvert, altså, dette er egentlig bare noen tester. (Og så må jeg smile litt av alle som sier at teppene er såååå mye mer syntetiske enn polarfleecen, all den tid begge deler er 100 % polyester. Det er sikkert kvalitetsforskjell, altså, men jeg vil tro teppene også varierer i kvalitet.)

Jeg har stort sett brukt min kjole på dager med mange minusgrader, og da har det vært passe med genser under.

Gammel 23-02-09, 18:51   #35
Canelia
Nybegynner

Canelia sin avatar

Canelia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den var utrolig lekker,både til hverdags og fest!! En slik en skal jeg ønske meg til bursdagen!!!!Takk for bursdagstipset!! Gubben har akkurat spurt etter ønskeliste!

Canelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:18   #36
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Veldig deilig og ikke varmt, men jeg er nå litt frossen av meg på vinteren også da. Jeg har servert og styret i stand til bursdag i dag i kjolen uten problemer med å bli klam. Jeg er nødt for å ha en sånn kjole til, men da velger jeg nok ikke høy hals, men alvehette.

Jeg er også frossen av meg så da hadde den nok vært perfekt.
Blir en lignende kjole p åmeg til høsten.

Gammel 23-02-09, 21:36   #37
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Den ble skikkelig lekker!! Endelig fikk du den .

Gammel 23-02-09, 21:37   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nydelig en kjole!

Gammel 23-02-09, 21:50   #39
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Flott kjole!

Gammel 23-02-09, 22:40   #40
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott kjole, gratulerer så mye!

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.