Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 20:57   #541
tutta
Passiv

Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Her blir det risotto og rødvin!

Gammel 03-12-06, 13:19   #542
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lammestek og potetgrateng

Frost er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:20   #543
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Gulasj laget i leirgryte.

Gammel 03-12-06, 13:23   #544
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det hvalbiff med løk, ris og bernaissesaus. I morgen blir resten brukt til hvalkjøttgryte.

Sist redigert av kisha : 03-12-06 kl 13:44.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:39   #545
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røkt skinke i coca cola sammen med maispudding southern style. Inspirert av Nigella Lawson.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 15:43   #546
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå står mannen på kjøkkenet og lager komler. Som tilbehør har vi kålrabi, bacon, pølse og røkt lammebog (skal vel egentlig være salt lam, men det var dette vi hadde).

Gammel 03-12-06, 16:31   #547
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt hjemmelagde kjøttkaker, og til dessert en veldig god suppe lagd av plommer fra fryseboksen, rødvin, litt portvin, solbærsirup og sukker - med vaniljeis i.
Oppskriften på suppen står i Glad i mat-bladet som deles ut gratis på Ica. Portvinen la jeg til på egen hånd, og det ble veldig bra.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 18:50   #548
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Max, var det ikke du som lagde cola-skinke a la Nigella en gang? Hva syntes du om resultatet? Helt ærlig? Jeg føler vel at Nigella tar litt hardt i. Greit nok, skinka ble god, den, særlig med sirups- og sennepsglasering. Maispuddingen var ikke vond, på ingen måte, men heller ikke noe sånn veldig fantastisk. Jeg angrer på at jeg ikke kjørte all maisen til puré først, i stedet for bare halvparten. Jeg likte ikke de hele maiskornene i puddingen.

Nigella påstod at dette var mat alle barn ville elske, men mine to barn som ikke er kresne i det hele tatt, ville ikke ha denne maispuddingen...

Sist redigert av Hyacinth : 03-12-06 kl 19:19.
Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 18:52   #549
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke heller det måltidet var noe å rope hurra for, nei. Jeg trodde skinken ville være mer spesiell enn den var etter cola-kokingen, og jeg er helt enig angående de hele maiskornene. Ellers syns jeg puddingen var ok. Minstemann her kunne ikke smake på den om han så hadde villet, på grunn av eggallergi.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 19:12   #550
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Pinnekjøtt.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 19:24   #551
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns ikke heller det måltidet var noe å rope hurra for, nei. Jeg trodde skinken ville være mer spesiell enn den var etter cola-kokingen, og jeg er helt enig angående de hele maiskornene. Ellers syns jeg puddingen var ok. Minstemann her kunne ikke smake på den om han så hadde villet, på grunn av eggallergi.

Jeg angrer forresten på at jeg kastet colakraften likevel. Jeg hadde tenkt å ta vare på den til svartbønnesuppe. Men så tenkte jeg at den nok bare kom til å ta plass i fryseren og at jeg aldri kommer til å lage den. Og hvor finner jeg svarte bønner? Men da jeg ble sulten igjen, angret jeg, og kom på at jeg faktisk er veldig glad i bønner og at jeg sikkert ville like denne suppen. Jaja, gjort er gjort.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 21:23   #552
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøttboller på Ikea - sammen med halve Trondheim føltes det som..... Stappfullt, men orker man ikke lage middag så orker man ikke..... Må tilføye at jeg brukte formiddagen på å bake 70 rundstykker så vi hadde i det minste skikkelig lunsj (og fryseren proppet med rundstykker til lange, gode julefrokoster)

Gammel 03-12-06, 21:27   #553
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg angrer forresten på at jeg kastet colakraften likevel. Jeg hadde tenkt å ta vare på den til svartbønnesuppe. Men så tenkte jeg at den nok bare kom til å ta plass i fryseren og at jeg aldri kommer til å lage den.

Ja, det skjedde med meg. Jeg hadde kraften i fryseboksen et par måneder, der den tok opp dyrebar plass, helt til jeg fant ut at jeg ikke hadde lyst på en suppe med cola som hovedingrediens.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 21:50   #554
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har vi hatt svoger/svigerinne m/barn på besøk. Jeg hadde invitert til bakedag med barna, så til middag hadde vi noe så lettvint som risgrøt....

Gammel 03-12-06, 22:50   #555
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde storfelever, poteter og kålstuing.
Har ikke spist det siden jeg var 15 eller noe sånt...

Veldig godt!

Gammel 03-12-06, 23:21   #556
Stimorol
Nybegynner

Stimorol sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stimorol har et hav av muligheter foran seg
Standard

I dag ble det risengrynsgrøt her. Med rosiner, og servert i juletallerkener med tilhørende juledrikkeglass. Hærlig!

Stimorol er ikke aktiv  
Gammel 04-12-06, 19:26   #557
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag lagde jeg en gryterettaktig greie med kylling, blomkål og kålrot. Ris og rød lollosalat ved siden av. Veldig godt!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 04-12-06, 20:27   #558
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kalkunbiter marinert i mango chutney, tsatziki med rucolasalat, ris med gukameie og nanbrød.

Gammel 04-12-06, 21:37   #559
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ble det vossakorv med poteter og kålrabistappe

Gammel 05-12-06, 02:22   #560
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Max, var det ikke du som lagde cola-skinke a la Nigella en gang? Hva syntes du om resultatet? Helt ærlig? Jeg føler vel at Nigella tar litt hardt i. Greit nok, skinka ble god, den, særlig med sirups- og sennepsglasering. Maispuddingen var ikke vond, på ingen måte, men heller ikke noe sånn veldig fantastisk. Jeg angrer på at jeg ikke kjørte all maisen til puré først, i stedet for bare halvparten. Jeg likte ikke de hele maiskornene i puddingen.

Nigella påstod at dette var mat alle barn ville elske, men mine to barn som ikke er kresne i det hele tatt, ville ikke ha denne maispuddingen...

Nigella er oppskrytt! Hun driver med mye rart i oppskriftene sine, og sikkert mye rart for å gjøre det mer spennende enn det egentlig er, men smaker det??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.