|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
|
![]() |
![]() |
#42 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Skvetten og Apan: Veldig enig med dere- begge to. Prøver å bli mer sånn som apan, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...[quote=Frøken Ingen skal måtte drive seg selv så langt bare fordi de er i en eller annen heldig posisjon, ressursmessig. Det er likevel ikke slik at det ansvaret skal legges på de som lar være å stille opp heller.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg skjønner tankegangen din, men den er likevel farlig, synes jeg. |
![]() |
![]() |
#45 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
#46 |
By the Sea
|
"Nei takk, det passer ikke" - varianten er helst noe jeg bruker i sosial sammenheng. nei til en fest eller kinokveld som jeg ikke har lyst til å være med på.
![]() |
#47 |
By the Sea
|
Ja, det er riktig.
![]() |
#48 |
I mål
|
Enig i at alle må ta ansvar selv, og man må lære seg å si nei når det virkelig ikke passer. Likevel synes jeg ikke "vegg-grensen" din er særlig god. Må man være nær å møte veggen for å si nei? Det er her jeg ofte sliter ift mine avslag iallfall. Kanskje er det bare at jeg synes jeg har gjort min del og har lyst til å gjøre noe annet. Da funderer jeg alltid over om det er godt nok. Jeg KAN jo stille? Jeg er hverken syk, alene eller nær å møte veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Pauset
|
Nå mistolker du meg fullstendig. Jeg svarte på et annet innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Halloen!
Det går ikke ut over noen at jeg tenker det. Har ikke for vane å spekulere høylydt blant de andre foreldrene heller. Men nå, her inne, må det være greit å ta diskusjonen?
Jeg føler ikke at jeg er nådeløs- håper iallfall jeg har fått fram at jeg har stor forståelse for at noen ikke kan alltid. Håper heller ikke at de "giddalause" er i flertall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
I mål
|
Ja, det var ikke noen "dom" av ditt innlegg, Jessica. Jeg skjønte igrunnen at du ikke mente det helt sånn. Det var sikkert klønete formulert av meg, men det jeg prøvde å si var at det kan være vanskelig for dem uten "noe spesielt" å si nei selv om det kan trengs, bare fordi det ikke oppleves alvorlig nok. Eller noe sånn. *trøtt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Passiv
|
Må det være veldig alvorlig før man har "lov" til å si nei? Kan det være sånn noen ganger at man rett og slett har andre ting som man prioriterer høyere, eller er man da uetisk? |
![]() |
![]() |
#53 |
Pauset
|
Jeg er den siste til å dømme andre. Da må det være fordi de selv mener at det ikke er alvorlig nok. Der må man jobbe med seg selv for å sette sine grenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Jeg føler meg "heldig" i forhold til mange andre. Vi lever travle liv, men har det bra og har overskudd til å stille opp på mye. Det koster meg faktisk ingenting å stille opp mer enn det noen andre gjør. Fordi mannen og jeg har tid og prioriterer den, og fordi jeg rett og slett synes det er ganske gøy å være med på endel, som å kjøre til kamper osv. Liker også at gutta tar med venner hjem, og forventer ikke at alle andre foreldre skal invitere like mye tilbake (fordi vi som nevnt trives godt med det og har muligheten, forstår veldig godt at det ikke passer for alle) Jeg krever heller ikke at alle stiller opp i like stor grad, ser at forskjellen er stor for oss som har bare har to barn som begynner å bli litt større, og for dem som har flere barn, barn som er i krevende situasjoner eller perioder, enslige foreldre, syke osv osv
![]() |
#55 |
By the Sea
|
Nei, nei - tenkte på ingen måte på deg spesielt.
![]() |
#56 |
frakoblet
|
Ja, det utrolig slitsomt å føle på seg de skjeve blikkene og hele tiden føle at man må forklare seg.
Selvsagt tenker jeg på det. Men jeg kan ikke gå på akkord med kroppen min. Jeg stiller opp på det jeg kan, men jeg har en grense jeg ikke kan overskride.
![]() |
#57 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg har de siste to årene nærmest "perfeksjonert" det å skli unna ansvar. Jeg håper at jeg kan ta på meg oppgaver igjen. Men bare det å ha ansvar for et 2 timers speidermøte er nærmest uoverstigelig og tapper meg utrolig for krefter, og når storesøster alltid "timer" sine sykdommer med mine og mannens ansvars tidpunkter synes jeg det er vanskelig å ta ansvar for noe som helst. Forrige gang jeg hadde ansvar for noe havnet storesøster på sykehus med ambulanse og gangen etterpå var hun på legevakten med besteforeldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Går videre
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Forstår at det er mange som sliter fysisk og psykisk, og jeg tenker at det alltid er noen som har en god unnskyldning, men samtidig så er det jammen meg sinnsykt mange der ute som ikke gidder å gjøre noe utover husets 4 vegger.
![]() |
#59 |
By the Sea
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg synes det er galskap om man skal gå rundt med dårlig samvittighet for at man ikke stiller opp like mye som andre om man har kronisk syke barn eller er syk selv.
![]() |
#60 |
Pauset
|
ENIG !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|