Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en venn, gå ofte dit ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 20:13   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Skremmeren: ke?

Så jeg er krevende og merkelig fordi jeg vil ha sosial kontakt med andre med små barn?

Jeg tviler på at mine venner (de det gjelder, ikke alle) ser på seg selv som krevende og merkelig, men ja, de er nettopp det de er.

Gammel 08-08-08, 20:13   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi kaster vanligvis ut mannfolka. De setter pris på det tror jeg. Det må jo være en avtale at det skal gå på rundgang, og da gjør vi det geografisk etter klokka vi, ganske greit for da vet man alltid hvem som skal ha neste gang. Foreslå det igjen da vel!

Gammel 08-08-08, 20:16   #23
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Asa

Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 08:11. Årsak: Asa
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:19   #24
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

.....

Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 08:12. Årsak: ....
Gammel 08-08-08, 21:09   #25
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm, dette føler jeg meg truffet av. Jeg er også en utrolig sløv venn. Lite flink til å ta initiativ, men blir stort sett alltid med hvis jeg blir invitert noe sted. Det har nok bevirket at noen har kuttet meg ut etterhvert

I tillegg har den gamle vennekretsen som møttes omtrent hver helg frem til 4-5 år siden er blitt temmelig splittet gjennom at mange har stiftet familie, mens noen fortsatt kjører en høy champisføring på byen. Jeg distanserte meg fra barnefamiliene i de årene jeg var UFB, og har dessverre sluttet å være på invitasjonslisten til partyløvene etter at jeg selv fikk familie.

En annen unnskyldning er at vi har tidligere bodd i en liten leilighet uten mulighet til å invitere folk på middag, siden all spising foregikk på sofabord i stua. Nå har vi flyttet og har stort spisebord,grill og hage og jeg prøver å ta igjen det forsømte. Har den siste tiden invitert folk på lunsj eller middag i lange baner, og det har vært veldig hyggelig. Vi har naturlig nok hatt mange som har hatt lyst til å komme og hilse på tvillingene, så de siste tre månedene har vi vært mer sosiale enn i hele fjor har jeg på følelsen av.

Denne tråden ga meg en liten reminder. Jeg savner å være mer sammen med vennene mine, og skal prøve å fortsette den gode trenden med å invitere oftere. Vi er temmelig låst fast hjemme for øyeblikket med tre små barn som vi neppe kan regne med å få så mye barnevakt fremover, så enten må vi få besøk eller dra ut hver for oss, formiddagstreff med hele bøtteballetten går vel også bra. Jeg har noen dårlige samvittigheter, med noen hilsner jeg har fått men ikke svart på, og skal ta tak i de i morgen den dag.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 21:26   #26
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

...

Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 08:12. Årsak: ....
Gammel 09-08-08, 03:26   #27
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Å være en "sløv venn" i perioder, går ikke inn under hva jeg kaller enveisvennskap. Vi har da vel alle perioder hvor vi ikke har tid og ork til å stille opp.

Med enveisvennskap, så mener jeg ikke at jeg teller antall ganger jeg har tatt kontakt, eller de gangene jeg har besøkt. Det blir for dumt.

De jeg har kuttet ut, har vært de som aldri svarer på sms, eller sender en sms uoppfordret, skjelden svarer når jeg ringer, og som aldri ringer uoppfordret, eller som alltid har noe annet fore når man foreslår noe. Kort og godt de som aldri gir lyd fra seg, via en eller annen kanal.

Da føler jeg meg mer som en byrde enn som en venninne, og tar ting deretter. Har jeg da tatt feil i mine følelser, så viser det seg når vedkommende tar kontakt. (noe ingen av de jeg har kuttet ut har gjort)

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 10:39   #28
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Å være en "sløv venn" i perioder, går ikke inn under hva jeg kaller enveisvennskap. Vi har da vel alle perioder hvor vi ikke har tid og ork til å stille opp.

Med enveisvennskap, så mener jeg ikke at jeg teller antall ganger jeg har tatt kontakt, eller de gangene jeg har besøkt. Det blir for dumt.

De jeg har kuttet ut, har vært de som aldri svarer på sms, eller sender en sms uoppfordret, skjelden svarer når jeg ringer, og som aldri ringer uoppfordret, eller som alltid har noe annet fore når man foreslår noe. Kort og godt de som aldri gir lyd fra seg, via en eller annen kanal.

Da føler jeg meg mer som en byrde enn som en venninne, og tar ting deretter. Har jeg da tatt feil i mine følelser, så viser det seg når vedkommende tar kontakt. (noe ingen av de jeg har kuttet ut har gjort)

Amen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.